[OT] OS i allmänhet .

[OT] OS i allmänhet .
Hejar nog på Kanada. Uppväxt med hockeyspel där det alltid var Kanada mot Sverige. Storebrorsan hade ett i grå masonit om jag inte minns fel med tunna plåtgubbar. Fick ett själv sent 60-tal också med plåtgubbar fast lite färggrannare och vit spelplan. Sverige vs Kanada verkar inte vara standad idag.

[OT] OS i allmänhet .
Puh vilken match, blev helt svettig. Hade blivit en tråkmatch om Sverige slått USA och gått till final.

Såg bara från halva matchen men från det var Canada bäst offensivt. USA:s målis stängde igen, men Canada missade även några klara målchanser där det var mer eller mindre öppet mål. Nervösa? P.g.a. av det tycker jag inte dom var värda att vinna mer än USA egentligen.

Svårt det där med USA vs. Canada-matcher. Innan höll jag alltid på USA, det p.g.a. Canadas vana att spela dödafisken när dom låg under för att få med sig en utvisning. Iofs var det väl mest i JVM, men även i senior-VM brukade dom få en del osportsliga fördelar. Men efter Trumps eskapader så håller jag på Canada, även om det tar emot.

Oavsett vilka man håller på så är det vilda hockeyfester när dom möts, speciellt nu i Trumperan, underhållande.

[OT] OS i allmänhet .
Ser att svenska damerna har 6 guld och 6 silver, nederländska 6 guld och 4 silver och USA 6 guld och 3 silver. Alla andra länder verkar har färre än 6 guld.

[OT] OS i allmänhet .
Hur är det på damsidan? Har något land tagit fler medaljer än Sverige där?
Skärmdump från facebook:
IMG_0336.webp

Tillbaka
Topp