[OT] Memes, den stora tråden.

Jag reagerar på att det alltid ska tjafsas om saker som inte faller alla i smaken, det är inte ett fåtal som bestämmer vad som är ok.
Jag upplever att det är ett litet fåtal som tvunget måste dra in sin skit.
Om tystnad känns mer bekvämt så är kanske bekvämlighet inte alltid det viktigaste...

Sen kan vi inte bara tänka på oss själva. Dumfan mår bra av lite riktning.

IMG_3070.jpeg

Syrran har köpt en stuga och jag letar efter om man kan köpa nå liknande irl. Best gift ever….

Och majoriteten gillar ett bra judeskämt? Är du en representant för den tysta majoriteten (som inte skriver i dylika trådar)?
Jag har nog missat judeskämtet men tycker att, ja.
Är det ok med nazistskämt( som jag anser förståndshandikappade) så är det också ok med judeskämt(som jag anser är vanliga människor).

Nej, det är de allra flesta som bestämmer att sådan skit inte är ok. Som judeskämt om du inte råkar vara jude, till exempel.

Hur kan du ens ta den här diskussionen vidare, undrar jag. Du måste ju inse att du har fel, att det är kasst att sprida dylik skit?
Jag ta vidare?
Mitt inlägg var tänkt som ett konstaterande men ser att det kommer med ett frågetecken.
Jag tycker att en del skämt är över gränsen men anser mig inte vara forumpolis och folk har rätt till sina åsikter oavsett vad jag vill och tycker.
Punkt.

Jag ta vidare?
Mitt inlägg var tänkt som ett konstaterande men ser att det kommer med ett frågetecken.
Jag tycker att en del skämt är över gränsen men anser mig inte vara forumpolis och folk har rätt till sina åsikter oavsett vad jag vill och tycker.
Punkt.
Aldrig okej att sprida dynga. Aldrig. Det ska beivras. Tycker jag.

Det är ingen som har förbjudit dem att posta sina ”skämt” (som givetvis inte är några skämt utan uttryck för en politisk åsikt) men då får man tåla att åka på däng för det också.

Skillnaden på ett nazistskämt och ett judeskämt är ganska lätt att se, för den som kan sin historia.

Ja ja, skit samma, lev väl.

Jag har nog missat judeskämtet men tycker att, ja.
Är det ok med nazistskämt( som jag anser förståndshandikappade) så är det också ok med judeskämt(som jag anser är vanliga människor).
Det skämtas väl inte jätteofta om nazister (medans judar varit utsatta för "skämt" under lång tid)? Vad anser den tysta majoriteten (som du kanske är en representant för)?

”Riktiga arbetare tar inte varandra i r***n”, sade ju Frank Baude från KPML(r).

Självklart. Jag tycker att vi ska skämta vilt om negrer, bögar, gulingar, kärringjävlar, handikappade och idioter också. Jag menar, varför begränsa sig? Helt orimligt.

Zigenare också. Dem glömde jag.
Självklart får man skämta om dem. Sen skulle jag nog inte använde de glåpord som du använder.
Man får skämta om allt och alla. Ibland blir det fel, men det får bli fel. Man får göra fel.
Man får tom ha fel, det är ingen fara med det.

Nä, jag menar, någonstans måste vi ändå dra gränsen!

Skämt åsido, jag är inte mycket för identitetspolitik, men i fallet med humor är det klädsamt om man skämtar på sin egen eller sin grupps bekostnad, inte på andras. Åtminstone inte om ”skämten” bygger på en massa gamla fördomar och stereotyper om grupper som har förtryckts i århundraden och årtusenden.

Vill en jude skämta om hur ”alla judar är” kommer det GIVETVIS vara mer okej än om någon icke-jude gör det.

Det är bara så, och det förstår varje vettig människa med någorlunda schysst människosyn.

Fan, att man ens ska behöva skriva det här. Sorgligt.
Får du skämta om norrlänningar?

Vem är kränkt? Jag tycker inte vi ska diskutera sexköp på Happy. Har jag synpunkter på lagstiftningen kring detta så drar jag inte upp det här eller hemma på julafton.

Att någon snöflinga inte tål att bli riktad rör mig inte i ryggen.
Det här har jag missat. Nej, sexköp ska inte diskuteras här.
Men om nån vill skämta om sexköpare är jag helt för.
Jag är katten. Coola jazzkatten.

Tillbaka
Topp