[OT] Musik, vad är det som gäller för er?

Disturbed, Hatebreed, Bootcut & Max Mix samlingarna rullar bra...

Bilagor

• maxmix8.jpg
    maxmix8.jpg
    43.5 KB · Besök: 20
Lekeberg hade många trevliga bilder + men lyssnar just nu mest på.

Mars Volta
Earth
SunnO)))
Orange Gobling
Pink Floyd

Wilier, har Orange Goblin gjort något vettigt på det senaste? Efter Big Black verkar de ha pundat ner sig helt.. Men det kanske har ändrats? Några tips på godbitar?

The Killers, Rooney, Simple Plan, Tiger Lou, Coldplay, Bad Cash Quartet, Death Cab, Dashboard Confessional, Mae, Franz Ferdinand, The stroks, ,We´re From Barcelona, Live, The Walkmen, Kent, Lifehouse, Oasis, Placebo, Thåström, The Ark, Jet, Ramones, The Perishers, Artic Monkeys, Keane, osv....

Lite av varje, men får man bestämma själv så blir det mest hårdrock... t.ex Opeth, After Forever, Rage, Dark Tranquillity, Epica och Flowing Tears är väl sånt som snurrat mycket sista tiden.

Fasen vad hårda alla skall vara då'rå... får bryta av lite känner jag. :-)

* Joni Mitchell
* The Beatles
* Steely Dan
* Carole King
* Loreena McKennit
* Tracy Chapman
* Nick Drake
* Cat Stevens
* ...

Åsså några svenskar:
* Marit Bergman
* Cornelis Vreeswijk
* Anna Ternheim
* ...

Usch, nu har det börjat snurra 10 år gamla Dance låtar i mina lurar. Blurgh!

"You've got to let the music move your feet..."

Måste byta... låt... kan inte.... sluta hoppa... omkring...

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Millencolin

Haha, det är en gammal favorit från.. länge sen. Har sett live ett gäng gånger och har iaf de första tre-fyra skivor inkl tiny tunes, men det var väldigt länge sen de skivorna rullade.

Nu svänger det fram och tillbaka. Lite favoriter som alltid återkommer är gamla Kent, Portishead, Sophie Zelmani, Coldplay, Marit Bergman.. är väl sånt som återkommit mest senaste åren.

Ny favorit är Ane Brun. Bra!

Inspirerad av den här tråden och Pelle Hå så har jag fått lite nya favoriter. Jag jobbar särdeles effektivt när jag lyssnar på min Pandorastaton baserad på In Flames och är som gladast när de spelar just In Flames, Dark Tranquility, Soil och en gammal favorit - Katatonia. Tjo, vad det rockar på jobbet just nu!

Tillbaka
Topp