[OT] Modernas bilförsäkring - erfarenheter av skadereglering?

salle

Aktiv medlem
Ska teckna ny bilförsäkring. Modernas är ca hälften så dyr som konkurrerande bolag; Folksam, Länsförsäkringar, IF, TH osv. Antar att det är vid en eventuell skada som det blir intressant. Någon som har erfarenhet av deras skadereglering (även villaförsäkring, cykel osv)? Finns väldigt lite info att hitta på bilforum osv.

Erfarenhet från i somras. Sköttes helt fantastiskt av dom. 2 veckor efter frugan skrotade bilen hade jag köpt en ny och fått pengar för barnstol. Hon har fått ersättning för alla andra kostnader samt lite sveda och värk ersättning. Ersättningen för bilen var väldigt rimlig. Hade dom pengarna på kontot 1,5v efter olyckan.
Kundtjänst var väldigt trevliga och serviceminded. Dom har återkommit och kollat av hur hon mår och tryckt på att om det är några men efter olyckan så ordnar dom sjukgymnast eller vad som nu kan tänkas behövas. Från mig får dom 5/5 N/W klingor i betyg.

SalkinL sa:
Erfarenhet från i somras. Sköttes helt fantastiskt av dom. 2 veckor efter frugan skrotade bilen hade jag köpt en ny och fått pengar för barnstol. Hon har fått ersättning för alla andra kostnader samt lite sveda och värk ersättning. Ersättningen för bilen var väldigt rimlig. Hade dom pengarna på kontot 1,5v efter olyckan.
Kundtjänst var väldigt trevliga och serviceminded. Dom har återkommit och kollat av hur hon mår och tryckt på att om det är några men efter olyckan så ordnar dom sjukgymnast eller vad som nu kan tänkas behövas. Från mig får dom 5/5 N/W klingor i betyg.

Schysst, tack för att du delade med dig! Villkor och annat verkar ju vid noggrann genomläsning vara samma nämligen som hos de andra.

Jag jobbar med skadehantering på en bilfirma. I södra Skåne där jag håller till, måste jag nog säga att de ligger inte på min topp fem lista... Krånglar ganska mycket angående reparationer, inte särskilt snabba med att svara på våra kalkyler.
Men detta skiljer sig säkert över landet!!
Jag personligen skulle välja något av de större bolagen...
Har du ringt runt och kollat pris eller fått pris på någon hemsida? Det brukar gå att justera priset en del med ett telefonsamtal...
Lycka till
Chrille

Som kund har jag goda erfarenheter. Genom åren 3 smällar på bilar varav 1 gick till inlösen. Alla ärenden hanterades smidigt, den inlösta bilen fick jag vettigt betalt för.

Har haft flera bilar hos dem genom åren, de brukar vara konkurrenskraftiga prismässigt för vissa modeller. Misstänker att de räknar annorlunda än de flesta andra på något vis. Enda skadan jag hade var en inslagen ruta som inte var några problem att reglera.

Chrills sa:
Jag jobbar med skadehantering på en bilfirma. I södra Skåne där jag håller till, måste jag nog säga att de ligger inte på min topp fem lista... Krånglar ganska mycket angående reparationer, inte särskilt snabba med att svara på våra kalkyler.
Men detta skiljer sig säkert över landet!!
Jag personligen skulle välja något av de större bolagen...
Har du ringt runt och kollat pris eller fått pris på någon hemsida? Det brukar gå att justera priset en del med ett telefonsamtal...
Lycka till
Chrille

Tack för svar. Ringt runt och kollat priser och det hjälper inte.

Brosan har moderna , dom ersatte hans skrotade framskärm (skulle bli lösen på bilen) med mer pengar än bilen typ är värd.
Sen laga vi själva :)

Han var skitnöjd. Har inte hört nåt från dom som reglerar skador på jobbet att dom skulle vara krångliga.

Mini_me sa:
Brosan har moderna , dom ersatte hans skrotade framskärm (skulle bli lösen på bilen) med mer pengar än bilen typ är värd.
Sen laga vi själva :)

Han var skitnöjd. Har inte hört nåt från dom som reglerar skador på jobbet att dom skulle vara krångliga.

Kan förstå det :): Tack för input!

Bra år 1 sen höjdes premien mer än vad jag ansåg rimligt. Bytte då tillbaka till gamla bolaget. Vet inte varför de blev dyrare än storbolagen men det muttrades om att Moderna kör med lockpriser för att sedan höja. Har bara erfarenhet från 2 bilar och en villaförsäkring där jag upplevde samma sak över några år.
Skador var inga problem förutom när jag glömde ett par glasögon för 7000kr på Gotlandsfärjan och ville ta det på drulleförsäkringen - då så de nej för det var ingen "plötslig händelse". Hade jag tappat dem över relingen då hade det gått bra.

Tillbaka
Topp