[OT] Musik, vad är det som gäller för er?

Turbonegro matas på Winamp förtillfället.
Annars är de übersköna Serafin, Oasis, Hellacopters, Sweatshop, Alizee, Velvet Revolver och Edguy som det lyssnas mest på dessa tider. Edit: Glömde ju Inflames!!! hur gick det till?

Självklart är de alltid gamla godingar som ACDC, Guns N Roses, Maiden, WASP osv som gäller.

Senast redigerad av en moderator:
Fläckar ner tråden med de två skivorna som rullat mest i cdspelaren denna veckan:
Jackie Leven - Elegy for Johnny Cash
Gonernor Andy - Som Salomons sång

Världens bästa skiva är annars Sophie Zelmani - Sing and dance, och några andra favoriter senaste tiden är Madonna - American life, Sahara Hotnights - Kiss and tell, Timbuktu - Alla vill till himmelen men få vill ju dö, Nikola Sarcevic - Lock sport krock.

//Kalle

:mesh:de/vision:apoptygmaberzerk:paradiselost:wolfsheim:theknife:depechemode:infectedmushroom:
:thedandywarhols:noirdesir:ryanadams:ceasars::queensofastoneage:mandodiao:looptroop:turbonegro:
:systemofadown:spoken:disturbed:jcash:ironmaiden:mustasch:inflames:

:)))

ps. tarkan är också grüm!

Bilagor

• apop2.jpg
    apop2.jpg
    37 KB · Besök: 26
Metallica , Nightwhish , Donnas , Queen , Twisted Sister , Offspring , Joan Jett , Dire Straits ,
Def Leppard , Ac/Dc , Iron Maiden , lite Distillers och lite ZZ TOP + en massa annat...

Edit:
Just nu snurrar introt till For Whom The Bell Tolls , från liveskivan Cunning Stunts(Metallica).
Jason Newsted kan lira bas... =P

Edit2: Bild
METALLICA_JASON-NEWSTED.jpg

Kul att se att folk har liknande musiksmak som en annan.....

Rammstein, Sentenced, Nightwish, Linkin Park, Disturbed, Sonata Arctica, Stratovarius, Evergrey, Nickelback, Masterplan, For my pain, Metallica, tidiga Hammerfall m.m.....

Det är sånt som jag gillar!

Psytrance / Techno / Trance
Cari lekibush, dave clark, chis liebing, Joel mull, Infected, Huxflux, paul van dyke, Tiesto, mm

kallemed2l skrev:
-------------------------------------------------------

> Jackie Leven - Elegy for Johnny Cash
God smak.

Rippade lite cds jag hade liggande igår, och har börjat lyssna mkt på Silverchair och Manic street preachers! Och De lyckliga kompisarna!

MCM_team skrev:
> Kul att se att folk har liknande musiksmak som en
> annan.....
>
> Rammstein, Sentenced, Nightwish, Linkin Park,
> Disturbed, Sonata Arctica, Stratovarius, Evergrey,
> Nickelback, Masterplan, For my pain, Metallica,
> tidiga Hammerfall m.m.....
>
> Det är sånt som jag gillar!

Du skrev ju det jag tänkte skriva. Evergray och For my pain har jag förvisso inte hört men dom andra är favoriter här...

I veckan då jag flyttat har Breaking Benjamin gått ganska hårt i datorn. Pistvaktskivan gick ett tag i CDspelaren också. Fast då man tryckte in Matchbox 20 skivan ville man sätta sig i soffan och njuta så den åkte ut snabbt igen, annars blir det inget gjort ;-)

SOAD
LA Guns
Megadeth
Mötley Crüe
och Linkin Park

Det snurrar i bil och winmp nu :) På jobb tillkommer mycket 80-talsrock. Igår körde vi random-Maidentema hela dan, riktigt trevligt.

Marilyn Manson
Offspring (de tidiga skivorna, inte den kommersiella smörjan de gjort senast)
Metallica (allt från den svarta och bakåt. Blä för allt efter den svarta)
Cosa Nostra och Harlequin (Punk från Mariestad när den är som bäst!)
De Lyckliga Kompisarna
Levellers (sällan, men de finns där i hyllan och spelas ibland)

Musik behöver inte låta vackert men det måste låta som om de har kul när de spelar tillsammans

Är det bara hårdrockare här? =)

Såg bara en grupp jag lyssnar på, Ganstarr.

Själv är favoritgruppen cunninlynguists, väldigt sköna/roliga texter.
Såg igår att dom kommer till Hultsfred.
För er som gillar hiphop, få händerna på ett av deras album och det blir det enda du lyssnar på =).

Även Tonedeff, K-OS, Ganstarr, Valkill, Virtuoso, Murs, Sabac, dilated peoples mfl skrålar i högtalarna.

Usch - det här var ju inte så upplyftande läsning direkt. För mig är funk nummer ett just nu: Parliament, Ohio Players och såklart egna bandet med gratis nedladdning från
http://www.slowfat.com/
BESÖK UPPSKATTAS!

Men världens bästa skiva (iallafall idag, det varierar ju) är helt klart Duke Ellingtons Second Sacred Concert. Känns som jag är helt ensam här om den åsikten...

Edit: jag missade Steel is Reals tips. Jag gick in och fick en dos Maynard Ferguson direkt, grymt. Tackar!(saknade bara fyrstrukna solon, brukar ju vara hans signum annars).

VH skrev:
> Nine inch nails, Mustasch, Rammstein, Metallica,
> Foo fighters, Slipknot, The haunted!

Det är ju som om jag redan skrivit tidigare:)
Kan väl lägga till Dope som jag har börjat lyssna på, fick lov att skaffa alla skivor direkt.
Och In Flames. Tack för konserten i går på Fryshuset!

Deore XT: Jo, berätta allt =)
Likriktning i musik är det värsta som finns! Minsta lilla avvikelse skulle kännas uppfriskande...

Rammstein, Epica, Within Temtation, Nightwish, Blind Guardian, sonata artica, queen, Fort minor, linkin park, royksop,

Nejdå, jag kan bara upprepa vad jag skrev tidigare. Men om du är född på nittiotalet så är du väl minst tjugo år för ung för Queen???

Motown. Gammal brittisk rock/punk. Bra, ny svensk musik. Och sån här läskig, filtersampelhouse på helgkvällarna.

/M

Allt utom hiphop... :-) Annars är Svenne Rubins bra, riktig äkta folk(öls)rock med soul. Har tröttnat på att matas med (bra) låtar som spelas sönder på radion.

/Leo

ps. ikväll är det schlager som gäller, heja Carola!

Förlåt Svenne Rubins??
Och ang Carola så hoppas jag att hon torskar då hon tagit ut segern i förskott Big Time.Men egentligen så skiter jag fullständigt i Melodifestivalen.

electronica i olika former. en speciell förkärlek för fransk elektronisk dub, det händer en massa saker på dub-scenen där med skivbolaget jarring effects i spetsen. rekommenderas för den nyfikne.

Miche skrev:
> Hardcore Superstars, Toy Dolls, Ministry, The
> Donnas, Helen Love, Kreator mfl.

Toy Dolls! Haha! Kult! Såg dem 1989 i Fagersta. Har autograferad plansch från den spelningen.

Lyssnar på allting. Utom hiphop, förutom Beastie Boys.

Tillbaka
Topp