[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man läser den här tråden kan man få intrycket av att vi lever i helvetet på jorden.

Vilka andra jämförbara länder funkar så väsentligt mycket bättre än Sverige?

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Exemplifiera betyder att du skall ge exempel på
> min påstådda ignorans av fakta. Inte att du
> (åter igen) skall rapa ur dig mig tillskriven
> ignorans.

Jag tror du blandar ihop mig med Luktapåblommorna. Det jag avsåg var att du tycks tro att invandrares överrepresentation i brottslighet beror på deras socioekonomiska situation. Så är inte fallet, annat än i mycket liten mån. Läs rapporten så kanske du inser.

DT skrev:
> När man läser den här tråden kan man få
> intrycket av att vi lever i helvetet på jorden.
>
> Vilka andra jämförbara länder funkar så
> väsentligt mycket bättre än Sverige?

Det handlar om att man ser sitt fantastiska land försämras istället för att förbättras. Att det fortfarande är ganska bra är väl ingen anledning att inte sträva mot ett ännu bättre samhälle, istället för att acceptera att klåpare håller på att försämra det för att de har helt galna drömmar om något som bevisligen inte fungerar?

Exempel på länder som i mitt tycke funkar bättre än Sverige är till exempel Tyskland, Kanada och Australien. Jag skulle dock inte bo där hellre eftersom Sverige är mitt hemland och jag älskar det, trots galenskaperna som pågår. Fortsätter det så kommer jag dock flytta inom några årtionden. Jag står inte ut med att se allt det underbara brytas ner av inkompetenta idioter som kastar pengar in i ett svart hål. Politikerna beter sig som religiösa fundamentalister. Inget tycks bita på deras vrickade världsuppfattning.

Vad som är bra och vad som är dåligt borde kanske utredas först, så att vi diskuterar utifrån en samsyn. Annars blir det ju bara bjäbb över huver på varann.

grump skrev:
> Vad som är bra och vad som är dåligt borde
> kanske utredas först, så att vi diskuterar
> utifrån en samsyn. Annars blir det ju bara bjäbb
> över huver på varann.

Det som är dåligt är att vi nedmonterar välfärden, får högre brottslighet, högre arbetslöshet, högre bidragberoende, fler konflikter, till ett pris som hade kunnat hjälpa ungefär hundra gånger fler människor i krisområden. Det finns inget "humant" med att hälla pengar över en liten klick människor som har såpass gott om pengar att de lyckats ta sig hit. Det är på inget sätt storartat eller beundransvärt att särbehandla människor baserat på deras etnicitet eller religion. Det är fullständigt ohållbart att göra som vi gör, men ändå råder stor samsyn hos etablissemanget om att det ska fortsätta. Och det är vi arbetande svenskar som får betala och som får se vårt land degraderas.

Varför? Vad är meningen? Vad är målet?

Makten skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Exemplifiera betyder att du skall ge exempel
> på
> > min påstådda ignorans av fakta. Inte att du
> > (åter igen) skall rapa ur dig mig tillskriven
> > ignorans.
>
> Jag tror du blandar ihop mig med
> Luktapåblommorna. Det jag avsåg var att du tycks
> tro att invandrares överrepresentation i
> brottslighet beror på deras socioekonomiska
> situation. Så är inte fallet, annat än i mycket
> liten mån. Läs rapporten så kanske du inser.
>
>

Det var jag som blandade ihop inläggen. Mitt svar var inte riktigt till Atlas. Utan till dig som postade länken om överrepresentation, du förnekar och ignorerar fakta selektivt med ett rasistiskt motiv.

Du får gärna svara på min tidigare post där jag undrar varför du inte verkar bry dig om mäns överrepresentation(3,5ggr), om lågutbildades(5,7ggr), och om de med låg inkomst(5,3ggr) vilka alla är mycket högre än den som du fastnat vid, födelseland.

