[OT] Lite grymma barnbilder...

Skogling

Aktiv medlem
Gris.jpg ht=488

HundkÃk.jpg ht=425

Mat.jpg ht=450

Pinka.jpg ht=449

Sko.jpg ht=450

Skydd.jpg ht=600

Senast redigerad av en moderator:
Dagobert skrev:
-------------------------------------------------------
> de första var roliga o lite gulliga, men av den
> sista får jag känslan att en pedofil stått
> bakom kameran :O

Du har inte barn själv va ?

Titta mamma, fjärilar!
Ett utrop som alla mammor tycker är pinsamt. Ni med barn/fantasi förstår vad jag menar. Annars är ett fönster och sista av skoglings bilder en bra ledtråd :)

Mr Handley skrev:
> Ett utrop som alla mammor tycker är pinsamt.

Syrran har lyckats med följande;

I spelbutiken/tobakshandeln: Har du pippat något idag mamma?
Hängkuk = handduk
Kukhus = sjukhus

Dottern har ett nice uttryck när hon vill tala om att hon bajsat. Hon säger då högt och tydligt "bajsa kåla" vilket såklart betyder bajskorv. :-)

Pippakake är ett annat ord hon körde med ett tag. Betyder pepparkaka naturligtvis.

Ett barn som börjat prata kan med fördel uppmanas:
"Kan du säga skunk?"
"Kan du säga Familjen Flinta"

Alltid lika kul :)

Sjukhuset är en klassiker. Vi bodde så vi åkte förbi Karolinska Sjukhuset ganska ofta förut. Har ju hänt att barnen frågat "Pappa, är mamma på kukhuset nu?"

Här kommer en annan tjuvlyssning.

En kompis flickvän stod i en lång kö till kassan på en matvaruhandel och väntade på sin tur. Kvinnan framför står och lägger upp varor på bandet och hennes dotter står längst ned och pillar på varorna som kommer åkandes på bandet. Sedan säger hon högt och tydligt, - Mamma varför hade du pappas snopp i munnen i morse?

Priceless...

Nog höll jag på attt gå under jorden för ett tag sedan när vår tvååriga kille stolt berättade för dagisfröknarna att han minsan skulle "pippa hålet fittan".. Vad han menade var ju att han skulle klippa håret hos frissan...

En utav de skönaste tjyvlyssningar jag personligen hört ägde rum i tunnelbanan i sthlm precis efter att friidrotts-vm i göteborg hade ägt rum (1995). Till friidrotts-vm hade precis de nya startannordningen som mätte trycket från fotsulorna ner i blocken tagits i bruk. De tävlande var ovana med detta och därför blev friidrotts-vm nästan ett tragikomiskt samelsurium av oändliga omstarter.

Hursom var det en liten 3-4 årig pojke som levde rövare i tunnelbanevagnen framför sin besvärade men dock ömma moder. Helt plötsligt utbrister pojken: "Kllllaaaaaaaara, fäääääääääärdiiiiga........OMSTART!".

"Åh, de åker cykel i liften. På vintern kan man åka skidor också.

JAG VILL INTE BO I LUND MAAAAMMA! <<hjärtslitande storgråt och vägran att sätta sig i bilen>>"

Fritt tolkat ur minnet från grinande unge som skulle åka hem från Gesunda, sommaren 2005.

Ungen pratade inte Skånska så jag tror han blivit ivägtvingad från start.

Min minsta halvsyrra hade svarat i telefon och skulle berätta att det var morbror Gunnar.
Det var lite svårt att formulera så det blev:
-Det var Gu... det var... ehm... det var Gu... det var morfars unge!

Inte lätt att hålla sig för skratt.

Stulet av en ståuppare:

Barnet i familjen svarar telefonen, det är pappas finlandsvenske vän som säger -"heej lilla väännen, haaar duu pappa hemma?" (på sjungande tungomål)
Det storögda barnet vänder sig om och säger -"Pappa det är ett mummintroll i telefonen".

Skogling, nej inte än, men förstår inte folk som utsätter sina barn för såna idèer.
Nog pinsamt att få höra alla saker man gjort eller sagt som liten...

