[OT] Lego?

jonte987

Aktiv medlem
[OT] Lego?
6980_Box.jpg

jonte987

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Testa att googla "Lego space 1982" 83,84.
Otroligt hur man ser stilen ändras år för år.

Jag var pinsamt gammal redan 1984 men skyller på att jag är äldst av fyra

1984 är det mindre Apollo och mer space wars

6824-1.jpg

Berk

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Alla är inte 50+, liten kan man ha varit efter år 2000 med sägs det :unsure:

Håller med, jag är också inte 50+.

Skojade såklart, men jag associerar inte lego med star wars. Såg min första star wars filmen långt efter att jag började leka med lego och första star wars lego kam 10 år efter jag hade slutit köpa lego.

Berk

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Intressant att dom gick från gula fönster till blå fönster. Och roligt att ser vad man tyckte var futuristiskt i olika tider. Tror dock att jag inte tyckte att det var futuristiskt når jag var ung, bara kul!

42Hz

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Tror jag har ett foto på en "Sandcrawler" jag byggde i LEGO, det var långt innan det fanns färdiga Starwars-set att köpa. Byggde in lönnfack för att smuggla varor i för att lura Imperiet. =)

Gissar att det mest såg ut som en Sandcravler i mitt huvud, brunt fanns inte ens som färg på LEGO då... ;)

Joham

Aktiv medlem
[OT] Lego?
3B3EFBE8-A817-4338-AE65-AEBDF93ED7AD.jpeg

Hej, är det någon som kan hjälpa mig att identifiera denna? Jag köpte den på loppis men kan inte lista ut vad det är för set.
Enda mer unika delarna jag kan se är motorerna bak, 43121, men hittar inget set som liknar detta. All form av hjälp är välkommet!

mcperand

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Visa bilaga 517165

Hej, är det någon som kan hjälpa mig att identifiera denna? Jag köpte den på loppis men kan inte lista ut vad det är för set.
Enda mer unika delarna jag kan se är motorerna bak, 43121, men hittar inget set som liknar detta. All form av hjälp är välkommet!
Kanske inte det svar du drömde om, men hjälp till självhjälp brukar vara uppskattat på forumet. Här är listan på alla LEGO-set som någonsin sålts. Det finns drygt 18000 set att leta bland, men deras sökfunktion är riktigt bra och det finns bilder på de allra flesta seten.

Edit: är du säker på att det är en 43121, för modellen ingår inte i något av de 54 set som innehåller en 43121. Det finns flera varianter av jetmotorn som ser ut nästan precis som 43121.

Senast ändrad:

Joham

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Kanske inte det svar du drömde om, men hjälp till självhjälp brukar vara uppskattat på forumet. Här är listan på alla LEGO-set som någonsin sålts. Det finns drygt 18000 set att leta bland, men deras sökfunktion är riktigt bra och det finns bilder på de allra flesta seten.

Edit: är du säker på att det är en 43121, för modellen ingår inte i något av de 54 set som innehåller en 43121. Det finns flera varianter av jetmotorn som ser ut nästan precis som 43121.
Hjälp till självhjälp är absolut uppskattat! Men jag är säker på att det är 43121, det är siffrorna som står under på båda två.

Hep

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Tror jag har ett foto på en "Sandcrawler" jag byggde i LEGO, det var långt innan det fanns färdiga Starwars-set att köpa. Byggde in lönnfack för att smuggla varor i för att lura Imperiet. =)

Gissar att det mest såg ut som en Sandcravler i mitt huvud, brunt fanns inte ens som färg på LEGO då... ;)
Betyder det att du kommer leta upp bilden och för första gången visa något här som inte är ett fotografiskt mästerverk? Hoppas det, för jag är nyfiken på ditt bygge.

Freddie L

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Hade också tidigt rymd-Lego, bla den där stora som Jonte visar bild på.

På Lego-mässan/dagen/eventet i Örebro för några år sedan var det en utställare som hade alla rymdgrejorna (antar jag, för det var många olika satser) inklusive rymdtåget! Så coolt och grymt nostalgiskt!

Atlas

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Jag kommer ihåg den där... Men visst var den mindre? Den hunde öppnas bak och hade ungefär samma ving-konstruktion. Men de röda raketskärmarna minns jag inte. Är det återutgåva eller ni men inspirerad? Det är hur som helst väldigt vackert!

Berk

Aktiv medlem
[OT] Lego?
Jag kommer ihåg den där... Men visst var den mindre? Den hunde öppnas bak och hade ungefär samma ving-konstruktion. Men de röda raketskärmarna minns jag inte. Är det återutgåva eller ni men inspirerad? Det är hur som helst väldigt vackert!

Den här är "modern": den har slätta delar helt runtom och många nya brickor. Också är cockpiten vinklad. Snygg gjort tycker jag, modern utförande men som väcker mycket nostalgi.

Topp