Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ooms sa:Är ganska säker på att det är Scan som tillverkar Lidls skinka, även om jag inte kollat EEG-numren. När det gäller deras övriga svenska kött- och charksortiment (Enebacken) är det så iaf.
Jonrun sa:Den som får sitta kvar på en glad gris![]()
ejma sa:Jag har en från Nibble gård som skall sous vidas. Köpte en närproducerad i fjol som tillagades i sous vide och den blev några snäpp godare än de som köps färdigkokta. Nibble gårdsgris har gott rykte och därmed har jag höga förväntningar.
+1Crocko sa:ejma sa:Jag har en från Nibble gård som skall sous vidas. Köpte en närproducerad i fjol som tillagades i sous vide och den blev några snäpp godare än de som köps färdigkokta. Nibble gårdsgris har gott rykte och därmed har jag höga förväntningar.
Har själv tänkt exakt samma tanke, men genast blev det en konflikt mellan att skapa den perfekta skinkan och det faktum att jag faktiskt gillar "torra" julskinkor, kanske bara är jag men tycker inte att en julskinka skall vara så där saftig utan får gärna vara lite sönderfallande i kanterna, det bästa på julskinkan är ju det man kan pilla bort precis efter griljering eller det som faller loss när man skivar den.
ooms sa:+1Crocko sa:ejma sa:Jag har en från Nibble gård som skall sous vidas. Köpte en närproducerad i fjol som tillagades i sous vide och den blev några snäpp godare än de som köps färdigkokta. Nibble gårdsgris har gott rykte och därmed har jag höga förväntningar.
Har själv tänkt exakt samma tanke, men genast blev det en konflikt mellan att skapa den perfekta skinkan och det faktum att jag faktiskt gillar "torra" julskinkor, kanske bara är jag men tycker inte att en julskinka skall vara så där saftig utan får gärna vara lite sönderfallande i kanterna, det bästa på julskinkan är ju det man kan pilla bort precis efter griljering eller det som faller loss när man skivar den.
Det torra, salta småböset som faller loss nertill när man skivar skinkan är det bästa!
Blöta skinkor är inget vidare, varken till jul eller på cykeln :-)
Crocko sa:ejma sa:Jag har en från Nibble gård som skall sous vidas. Köpte en närproducerad i fjol som tillagades i sous vide och den blev några snäpp godare än de som köps färdigkokta. Nibble gårdsgris har gott rykte och därmed har jag höga förväntningar.
Raggamuffin sa:Medhåll, annars kan man bara skiva en kassler.
Stämmer, därför ugnsbakar man den själv till rätt temperatur! Färdigkokta skinkor är ofta blöta o trista...ejma sa:Raggamuffin sa:Medhåll, annars kan man bara skiva en kassler.
Det verkar vara många här som har läst Expressens Julskinketest. Köttets struktur beror på vilken temperatur köttet tillagas i.
ooms sa:Stämmer, därför ugnsbakar man den själv till rätt temperatur! Färdigkokta skinkor är ofta blöta o trista...ejma sa:Raggamuffin sa:Medhåll, annars kan man bara skiva en kassler.
Det verkar vara många här som har läst Expressens Julskinketest. Köttets struktur beror på vilken temperatur köttet tillagas i.
ejma sa:Raggamuffin sa:Medhåll, annars kan man bara skiva en kassler.
;-)Atlas sa:Ät inte kött.
Hur kan man kalla nåt som inte innehåller skinka för julskinka? Ur led är tiden.freddag sa:gluten såklart! http://www.vardagsmatad.se/2011/12/08/var-godaste-julskinka/
rolig att tillverka och lätt att krydda efter egen smak.
Atlas sa:Ett av mina krav är KRAV, så klart...
(Fast nu köper jag iofs inte KRAV skinka men det är för att jag får min från Bokeslundsgården som inte är KRAV men ju givetvis är bättre ändå. Ibland köper jag från Ängavallen.
Ät inte industrikött.
ja usch så förskräckligt! hoppas ditt jullårben smakar :)ooms sa:Hur kan man kalla nåt som inte innehåller skinka för julskinka? Ur led är tiden.freddag sa:gluten såklart! http://www.vardagsmatad.se/2011/12/08/var-godaste-julskinka/
rolig att tillverka och lätt att krydda efter egen smak.
JLarsson sa:Coop åkersberga hade köpt på sig för mycket skinka, nu reas allt ut för 29:- per kg, så jag bärgade ett par Nibble.
rln sa:Jag fyndade för samma pris på Coop (29 kr) samt rabattkupong på tio procent, rimmad och okokt Scan Pigham. Ska nog tillaga i påse och varmvatten, undrar om 65 grader och ett dygn blir bra?
Trikiner höjer proteinhalten.xyz-saft sa:rln sa:Jag fyndade för samma pris på Coop (29 kr) samt rabattkupong på tio procent, rimmad och okokt Scan Pigham. Ska nog tillaga i påse och varmvatten, undrar om 65 grader och ett dygn blir bra?
Man brukar väl rekommendera att få upp temperaturen på fläskkött till minst 70 grader. Det händer ju inte om du kör 65 grader.
xyz-saft sa:rln sa:Jag fyndade för samma pris på Coop (29 kr) samt rabattkupong på tio procent, rimmad och okokt Scan Pigham. Ska nog tillaga i påse och varmvatten, undrar om 65 grader och ett dygn blir bra?
Man brukar väl rekommendera att få upp temperaturen på fläskkött till minst 70 grader. Det händer ju inte om du kör 65 grader.