Lotta B
Aktiv medlem
[ot] pedofili.
Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Lotta B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En sak som väl inte är helt pk är att jag
> är
> > glad att mitt barns förskola inte har några
> > manliga dagisfröknar, eftersom det enbart är
> > män som kan ha en sexuell dragning till barn.
> > När kvinnor begår övergrepp så beror det
> på
> > andra faktorer, och är mkt mindre vanligt.
> >
> Du kan ju kolla på bl a. "Most Evil" på
> Discovery, läs även
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article124801.ab
> så kanske du ändrar uppfattning. Blev själv
> väldigt illa berörd av fallet.
Jag kan tänka mig att jag skulle kunna ändra uppfattning om det hela, tack för tipsen, känner bara att beskyddarinstinkten för mina barn är extremt stark och tja...som sagt inte helt logisk alltid :/ Det som fick mig att tänka på just förskolor var en nyhet för ett tag sen om en pedofilblogg av en kille som tydligen arbetade som förskolepedagog, rätt person på rätt jobb liksom.
Kaptenen, jag har aldrig pekat ut män som "svin och potentiella våldtäcktsmän", det får stå för dig hur du tolkar det du läser. Jag kommer inte att lägga ner tid på att länka till undersökningar på ett cykelforum, det jag skrev tidigare har jag hört under föreläsningar när jag pluggade psykologi på gbgs universitet. Innan du trycker på skicka-knappen nästa gång så tycker jag att du skall tänka efter en gång till om du har lagt dig på rätt nivå, trista personangrepp från din sida börjar nog inte bara jag tröttna på.
-------------------------------------------------------
> Lotta B skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En sak som väl inte är helt pk är att jag
> är
> > glad att mitt barns förskola inte har några
> > manliga dagisfröknar, eftersom det enbart är
> > män som kan ha en sexuell dragning till barn.
> > När kvinnor begår övergrepp så beror det
> på
> > andra faktorer, och är mkt mindre vanligt.
> >
> Du kan ju kolla på bl a. "Most Evil" på
> Discovery, läs även
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article124801.ab
> så kanske du ändrar uppfattning. Blev själv
> väldigt illa berörd av fallet.
Jag kan tänka mig att jag skulle kunna ändra uppfattning om det hela, tack för tipsen, känner bara att beskyddarinstinkten för mina barn är extremt stark och tja...som sagt inte helt logisk alltid :/ Det som fick mig att tänka på just förskolor var en nyhet för ett tag sen om en pedofilblogg av en kille som tydligen arbetade som förskolepedagog, rätt person på rätt jobb liksom.
Kaptenen, jag har aldrig pekat ut män som "svin och potentiella våldtäcktsmän", det får stå för dig hur du tolkar det du läser. Jag kommer inte att lägga ner tid på att länka till undersökningar på ett cykelforum, det jag skrev tidigare har jag hört under föreläsningar när jag pluggade psykologi på gbgs universitet. Innan du trycker på skicka-knappen nästa gång så tycker jag att du skall tänka efter en gång till om du har lagt dig på rätt nivå, trista personangrepp från din sida börjar nog inte bara jag tröttna på.