[OT] Officiella I-landsproblemtråden

teamthrone

Ny medlem
Jag har noterat att det inte alltför sällan dyker upp problem på forumet av inte altför stor vikt därför tycker jag Happy borde ha en I-landsproblemtråd så ja börjar med att säga: I går tyckte jag det var jobbigt att jag var tvungen att höjja volymen på tvn pga av knastrandet från sour-creamchipsen.

Då har jag satt standarden, bara fortsätta med era dagliga I-landsproblem

Jag tog med mig en ryggsäck till jobbet för att cykla förbi systemet på vägen hem igår. Sen fick jag en ny väska med företagets logga på samma dag, då hade jag två väskor att släpa på ända hem fast jag bara behövde den ena till att frakta rusdrycker i.

Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tog med mig en ryggsäck till jobbet för att
> cykla förbi systemet på vägen hem igår. Sen
> fick jag en ny väska med företagets logga på
> samma dag, då hade jag två väskor att släpa
> på ända hem fast jag bara behövde den ena till
> att frakta rusdrycker i.

Tänk det som att ditt jobb tyckte att du behövde en till väska för att frakta hem alla rusdrycker i.

/Johan

Jag har bara två timmar och 20 minuter på mig att både gå på systemet och hinna rulla lite bmx. Fyfan vad stressigt!

Nån hade tagit min tvättid i morse, kl 11. Ni ligger min tvätt i maskinen medan löddriga byggarbetarpaltor ligger på bänken. Får jag mycket stryk kanske jag inte dyker upp på cyketuren i morrn.

När vi startar luftkonditioneringen i vardagsrummet brukar säkringen till poolbelysningen gå sönder....
PD

Carl skrev:
> Jag tog med mig en ryggsäck till jobbet för att
> cykla förbi systemet på vägen hem igår. Sen
> fick jag en ny väska med företagets logga på
> samma dag, då hade jag två väskor att släpa
> på ända hem fast jag bara behövde den ena till
> att frakta rusdrycker i.

Du skulle köpt dubbla ransonen!

dans skrev:
> När vi startar luftkonditioneringen i
> vardagsrummet brukar säkringen till
> poolbelysningen gå sönder....
> PD

kan det bli värre:)
mw

Alla mygg som bits är det stort problem... kan vi inte leva i harmoni med varandra? Om dom lovar att inte bita mig så lovar jag att inte slå ihjäl dom :-P

Jag vet inte vilket par av alla cykelbyxor jag ska ta på mig nu :-(
Och inte heller om jag ska ta undertröja med eller utan kort ärm :-(

Jag vill ha min andra mugg kaffe på balkongen nu i strålande sol och +10 men då måste jag först diska mocka-bryggaren *puh*

Så, då var det diskat och det står nu en mockabryggare och gör en härlig kopp kaffe på nymalda Arabica-bönor från Bergstrands rosteri här i stan. Hoppas det var värt allt detta besvär med diskandet!

Senast redigerad av en moderator:
Solen skiner det är redan 13-grader. Cyklar jag idag kommer jag behöva solglasögon och bli svettig, så jag låter nog cykeln stå!

Min xc raket saknar 2bultar, gravitationsleksaken behöver nya dämparbussningar( minst ), snigelspeed pendlaren är snodd, kvar fungerande är räcern och den är inget kul att cykla på.

Dagens I-landsproblem...

Det värsta som finns är när täcket åker ner i påslakanet så det blir en sån där jävla flik längst upp, som är helt sladdrig! Vedervärdigt. Så fort jag vaknar och upptäcker sånt kan jag inte somna om.

Dagens i-landsproblem: Att icke-cyklande politiker tror sig kunna få stopp på friluftsfrämjande rekreationscyklister i naturreservat som främjar friluftsliv och rekreation... :-)

/Leo

Jag är urless på hotelfrukostnar, man bara står där ibland alla uppläggningssfat -börja dagen med svåra frågor...

Idag gick det bara att ta ut 500-lappar på bankomaten. Det tycker jag var jobbigt.

Det brann lite i byggnaden bredvid mitt jobb idag, men jag kunde inte gå ut och titta för jag hade får många datorer att laga.. Jag ville ju titta!

Fick ett kit på gymmet idag, en görful väska som jag genast gav bort, en handduk som jag nog kommer att använda samt en vattenflaska.
Vad ska jag göra med flaskan ? Hälften av alla där har ju denna så då måste jag ju märka den så att den blir unik och det har jag inte tid med då jag sitter och skriver trams på cykelforum på internet. Fysiskt så passade den i flaskstället på cykeln men hur fräckt är det på en skala ?
Först ställde jag den bredvid min väska med träningskläder, sen flyttade jag den till ett bord vid cykeln men nu står den i ett skåp i köket. Den kanske man fylla sprit i om man ska på picnic till Slottskogen eller nåt...
Pust... vilka problem man ställs inför....

Jag har svårt att få plats med monitor och laptop på mitt skrivbord, iPod dockan hamnar i skymundan och det är klurigt att komma åt volymkontrollerna till högtalarna.

Sen köpte jag en flaska öl på systemet som kostade 60kr och smakade allt annat än gott, något spontanjäst grejs med jordgubb och citrus i, vem hittar på en sådan ide?

[EDIT] Hanssens Oudbeitje hette den visst, köp den om ni vill ha "speciell" smak.

Senast redigerad av en moderator:
Det är svårt att parera ihop alla sladdar med kontakter vid skrivbordet, 2 laptops, 2 externa hdd, 2 skrivbordslampor, en förstärkare, en cd-spelare och en subwoofer och har bara en väggkontakt så det blir massa förgrenare. suck. varför finns inte trådlöst överförd elektricitet? ;D

Moahaha-ha. Klart bäst (hittills) är Dans luftkonditionering och pool-problem. Näst bäst är Carls påslakan-problem. Svårt att tävla mot dem, men en grej som stör mig är att jag inte kan ha både min X-box och Wii inkopplade samtidigt, trots att det är en helt nya 42" plasma tv. Jag måste resa mig ur soffan och vika ut tv:n (hänger på ett väggfäste) och koppla ur/koppla i sladdarna. Klart jobbbigt.

Göra en espresso hemma eller gå ner till Javasavi ?
Meka cykel eller dra ut i Hellas ?
Tvätta eller surfa Happy ?

/STEFAN

Det var alldeles för lite nachochips i min taccogratäng XL... fasen.. den hette ju tom XL.!

Hardtail eller fullgung? Commencal Flame eller Commencal Meta 4.1?
det är sååå jobbigt att behöva välja!!!
Kan inte någon annan välja åt mig ?

Jag har problem att få plats med alla hojar och hojbyggen. Nu måste jag nog sälja den moddade postcykeln (ev. till lokalpost-Ramon) och tandläkarstolen får att få plats. Guuuuud, så jobbigt!

:)

En av mina guldringar väger lite för mycket. Det stör lite att ha ringen på fingret när jag använder tangentbordet, så jag måste ta av mig den varje gång jag skriver något inlägg.

Calle F skrev:
> bla bla bla.... tandläkarstolen... bla bla bla!!!

WTF??? vad har du den till?????

Han är killen alla mammor hotar sina barn med. Om ni inte borstar tänderna får ni gå till Calle F och sitta i tandläkarstolen.

Kommer dom dit ändå plockar Calle fram svetsen och säger något om tandtroll...

jag får ont i knölen på handleden för att den ligger på tangentbordet på min jättedyra bärbar dator när jag surfar...mycket jobbigt

Tillbaka
Topp