42Hz
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Sqaure root? :)Alltså, den där fattar jag inte :-(
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sqaure root? :)Alltså, den där fattar jag inte :-(
Roten ur 10000 är 100.Alltså, den där fattar jag inte :-(
Aaaahhh....Sqaure root? :)
√10000=100Tack för att du tar en för laget, jag är för stolt för att outa att jag inte fattar.
√10000=100
Edit. Jag var typ jättesist på bollen med förklaringen, men om det är någon som inte förstått det än så kanske ni gör det nu![]()
Usch nej, först kommer felaktigheten "1 million microphones = 1 megaphone". "1 trillion" ska det ju vara! Sen två inlägg senare påstås det att √$=$. Väldigt provocerande.Så det krävs att man är matematikprofessor nu för att hänga med i tråden...
Usch nej, först kommer felaktigheten "1 million microphones = 1 megaphone". "1 trillion" ska det ju vara! Sen två inlägg senare påstås det att √$=$. Väldigt provocerande.
Nä nu blev väl det feltänk…Usch nej, först kommer felaktigheten "1 million microphones = 1 megaphone". "1 trillion" ska det ju vara! Sen två inlägg senare påstås det att √$=$. Väldigt provocerande.
Så det krävs att man är matematikprofessor nu för att hänga med i tråden...
Kanske de som pillar med en Raspberry Pi 3?Vad är för engineers som använder pi =3, lokförare?
Vad är för engineers som använder pi =3, lokförare?
Tycker det låter märkligt att inte ha någon åldersgräns på olämpliga böcker precis som man har med film? Hade nog bytt skola för dottern om hon kom hem och sa att hon läst Mein Kampf i skolbiblioteket på lågstadiet.Lyssna på fabror Steve
Visa bilaga 743410
Det är inget jag oroa mig för. Mina barn har fri tilgång till information. Istället så uppfostrar jag dem.Tycker det låter märkligt att inte ha någon åldersgräns på olämpliga böcker precis som man har med film? Hade nog bytt skola för dottern om hon kom hem och sa att hon läst Mein Kampf i skolbiblioteket på lågstadiet.
Så om de börjar ha snusk och våld i skolbilblioteket så tycker du det är helt ok för att du är en så bra förälder? Rimligt..Det är inget jag oroa mig för. Mina barn har fri tilgång till information. Istället så uppfostrar jag dem.
hahaSå om de börjar ha snusk och våld i skolbilblioteket så tycker du det är helt ok för att du är en så bra förälder? Rimligt..
Vänd på det hela. Om det är tillgängligt så har få intresse av att läsa det. Är det "förbjudet" så ökar intresset direkt. Sedan är inte intaget av informationen intressant utan analysen som är viktig.Tycker det låter märkligt att inte ha någon åldersgräns på olämpliga böcker precis som man har med film? Hade nog bytt skola för dottern om hon kom hem och sa att hon läst Mein Kampf i skolbiblioteket på lågstadiet.
Världsrekord i Godwin’s law. Grattis!Tycker det låter märkligt att inte ha någon åldersgräns på olämpliga böcker precis som man har med film? Hade nog bytt skola för dottern om hon kom hem och sa att hon läst Mein Kampf i skolbiblioteket på lågstadiet.
Tycker du också att åldersgränser på film skall tas bort då?Vänd på det hela. Om det är tillgängligt så har få intresse av att läsa det. Är det "förbjudet" så ökar intresset direkt. Sedan är inte intaget av informationen intressant utan analysen som är viktig.
Förstår ryggmärgs reflexen av att ha censur men börjar man så är det alltid frågan vart man ska sluta. Lika bra att skippa det helt och ha en dialog istället.
Jag tycker det känns rimligt att vuxna människor har mandat att avgöra vilket urval av böcker som finns tillgängligt för yngre barn i skolan. Hur man kan tyckla omvänt är svårt för mig att förstå.Världsrekord i Godwin’s law. Grattis!
Fast du vet ju mycket väl vad inlägget handlar om. Och det har väldigt lite att göra med att överlåta bokurvalet i skolbiblioteket till den lokala bibliotekarien. Men det här blir oundvikligen politik om man drar det längre.Jag tycker det känns rimligt att vuxna människor har mandat att avgöra vilket urval av böcker som finns tillgängligt för yngre barn i skolan. Hur man kan tyckla omvänt är svårt för mig att förstå.
haha
Jag släpper detta nu och kommer inte att svara mer. Du kan lägga till lämpliga hånfulla kommentarer om dig och dina barn.
Tack.
Kul att han har valt att visa upp sig för killar då han dykt upp i din sökning. Men jag hoppas att ni blir ett fint par.Från Tinder :
Jakob 23.
Homofob, rasist, fascist, xenofob, chauvinist, antisemit, body-shamer.
Men har några brister också.
Visa bilaga 743475
Kul att han har valt att visa upp sig för killar då han dykt upp i din sökning. Men jag hoppas att ni blir ett fint par.![]()