Telefonstolpe
Aktiv medlem
[OT] OS i allmänhet .
Otroligt jobbig kvinnlig bisittare i handbollen. Värre än värsta hejaklacksledaren. Visst att vi alla håller på Sverige men lite måtta får det väl vara?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Boson är ju helskön.Otroligt jobbig kvinnlig bisittare i handbollen. Värre än värsta hejaklacksledaren. Visst att vi alla håller på Sverige men lite måtta får det väl vara?
Ja han borde ha sparat på den energin med facit i hand.Har Noah Lyles myror i byxorna? Vill ju till att man vinner efter den entrén.
Men ska man/får man vara med då?Han hade ju covid.
Är väl få tävlingar där covid ger startförbud nu för tiden.Men ska man/får man vara med då?
Jag hade inte ställt upp (av ren princip), eftersom jag inte vill smitta andra. Men, jag är ingen sprattlig vinnartyp heller.Men ska man/får man vara med då?
DreamTeam fixade det, men det satt hårt åt!Ska DreamTeam USA basket ryka i semin?
Jaaa! OS final för vollygrabbarna!Grymt bra första set i beachvolleyn.
Men nu börjar det se lite sämre ut, hoppas de vänder det.
Såå vackert när spelet sitter och Jonny Blocker är nu idolen.Jaaa! OS final för vollygrabbarna!
Ja, blev riktigt jävla nervöst på slutet. Själv såg från start och tänkte väl att det var helt kört efter 0-2 i matcher, och kände väl inför tredje matchen att jag varit mer bekväm med att sätta in Källberg istället för Karlsson, men han gjorde det fantastiskt bra och sedan när Källgren vände 0-2 i set, ja då...Kan man lägga in en protest eller petition till CAS eller vad som helst som krävs för att stoppa finalen, vet inte om mitt hjärta pallar en nervpärs till.
Först Truls eskapader i singeln, sedan dom här lagmatcherna, vojne vojne...
Igår gav jag upp när jag på Expressens följamed-sida (5:an valde att visa en avdankad Ståhl istället) såg att Truls förlorade sin singel, 2-0 till Japan. Tittade på en film istället.
När filmen var slut hörde jag ljudet från 5:an, lät som pingis, så sent? Ok, kan väl vara skoj att se lite repris tänkte jag. Men det var live! Vågade knappt titta på dom sista bollarna.
Håller med om att att Harimotos skrikande kan vara rätt störande och det har varit lite av en snackis genom åren i pingisvärlden. Jag tror dock inte gör han gör det (främst) för att psyka motståndarna, utan mer för att boosta sig själv. Tror även att blir han exalterad när han spelar och har hört honom i nån intervju säga att han försöker dämpa skrikandet men när matchen väl kommer igång så lyckas han inte hålla tillbaka. Förlorar han bollar skriker han inte slänger med raketen och ibland gör han till och tummen upp till motståndaren när denna gör något bra. Det sistnämnda är inte så vanligt.Harimoto är helt knäckt stackarn. Hade han inte skrikit så förfärligt så hade jag tyckt synd om honom.
Vilken nagelbitare!! :-)
nejdå! vi vänder!Verkar jobbigt nu
Jag fick sköta pressens jobb och analysera kasten, svårt när en 5åring va satt till kameraman och Bidens bror att leta nerslagsmärket...Nya Zeelänskans sista stöt måste ju blivit felmätt ..
Kulan studsar väl inte 1m efter nedslaget? ...
Hmmm, jag fattar inte ett smack av dessa bilder?Jag fick sköta pressens jobb och analysera kasten, svårt när en 5åring va satt till kameraman och Bidens bror att leta nerslagsmärket...
Visa bilaga 718108
Tyskans studs typ 30-40 cm bakom 20m linjen mättes till 20.0m
Visa bilaga 718109
Tyskans kula stannade ca 1m bakom 20m linjen , kan tyda på att den landa mjukt från hög höjd och studsa och rulla kort ..
Visa bilaga 718110
Nya Zeelänskans studs det som kom med i bild landade klart längre från tyskans studs ca 80cm bakom 20m . Mättes till 19.68? Alltså en stunds på 1.2m jämfört med Tyskans studs på ca 30cm..
Visa bilaga 718111
Nya Zeelänskans kula rullade sen ur bild ..Kanske tyder på flack bana och bra studs ..
Summa summarum ingen aning :) men lite underligt om kulan kan studsa så olika långt när kasten i sig är nästan lika långa ..
Kameramannen sov på jobbet och fångade inte nedslaget utan bara efterstudsarna (eventuellt till och med bara från och med tredjestudsen). Så det var omöjligt för TV-tittarna att se hur lång stöten var, många verkar ha trott att det var över 20 meter istället för 19,68 (?).Hmmm, jag fattar inte ett smack av dessa bilder?
Vill man gräva ner sig i det kan man ju sätta sig och titta på alla stötar och se hur långt kulan rör sig från nedslag till dess att den stannar och i ett koordinatsystem rita in punkter för alla stötar med stötlängd på x-axeln ochrullängd på y-axeln. Skulle nog ge en viss känsla för hur rullängdwrna varierar och om det finns någon korrelation med stötlängd (känns troligt).Jag fick sköta pressens jobb och analysera kasten, svårt när en 5åring va satt till kameraman och Bidens bror att leta nerslagsmärket...
Visa bilaga 718108
Tyskans studs typ 30-40 cm bakom 20m linjen mättes till 20.0m
Visa bilaga 718109
Tyskans kula stannade ca 1m bakom 20m linjen , kan tyda på att den landa mjukt från hög höjd och studsa och rulla kort ..
Visa bilaga 718110
Nya Zeelänskans studs det som kom med i bild landade klart längre från tyskans studs ca 1m bakom 20m linjen . Mättes till 19.68? Alltså en stunds på 1.3m jämfört med Tyskans studs på ca 30cm..
Visa bilaga 718111
Nya Zeelänskans kula rullade sen ur bild ..Kanske tyder på flack bana och bra studs ..
Summa summarum ingen aning :) men lite underligt om kulan kan studsa så olika långt när kasten i sig är nästan lika långa ..