[OT] OS i allmänhet .

hm

Aktiv medlem
[OT] OS i allmänhet .
Ja en OS tråd .
När är dags att se något ?
Kanske svenskt i nån udda gren.?
Heads up dags, att swipa i appen..
Nyss tog sig en svensk tjej till semifinal i 48kilo . Tror det går senare idag ..
Nu är det inslag om Amir...

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
När jag pluggade bodde jag i en etta med kokvrå och ingen fläkt.
Steka fisk i den lägenheten - snacka om OS!
Eller vänta nu, det här var inte pappaskämtstråden? ?
Ok ser det bättre ut när jag skriker ;)
Iaf Snart dags för 18åriga Babulfaut från Tyresö att städa av semifinal och säkra Sveriges första medalj i judo. Korta matcher med konstiga poängutdelningar vad det verkar i judi har jag märkt . Så gäller att va med i starten ..

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
Tjafsa med domaren i japansk sport? Är det inte seppuku direkt som gäller då? Eller får man dräkt i skammens färg? Jag kan inget om judo måste jag erkänna.

[OT] OS i allmänhet .
Judo Tara var ju en skön tjej! Första OS medaljen någonsin för Svergie i Judo, bra jobbat!
Och på ett sätt är det väl roligare att vinna bronset, än att förlora guldet?

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
Judo Tara var ju en skön tjej! Första OS medaljen någonsin för Svergie i Judo, bra jobbat!
Och på ett sätt är det väl roligare att vinna bronset, än att förlora guldet?

Ja, ytterst imponerande, 18? Borde ju finnas potential för dominans här i framtiden. Dessutom möjligen bortdömd i semifinalen.

Hennes tränare Jane Bridge har tydligen varit livvakt åt tex Sylvester Stallone och Alain Delon förutom tunga judomeriter, bara en sådan detalj. ? ? Men verkar ju varit en smart move av judoförbundet att anställa henne.

1722153799680.png

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
Nytt silver tydligen i 10m skytte .
Synd jag missade det .. brukar va spännade när det gäller medaljer och annars olidligt tråkigt ;)

[OT] OS i allmänhet .
Du flyger inrikes från CdG till Tahiti.
Bara att man behöver flyga för att klara transporten på rimlig tid motsäger ju rätt effektivt att det är kompakta spel. Att det dessutom är ganska många tidszoner man flyger över cementerar bara det.

Sen är det väl en definitionsfråga om man flyger "helt inrikes" om man t.ex. mellanlandar i USA.

[OT] OS i allmänhet .
De kanske skulle ha flyttat triathlonen till Tahiti också?

"– Det är så klart jätteroligt att det blev av i dag, jag hade ju laddat upp för att köra. Men man kände i vattnet att det inte var bra, man kände att det var avloppsvatten man simmar i, ..."

[OT] OS i allmänhet .
Ja, Triathlon är om möjligt en ännu tuffare sport än vad jag fattat innan ? men om det är bra reklam för sporten är dock tveksamt. :sneaky:
"
– Fram till första bojen var det rejält slagsmål. Det var som att komma in i en tvättmaskin, alla bara slogs. Det var väldigt hetsigt hela tiden, säger Månsson och tillägger:
– Det var kaos, tjejerna bara skrek.
"
"
– Det var någon som tryckte ner mig vid en boj, och så var det en lina som fäste i botten som jag fastnade i. Och eftersom det var så strömt så drog jag mot linan hela tiden, så först när alla passerat kunde jag komma runt, berättar Månsson för SVT Sport.
"
Edit: Otroligt stort av Truls, det är ju Waldner nivå.

Senast ändrad:
[OT] OS i allmänhet .
Ja, Triathlon är om möjligt en ännu tuffare sport än vad jag fattat innan ? men om det är bra reklam för sporten är dock tveksamt. :sneaky:
"
– Fram till första bojen var det rejält slagsmål. Det var som att komma in i en tvättmaskin, alla bara slogs. Det var väldigt hetsigt hela tiden, säger Månsson och tillägger:
"
Kanske skulle kontakta den där judotjejen för lite samträning?

[OT] OS i allmänhet .
Fyfan vilket grymt spel av Truels att slå ut världsettan. ??

Jag sitter aldrig i soffan o skriker åt sport men nu var det så. Grymt stort i Bordtennisvärlden.

Jag spelade bordtennis många år innan jag köpte min första Mtb -88. Så det är mina sporter ?

[OT] OS i allmänhet .
De kanske skulle ha flyttat triathlonen till Tahiti också?

"– Det är så klart jätteroligt att det blev av i dag, jag hade ju laddat upp för att köra. Men man kände i vattnet att det inte var bra, man kände att det var avloppsvatten man simmar i, ..."

