OT, naprapat vid impingement eller inklämmning

Gushem

Aktiv medlem
Sambons axel/skuldra mår dåligt och efter två månader med gummiband så är det sämre än tidigare, så vem i Stockholm kontaktar man för hjälp när sjukgymnasternas övningar inte hjälper?

Inte direkt svar på din fråga - men det som hjälpte för min del, efter att ha testat rehabövningar, kortisoninjektioner, alkohol, akupunktur, healing, peeling, dealing (nästan alla dessa iaf) var att avstå vissa gymövningar (ffa bänkpress med stång, numera kör jag hantelpress och går inte längre än "plant mot bröstet") och lägga ner hobby-beachvolleyn (styggt rörelse vid smashar t. ex.).. Så mitt råd är att tänka över om du vet vad som försämrar din situation och om du kan ändra något där. Om det är från cykling så är det kanske svårt, men kanske testa att ändra styrets vinkel och position?

Edit efter genomläsning av OP-inlägg: Eller ja, din sambo får tänka över detta då

Sambons axel/skuldra mår dåligt och efter två månader med gummiband så är det sämre än tidigare, så vem i Stockholm kontaktar man för hjälp när sjukgymnasternas övningar inte hjälper?

Vad säger hennes fysioterapeut vid uppföljningen när det inte har blivit bättre? Ett alternativ är ju även att träffa en bättre fysio?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp