(OT)-(OT)-(OT) Bort med (OT)

Initialt bar "Happy", namnet "HappyMTB" och hade en klar inriktning mot just MTB-Cykling. Detta spred sig sedan snabbt till att även infatta all övrig cykling. Sedan tillkom Mek, Rep, Stöld, Trafikplan, Skador, Rehab, Kondträn, Kost, Köptips, Renov, Lack, mm, mm, i en allt mer förtätad spiral...
För oss som Jobbat med cyklar, var detta högst irriterande. Men fenomenet kvarstod och växte okontrollerat. För att slutligen hamna där vi står idag!
Nu är "Happy" ur ett globalt perspektiv ett litet forum. Vars överlevnad, bygger på antal postare. Skulle man plocka bort alla OT-trådar, skulle forumet riskera att självdö. Tråkigt, men troligen sant!

Nåväl! Man kan tycka vad man vill om detta. Personligen skulle jag tycka att detta vore tråkigt.
I grunden kan man ju tycka, att om en tråds innehåll inte verkar läsvärt, är det väl bara att hoppa över den. Så gör jag iaf och för min del fungerar detta utmärkt. Med tanke på det enorma skval av irrelevant information, som bombarderar oss dygnets alla 24h. Tycker jag personligen att "Happys" OT-trådar är likt en storm i ett vattenglas!

För mig är Happys "Köp & Sälj", forumets pärla. I särklass Sveriges bästa handelstorg för oss cyklister. Tror många här på forumet håller med om detta.

Hmm... Tänkvärt!
Men min uppfattning är att flertalet som postar här. Trots allt har anknytning till cyklar och cykling i en eller annan form och kanske därför känner sig hemma här på "Happy".

Vi befinner oss ju just nu i en svinkall februari i ett nordiskt land. Kanske är det då rimligt att intresset för cykling sjunker, när termometern gör dito med minusgrader och snö!
Visst finns eldsjälar om och omkring cykling här på forumet. Men i väntan på våren, (snart förestående), kanske mångas intresse för cykling inte har högsta prioritet. Finns det då andra trådar O-T, att lämna synpunkter i, (på vad det nu må vara), ser åtminstone inte jag något hinder för detta!
Själv gjorde jag årets 1:a Racerrunda 20260101. Detta i +4 grader och barmark. Körde dock bara 25km. Turen kändes dock helt okej!

Nu är ju emellertid vårt land avlångt. Med helt olika förutsättningar ifrån Norr till Söder. Både med avseende på dagsljus, temp, samt ev snödjup.
Kanske kan en ev varm vår tina upp cykelintresset här på forumet½!

OT-trådar eller inte!?
Nu är det sista veckan på Februari. Racerrundan blev idag 26km. Detta i temp +2C, barmark, med svag vind.
Kanske kan månad Mars bli en cykelmånad. Vem vet? Tog årets första dopp i Mars 2025.

Tillbaka
Topp