23:e plats för Tilda är ett resultat hon ska vara nöjd med. Simningen och cykeln gick klart över förväntan, ovanligt nog var löpningen hennes svaga kort detta lopp. Hon har svenska juniorrekord på 3000 och 5000 meter.

De världscupslopp hon vunnit är relativa b-lopp utan de stora kanonerna.

Hon är bara nyss fyllda 20, hinner om hon orkar (och håller klassen) med minst 3 OS till. I Paris var hon för att se och lära.

[OT] OS i allmänhet .
Fyfan vilket grymt spel av Truels att slå ut världsettan. ??

Jag sitter aldrig i soffan o skriker åt sport men nu var det så. Grymt stort i Bordtennisvärlden.

Jag spelade bordtennis många år innan jag köpte min första Mtb -88. Så det är mina sporter ?
Jag reagerade på Truels racket. Det var ju inte ”runt”, utan sex-kantigt eller nåt. Aldrig sett förr.

[OT] OS i allmänhet .
"
"
"
– Det var någon som tryckte ner mig vid en boj, och så var det en lina som fäste i botten som jag fastnade i. Och eftersom det var så strömt så drog jag mot linan hela tiden, så först när alla passerat kunde jag komma runt, berättar Månsson för SVT Sport.
"
Edit: Otroligt stort av Truls, det är ju Waldner nivå.
Låter som Vansbrosimningen ungefär.

[OT] OS i allmänhet .
Lite roande tycker jag med det mystiska bordtennisparet från Nordkorea. ? ?

The story:
"Jörgen Persson:
– Nordkoreanska spelare brukar ju ändå vara ute och spela en del internationellt. Men inte de här. Man vet ingenting.
Första gången paret dök upp var i OS-kvalet – som de gick obesegrade igenom. Sedan försvann de igen innan de dök upp i Paris med lägst ranking av alla mixedpar i turneringen.
Men fram till finalen pulveriserade Jong Sik Ri & Kum Yong Kim allt motstånd. Utan att röra en min. Utan att efteråt svara på en enda fråga från medierna.
"

Finalen:
"Varje gång det nordkoreanska paret vann en boll var det bara fem personer i hallen - iklädda nordkoreanska OS-kläder - som försiktigt hojtade till och synkroniserat viftade med var sin liten flagga.
Varje gång det kinesiska paret tog poäng var däremot ljudvallen nära att sprängas av vrålande kineser på läktarna.
Finalen borde rent logiskt varit en ren formalitet för Wang Chuqin och Sun Yingsha. Världsettorna hade inte förlorat en match på över fyra år innan finalen.
och nu mötte de alltså Mr & Mrs X.
Det slutade också till slut med kinesisk seger. Men bara med 4-2 i set – efter en rad makalösa bolldueller."

Presskonferensen:
”Vi har ju aldrig sett er spela. Kan ni förklara hur ni burit er åt för att nå den här nivån? Hur är det möjligt? Har ni till exempel tränat i Kina?”
Jong Sik Ri lutar sig fram. Säger sedan kort:
– Vi tränar i vårt hemland.
Nästa fråga kommer från en sydkoreansk kollega som undrar hur det känns att vinna Nordkoreas första OS-medalj på många år?
Kum Yong Kim lutar sig fram. Säger sedan kort:
– Vi ska göra det bättre nästa gång och vinna guld.
Med lätt desperation i rösten försöker nu en amerikansk kollega få reda på om de hunnit få några reaktioner hemifrån efter deras bragd?
– Nej, svarar Kum Yong Kim.
Och sedan är allt över. Kum & Jong reser sig upp. Vandrar snabbt ut genom en dörr, Och försvinner bort från världens blickar igen.
Kvar sitter 200 reportrar med tomma blickar.
– Vad var det där? Jag vet ju lika lite nu som när jag kom, säger min franska bänkgranne och suckar.
Exakt.”

[OT] OS i allmänhet .
Ingen annan som reagerade på Gannas lilla sladd i regnet?
Det var ju några dar sen, Jo, hela cykelvärlden reagerade på den. I en intervju straxt efter målgång frågade journalisten om den och Ganna pekade uppåt o sa med lite skämtsamt röst att nån däruppe gillade honom och räddade honom från att vurpa då.

[OT] OS i allmänhet .
Det var ju några dar sen, Jo, hela cykelvärlden reagerade på den. I en intervju straxt efter målgång frågade journalisten om den och Ganna pekade uppåt o sa med lite skämtsamt röst att nån däruppe gillade honom och räddade honom från att vurpa då.
Jo, jag såg loppet i efterhand (missade att asfaltcyklingen börjat). Så nära kravallstaketet... Att nän stupat i en kurva förstår jag. Men där var mer oväntat.

[OT] OS i allmänhet .
racket får större yta med samma storlek på bladet har jag fattat det som.
Han har kört med det där kantiga ett bra tag.

Tillbaka
Topp