Luktapåblommorna skrev:
> Atlas skrev:
> -----
> > Makten skrev:
> >
>
> > -----
> > > Atlas skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Jag ignorerar ingeting, det är något som
> du
> > > > tillskriver mig. Men vi har ofta diametralt
> > > olika
> > > > uppfattningar om hur detta skall hanteras.
> > >
> > > Du ignorerar uppenbarligen fakta. Man kan
> inte
> > ha
> > > "olika uppfattning" om fakta.
> > >
> > >
> > Exemplifiera
>
> Du ignorerar fakta kring risken att begå brott.
>
> Du ignorerar uppenbarligen att män har en
> överrisk att begå brott 3,5 gånger jämfört
> med kvinnor.
>
> Du ignorerar uppenbarligen att personer med låg
> utbildning har en överrisk att begå brott 5,7
> gånger.
>
> Du ignorerar uppenbarligen att skillnaden mellan
> att vara född i Sverige eller inte innebär att
> jag aldrig begått eller kommer begå ett brott
> är en 97,2% eller 97,8%. Det fanns en siffra på
> det för några månader sen i tråden.
>
> Och din lösning för att utrikesfödda inte ska
> begå brott i landet är att de inte ska komma
> hit. Tänker du att vi ska lösa problemet med
> män som begår brott på samma sätt? Och
> lågutbildade? Och de med låg inkomst? Att de
> också ska lösas med att de inte ska få finnas?
>
>
>
>
>
>
> Edit: Från den avslutande diskussionen, det är
> alltså inte bara SD som vill diskrimninera, utan
> det görs redan av rättsväsendet.
> http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:450990/
> FULLTEXT01.pdf
>
> "Resultaten från analyserna av både
> misstankeregistret och lagföringsregistret
> tyder på att det i det
> beslutsutrymme för som finns både vid
> upprättandet av skälige
> n misstänkta, samt vid bestämmandet
> av fängelsestraffens längd, uppstår
> skillnader mellan personer med svenskt
> respektive utländskt
> 17
> Se i anslutning till tabell 3 ovan.
> 97
> ursprung. I misstankeregistret visar det sig
> främst för gruppen utlandsfödda medan
> resultaten från
> lagföringsregistret tyder
> på större likabehandling inom
> ursprungsområdena, oavsett om individerna
> är svenskfödda eller ej. Utifrån dessa
> resultat är det dels rimligt att tolka
> detta i termer av
> diskriminering"
>
> "skäligen misstänkta personer med utländsk
> bakgrund har
> underrisker för att få åtalsunderlåtelse,
> strafförelägg
> anden e
> ller åtalas för brott, jämfört med
> personer med svensk bakgrund."
>
> "individer med utländs
> k bakgrund har lättare
> att bli betraktade som skäligen misstänkta
> än personer med svensk bakgrund."

Makten skrev:
> Atlas skrev:
> -----
> > Exemplifiera betyder att du skall ge exempel
> på
> > min påstådda ignorans av fakta. Inte att du
> > (åter igen) skall rapa ur dig mig tillskriven
> > ignorans.
>
> Jag tror du blandar ihop mig med
> Luktapåblommorna. Det jag avsåg var att du tycks
> tro att invandrares överrepresentation i
> brottslighet beror på deras socioekonomiska
> situation. Så är inte fallet, annat än i mycket
> liten mån. Läs rapporten så kanske du inser.
>

För att vara övertydlig: Har jag påstått att invandrare inte är överrepresenterade i brottsstatistiken eller att det är ett enkom socioekonomiskt problem?

Så, vänligen, med socker på toppen: exemplifiera ditt påstående.

Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Vad som är bra och vad som är dåligt borde
> > kanske utredas först, så att vi diskuterar
> > utifrån en samsyn. Annars blir det ju bara
> bjäbb
> > över huver på varann.
>
> ... till ett pris som hade kunnat hjälpa
> ungefär hundra gånger fler människor i
> krisområden.

Ja du påstår det ja. Men för hur länge hade den pengen fungerat? En dag, en månad, ett år? Längre? Ställt mot att personen får en chans att själv generera pengar och medel till sin familj i hemlandet - på lång sikt. Vi kan ju ta in parameter som långsiktighet och hållbarhet i ekvationen och inte bara titta på kortsiktiga utgifter. Kan jag tycka.

> Det finns inget "humant" med att
> hälla pengar över en liten klick människor som
> har såpass gott om pengar att de lyckats ta sig
> hit.

Nu tror faktiskt inte jag att vare sig du eller jag är rätt personer att veta dessa individers förhållanden. Jag å min sida är rätt säker på att de allra flesta hellre stannat kvar om de kunnat.

> Det är på inget sätt storartat eller
> beundransvärt att särbehandla människor baserat
> på deras etnicitet eller religion.

Du verkar tycka att vissa makthavare slår sig för bröstet? Tja det kanske de gör men å andra sidan visa mig den makthavare som inte gör det. Narcismen ingår i jobbet.

> Det är fullständigt ohållbart att göra som vi gör,
> men ändå råder stor samsyn hos etablissemanget
> om att det ska fortsätta. Och det är vi
> arbetande svenskar som får betala och som får se
> vårt land degraderas.

Ja men frågan är vad hade vi haft istället? Jag kan hålla med om att läget är ohållbart men på lite andra grunder än dina.

> Varför? Vad är meningen? Vad är målet?

Solidaritet, hjälpa din nästa? Samt att samtidigt utveckla och expandera vårt samhälle. Rätt eller fel låter jag vara osagt.

