[OT] Omval 2014.

[OT] Omval 2014.
Så vi vet vilken sida vi är på:
53.jpg ht=360

[OT] Omval 2014.
Är det inte dags att byta sida snart? Kommer det ett sånt där skojjit ljud som det gjorde i berättelserna på kassetband man lyssnade på när man var liten?

"*trudelutt* När du hör det här ljudet. När du hör det här ljudet vet du att det är dags att byta blad. Dåså, då börjar vi..."

[OT] Omval 2014.
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Sa nån trikåer ?
>
>
>

På samma tema, fast egentligen inte alls samma tema. Det är bara det att bilden förekommer även i denna lilla "musikvideo".

[OT] Omval 2014.
-Olle, du är snart femtio och ännu ogift.
- Ja, jag väntar faktiskt på den rätta.
-Är det inte trist att vänta så länge.
- Inte alls. Man kan ha mycket roligt under tiden.

[OT] Omval 2014.
coypu skrev:
> * 3 dl mjölk
> * 100 gram smör
> * 7-8 dl vetemjöl
> * 4 tsk bakpulver
> * 1 tsk salt

Är det gissa-bakverket-tävling? Det där låter inte så gott...

[OT] Omval 2014.
pow skrev:
> coypu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > * 3 dl mjölk
> > * 100 gram smör
> > * 7-8 dl vetemjöl
> > * 4 tsk bakpulver
> > * 1 tsk salt
>
> Är det gissa-bakverket-tävling? Det där låter
> inte så gott...

Jag klistrade bara in det jag hade i utklippshanteraren.

Du kan gissa om du vill, enligt komentarerna på den sidan jag tog det ifrån så var det gott iaf :D

[OT] Omval 2014.
marshall-applewhite.jpg ht=300

Marshall Herff Applewhite, född 17 maj 1931, död 26 mars 1997, var ledare för den extremt isolerade sekten Heaven's Gate. Applewhite hade en kvinnlig kompanjon Bonnie Nettles (1928-1985) och tillsammans kallade de sig för Ti (Nettles) och Do (Applewhite). Tillsammans skapade de en säregen religion byggd på bibeln, new age och ufon. En kärna i religionen var att Marshall var en inkarnation av Jesus.

Det kollektiva självmordet

Sekten hade funnits i omkring 20 år, men utan större framgång. Ledaren Ti hade dessutom dött. Då upptäcktes kometen Hale-Bopp och Applewhite övertygade gruppen om att sekten skulle tas till en annan värld av Ti som skulle komma i en rymdförkost inflygande bakom den stora kometen. När kometen närmade sig jorden och alla stod ute för att beskåda fenomenet, genomförde gruppen ett kollektivt självmord för att underlätta för resan till den nya världen.

[OT] Omval 2014.
Mr. Scott skrev:
> Känns som mellandag här på något vis

Mellandagarna får du vänta på lite till, men snart så kommer dem

[OT] Omval 2014.
Och efter mellandagarna blir det backhoppning!

Jag höll på att skriva skidskytte. Undrar hur det hade blivit om man hade kombinerat backhoppning med skidskytte?

[OT] Omval 2014.
Jag tänkte mer om backhopparen skulle skjuta på tavlor när han/hon är i luften och på nått sätt får bonusmeter för träff. Alternativt så får de mottävlande försöka skjuta ner den som ska hoppa eller nått åt det hållet...

[OT] Omval 2014.
Fy sjutton för lördagar! Sambon tog med sig godis från jobbet igår, och jag köpte lite till idag, och sedan hittade vi godis som var kvar från Danmarks-resan i somras. Nu mår jag illa...

[OT] Omval 2014.
Vi kanske behöver terapi...? Sådant där psykokinetiskt, eller vad det heter...

VO2max skrev:
> köpte 3 askar paradis för en vecka sen menat som
> julklappar nu är det bara dom dåliga kvar.

[OT] Omval 2014.
VO2max skrev:
> smidig snubbe
>

Här kommer ännu en smidig gubbe:

Ben Henderson vs Anthony Pettis från veckans WEC 53

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Omval 2014.
sviskon_110956672.jpg ht=205

Sviskon (Prunus domestica ssp. domestica), är en grupp av plommon. Utmärkande för gruppen sviskon är att frukterna är små, ovala med spetsig topp och har blå eller blåviolett färg. Kärnan lossnar lätt, fruktköttet är fast, de utmärker sig också ofta genom att ha högre sockerhalt än andra plommongrupper.

[OT] Omval 2014.
Mr. Scott skrev:
> Är lite förkyld idag. Tycker ni jag ska starta
> en egen tråd eller kan vi prata om hur eländigt
> det kan vara här kanske?

livshotande förkylningar är inte att leka med .. starta för säkerhets skull en egen tråd om detta .. och glöm inta att ta säkerhetskopior ..

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Omval 2014.
Men kommer inte en så intressant diskussion ge en jäkla massa postningar i den här tråden? Jag börjar bli orolig för att det inte blir någon hoppning för grabbarna innan påsk.

Tillbaka
Topp