Jag kan inte komma på några exempel just nu men visst har man haft väldigt kul genom åren när ungarna slänger ur oskyldiga fraser som bara blir så fel... Men man kan ju inte bli arg eller generad, de är ju oskyldigt.

mitt bidrag: någon släkting frågade min sambo som barn.
Hur låter en ko?
svar: muuu
hur låter en gris?
svar: nöff nöff
hur låter en giraff?
lång betänketid, sedan kom ett tvärsäkert svar: raff raff

konsensus:
Barn har oförstörda sinnen där det inte existerar felaktiga frågor eller felaktigt svar

Alltså, en av anledningarna till att jag gillar Happy är att det oftast är intressantare än TV3.. Jag vet att den här tråden är märkt OT, men då förväntar jag mig något mer underhållande.. Finns det inga andra forum där medelålderskrisande vita män kan posta sånt här? Typ" http.gladabarnbilder.org "
Sån här dynga är ju bara en kränkning för alla inblandade, och mest för den som postar.

Fuck, mina ungar är aldrig så där tokroligt gulliga. Imorrn blir det fan stryk om dom inte spiller färg, käkar hundmat eller säger nåt knas på Konsum.

/Johan

i omklädningsrum på badhus, sagt av pöjk till mindre road pappa

- pappa, kan du inte stoppa in snoppen i stjärten så där som du brukar göra?

förklaringen var tydligen att pappan i fråga en gång vikt in paketet mellan benen och låtsas vara tjej (till barnen stora förtjusning)

tydligen önskade pappan bara 2 saker just då...
1. att gjordes skull öppnas och sluka honom omedelbums
2. att han aldrig fånat sig framför sina söner

och nee, har har inga söner, garvade dock så jag höll på o spy när han berättade

Du är så gullig när du skriver så där Markus

Vi garvade gott i soffan åt bilderna, simpla människor som vi är

Å andra sidan åkte 5 åringen i säng när han ritade på parkettgolvet m oljekritorna.

Se där hur olika man kan se på ett parkettgolv.
Skulle jag ha brytt mig om oljekritor på parketten hade jag ju svårligen kunnat försvara tubdäcklim på linoleum eller Finish Line på tapeten. Sånt händer bara. Dessutom lär parketten aldrig hämta sig sedan jag lekte med schäfern och laserpekaren i eftermiddags.
Attans vilka klomärken!

Mårten skrev:
> mollo: Du borde nog uppsöka hjälp. Och jag menar
> Du. Han är ju for fuck sake knappt ett år! :)

Men han kan uttala namnet på den där Kona-hojen med det långa namnet. Humu-humu-gagaga-bababa.
=D

Mårten skrev:
> mollo: Han är ett geni! Ett klart fall för
> Mensa!

Jag mailar dem imorgon.

Jag vill tro att det var Tage Danielsson som en gång sa "en av de bästa sakerna med barn är att de inte går omkring och visar bilder på sina föräldrar".

Äh! :)

Jag har knappt börja tänka på att skaffa barn och jag tycker den här tråden var rolig. :) Kan iofs bero på innehållet i tråden "OT/ vad dricker du nu".

Tessas kusin presenterar sig som mumintrollet när hon ringer, och både jag och ungarna kallar henne för mumintrollet. Men så är hon finlandssvenska också.

Orden semla och batteri betyder inte riktigt vad man tror på finlandssvenska

Dagobert skrev:
> Skogling, nej inte än, men förstår inte folk
> som utsätter sina barn för såna idèer.

Det har inte slagit dig att han kan ha gjort det på helt eget bevåg och att föräldrarna endast förevigat skapelsen?

Min klon sa pippa isf knäppa. Lagom pinsamt när han fumlar med gylfen och säger "pippa pippa pippa pippa pippa pippa"

He he, härligt! Men det där fenomenet med ungar som fullständigt ödelägger ett rum med målarfärg eller mjöl eller vad det nu är, hur sjutton går det till? Är det när föräldrarna ligger och pippar eller? Vi lämnar aldrig vår gosse ensam så länge, om han inte sover förstås. Och apropå sova, han var lite sömnig häromkvällen:
Annat kul om honom finns här: http://www.belding.se/nonsens

Benjamin skrev:
> He he, härligt! Men det där fenomenet med ungar
> som fullständigt ödelägger ett rum med
> målarfärg eller mjöl eller vad det nu är, hur
> sjutton går det till? Är det när föräldrarna
> ligger och pippar eller? Vi lämnar aldrig vår
> gosse ensam så länge, om han inte sover
> förstås. Och apropå sova, han var lite sömnig
> häromkvällen:
>
> Annat kul om honom finns här:
> http://www.belding.se/nonsens

Jag lovar, dom sa samma sak om sina barn...

Tillbaka
Topp