Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vaken sen två timmar, kattfan torterade mig en
> > timme för tidigt, sen mobiltortyr. Har
> > instruktörsutbildning hela dagen.
> HIT-intervall
> > kallas visst passet. Kommer väl hem med
> > begynnande ont i kroppen ikväll, säkert fullt
> > utvecklat till matchen imorgon. :-)
>
>
> och hur känns det i kroppen idag?
Vi körde två fulla HIT pass. Ett som var 45 minuter och ett som var ca 60 minuter. HIT är arbete med egna kroppen som redskap och blandat individuellt och parövningar. Man kör 40 sekunder övning så hårt man kan och 20 sekunder vila. Blandade övningar mellan armhävningar osv för styrka, plankan osv för statisk uthållighet/styrka, upphopp och benböj osv för explosiv styrka, puls och mjölksyra. Löpintervaller mm för syreupptagning och puls. Plus att vi gjorde en hel massa fys för att lära oss och för att visa hur man gör. Jag har lite ont överallt, med övervikt mot axlar och rumpa. Vi är 10 till matchen just nu vilket för er äkta cyklister :-) innebär att vi är en man kort. Hoppas jag hittar en till, det blir jobbigt hursomhelst, fast en positiv form av lidande.
Fick ett hjärtknipande problem som berör kattfan, nu när jag gick ut till min bod upptäckte jag ett fågelbo därinne ungefär i brösthöjd. Fågeln flög iväg och kvar låg en hög med ägg. Jag gör väl mitt bästa för att lämna den ifred nu, men hur sjutton skall den och ungarna klara sig när ungarna kläcks och börjar pipa. Tips någon?