*** Trådtjuveri ***
Jag har bara snurrat en gång, och då i ca. 90km/h i en svag svag låååång högerkurva en höstkväll då det kommit underfruset regn. Det var med en Saab 9-5 Aero kombi, bilen började långsamt få ställ i kurvan, jag släppte gasen och försökte parera med styrningen men ingenting hände. Det kändes verkligen att det var minimal friktion under bilen trots nya Nokian Hakkapelitta dubbdäck på (lite för breda iofs). Efter en stunds kanande med lite ställ i 90km/h gick det ganska fort, bilen vred sig hastigt och började snurra, flera varv. Det slutade med ändan före ut på en åker mellan en massa träd som stod längs vägen (allé). Vi var 4 personer i bilen när det hände och jag minns verkligen hur jag och den som satt på passargerarsidan tittade på varandra och insåg att det inte fanns något att göra. Jag frågade t.o.m lugnt och sansat, "Vad gör jag nu? Det bara släpper...". Det var bland det läskigaste jag har upplevt i trafiken. Vi mötte flera bilar innan vi snurrade men fick inget möte under incidenten som tur var. Vill inte ens tänka på hur det hade gått om vi fått möte under snurrandet.
Inga skador på bilen eller på någon av medpassargerarna, dessutom kom vi ut från åkern utan bergning. Kändes som ett smått mirakel allt ihopa.
//cal - som e ledsen att tråden stals och återlämnar den på studs! :)