Jonas Bleckert
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När jag berättade att jag sett Slipknot live höll min dotter på att tappa hakan
"And bonche in the mosh pit".När jag berättade att jag sett Slipknot live höll min dotter på att tappa hakan
Jag måste vara otroligt trög, men efter att ha skummat igenom tråden, fattar jag inte vad Memes är?
Vad betyder ordet?
TACK för att du förklarade!Själva ordet är akademiskt.
Det som till vardags kallas för memes (memen? memar? memor?) brukar kunna delas upp grovt i två kategorier:
1. Klassiska skämtbilder - ta en bild och sätt en rolig text till den.
2. Nonsensartad referenshumor på metanivå. En godtycklig bild med en godtycklig text som anses "rolig" enbart för att "alla" känner igen den.
En anekdot skulle man ha kallat det på Torsten Ehrenmarks tid.Visa bilaga 732867
Detta är inte ett meme men rätt kul ändå
Det ska helst ha en viss viral spridning med, flertalet skärmbilder i tråden här är inte exakt memes egentligen. De klassiska memesen är ofta återkommande bilder med olika nya texter för olika skämt och teman men med samma format. Ibland är skämtet uppenbart ibland är det mer obskyrt.TACK för att du förklarade!
Jag är ju så otroligt dålig på att hänga med, så jag har aldrig ens hört uttrycket tidigare...
Fungerar det är andra hållet också; samma text, eller åtminstone samma innebörd, och olika bilder?Det ska helst ha en viss viral spridning med, flertalet skärmbilder i tråden här är inte exakt memes egentligen. De klassiska memesen är ofta återkommande bilder med olika nya texter för olika skämt och teman men med samma format. Ibland är skämtet uppenbart ibland är det mer obskyrt.
Utan att vara en expert på nåt sätt så känns den som en äkta meme IOM att det blev en grej. Väldigt roligt var det oavsettFungerar det är andra hållet också; samma text, eller åtminstone samma innebörd, och olika bilder?
Typexempel: Epa-killen på Gotland (?) som börjat med att köra en 30-tonare med släp som epa till skolan, och slutar (?) med att köra något slags rymdskepp från någon rymdserie som epa. Till skolan.
Ibland är skämtet uppenbart ibland är det mer obskyrt.
Jag har skrattat sådär ohämmat några gånger i den här tråden. Det är ett av tillfällena.Utan att vara en expert på nåt sätt så känns den som en äkta meme IOM att det blev en grej. Väldigt roligt var det oavsett![]()
Kanske kan behövas en förklaring för vissa, https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Seasons_Total_Landscaping_press_conference
Hade helt glömt. Som taget ur en Nakna Pistolen-film.
Låter spännade...
Läskigt hur bra det stämmer!Visa bilaga 733567Stämmer bra in på mig …
På mig? Har vi träffats?Läskigt hur bra det stämmer!