[OT]Offroadmotorcykel i Stockholm, var?

PerJ

Aktiv medlem
Har ev. möjlighet att testa offroadmotorcykel nu till helgen. Har aldrig kört båge förut, och har ej A-kort. Hojens ägare har inte koll på var man kör i Stockholmstrakten. Någon som vet om det finns lämpliga banor som är enkelt tillgängliga, där man kan köra lagligt? Eller andra lämpliga ställen att bege sig till? Snälla grusvägar utan poliser är säkert alldeles utmärkt...
Tips, någon?

Vet inte hur det är med ställen i Stockholmstrakten, men ett tips är att kolla på www.soe.se, där finns det säkert folk som har koll.

Det är kanske inte polisens närvaro som du ska oroa dig mest för om du inte har kört hoj innan... Bara en vänlig varning.

>Det är kanske inte polisens närvaro som du ska oroa dig mest för om du inte har kört hoj innan... Bara en vänlig varning.

Är gipsfri sen 3 veckor tillbaka, så det blir nog bra ;-)!
Tuvängen neråt S-tälje verkar ok. Hittade en hel del på http://www.crossboyzzen.com/index.html. Skulle kännas bra med en avhyst bana där man kan testa att hasa runt lugnt och fint :-)...

Benjamin skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är kanske inte polisens närvaro som du ska
> oroa dig mest för om du inte har kört hoj
> innan... Bara en vänlig varning.

Jag håller med. Se till att ha riktiga skydd, inte bara hjälm.
Alla är väll inte så tokiga som jag men jag rullar knappt med MC:n utanför garaget utan stövlar, harness, knäskydd och hela balletten! Jag ramlar alltid ;p På MC gör det ont, mycket ont.

På soe finns säkert bra tipps, det är nog det absolut bästa!

Låt helst bli att prova, det är så roligt att du blir fast. Det är som bästa DH hojen i ständing nerförsbacke...

Får bli den här utstyrseln då, om det blir aktuellt...

file=13062

fast inte SPD-dojjor... Det är aldra lättast (speciellt om du inte är van) att fegvurpa och få en fot under hojen!

Lycka till, och tänk på att du inte borde prova...

Vill inte vara den som är den men...
Vad jag vet så släpper de flesta klubbar med banor inte ut personer som ej har medlemsskap i hemmaklubben eller annan klubb, detta har med försäkringar och sånt att göra. Så är det i alla fall med de banor i Gbg som jag vet.

Sen tror jag inte att en crossbana är det bästa att börja på om du aldrig kört hoj förut, speciellt inte då med en offroadhoj... Kan bli tungt, slirigt och trist. Försök istället hitta ngn grusgrop att busa i. Fast det kanske inte är det lättaste att hitta iofs. För tusen år sen då jag bodde i Södertälje så körde jag på Tuvängen, men ibland gav jag och farsan oss ut till en grusgrop mellan Nykvarn och Järna om man bara skulle "lek-köra". Fördelen med den var att inte ett ljud kom "upp" ur gropen samt inga bodde inom hörbart avstånd så man behövde inte vara orolig att bli bortjagad. Men den gropen är nog inte kvar idag.

Men nåt hittar du nog på, ha det så kul i alla fall, ta det lugnt i början bara.
Passa dig bara, så att du inte blir biten av den motoriserade tvåhjula världen - det är lätt hänt : )

Stisse:

Vet faktiskt vilken grusgrop du menar. Har åkt pulka där ;-)...
Dom klubbar jag kikat på har angett "Pris för icke medlemmar" på sina sidor. Nåväl, får väl ringa och höra. Det som tilltalar mig med en (snäll) crossbana är att det bara går runt, utan mötande trafik :-). Man behöver ju inte hoppa, antar jag ;-)...

Tillbaka
Topp