Luktapåblommorna skrev:
> Det var jag som blandade ihop inläggen. Mitt svar
> var inte riktigt till Atlas. Utan till dig som
> postade länken om överrepresentation, du
> förnekar och ignorerar fakta selektivt med ett
> rasistiskt motiv.

Vilket rasistiskt motiv? Jag gissar att du inte har en aning om vad ordet rasism betyder, utan du har köpt gapvänsterns förklaring. Det vill säga; man kallar sina motståndare för rasister eftersom man saknar argument mot dem.

> Du får gärna svara på min tidigare post där
> jag undrar varför du inte verkar bry dig om mäns
> överrepresentation(3,5ggr), om
> lågutbildades(5,7ggr), och om de med låg
> inkomst(5,3ggr) vilka alla är mycket högre än
> den som du fastnat vid, födelseland.

Vad har det med invandring att göra? Män och kvinnor är inte lika och det är ju tråkigt men uppenbart att män är mer benägna att begå brott. Jag antar att du inte har några svårigheter att erkänna det, så varför har du svårigheter att erkänna att invandrare från vissa länder är med benägna att begå brott än svenskar?

Vi kan inte utvisa svenska män som begår brott. Vi kan inte utvisa lågutbildade svenskar. Däremot kan vi utvisa invandrare som begår brott. Det måste ju vara bättre än ingenting, eller hur?

Atlas skrev:
> För att vara övertydlig: Har jag påstått att
> invandrare inte är överrepresenterade i
> brottsstatistiken eller att det är ett enkom
> socioekonomiskt problem?

Nä, men du skrev att invandrares överrepresentation beror på socioekonomiska faktorer. Vilket alltså är felaktigt.

grump skrev:
> Ja du påstår det ja. Men för hur länge hade
> den pengen fungerat? En dag, en månad, ett år?
> Längre? Ställt mot att personen får en chans
> att själv generera pengar och medel till sin
> familj i hemlandet - på lång sikt. Vi kan ju ta
> in parameter som långsiktighet och hållbarhet i
> ekvationen och inte bara titta på kortsiktiga
> utgifter. Kan jag tycka.

Jag förstår inte ditt inlägg. Hur menar du att invandrare själva genererar pengar till sin familj när de i stor omfattning går på bidrag? Det är ju vi som betalar. Inte de.
Vad är det som är "hållbart" med att ta hit stora mängder människor som aldrig blir en del av samhället, utan lever segregerat och kostar oss pengar?

> Nu tror faktiskt inte jag att vare sig du eller
> jag är rätt personer att veta dessa individers
> förhållanden. Jag å min sida är rätt säker
> på att de allra flesta hellre stannat kvar om de
> kunnat.

Det var synnerligen naivt av dig. Om du levde i ett skitland och du visste att du kunde bli livstidsförsörjd i Sverige, skulle du inte dra dit om du kunde?

> Du verkar tycka att vissa makthavare slår sig
> för bröstet? Tja det kanske de gör men å andra
> sidan visa mig den makthavare som inte gör det.
> Narcismen ingår i jobbet.

Att slå sig för bröstet är inget fel om man gör ett bra jobb. Idag har Erik Ullenhag ljugit sig blå om vad han tidigare påstått om invandringen. Den förra regeringen hade en egen hemsida där man spred propaganda om att invandringen var lönsam. När detta nu avslöjas som lögn (vilket man måtte varit en komplett idiot för att inte inse redan tidigare), så förnekar han det hela.

> Ja men frågan är vad hade vi haft istället? Jag
> kan hålla med om att läget är ohållbart men
> på lite andra grunder än dina.

Vi hade förmodligen varit det mest framgångsrika, mest fredliga landet i världen. Men nejdå, vi var tvungna att besudla vårt fantastiska land med lögner, våld och hat. Det blev ju bättre av det, eller? De hundratals miljarder vi nu slänger bort på att försörja människor som tydligen i många fall inte har något intresse av att bli svenskar, hade vi kunnat använda för att odla vår nation till något bättre.

> Solidaritet, hjälpa din nästa? Samt att
> samtidigt utveckla och expandera vårt samhälle.
> Rätt eller fel låter jag vara osagt.

Varför ska man vara solidarisk om man inte får något tillbaka?

Finns det verkligen en sådan tydlig koppling mellan hur framgångsrikt ett land utvecklas och hur många (eller rättare sagt få) invandrare man tar emot?

I så fall borde det ju ha gått åt helvete med Sverige de senaste årtiondena med tanke på att vi har haft en högre invandring än de allra flesta jämförbara länder. Det är då lite märkligt att det de facto har gått väldigt bra för Sverige. Och det borde ha gått jättebra för ett land som Finland som tar emot väldigt få invandrare, men i själva verket har man där haft en jättetuff ekonomisk utveckling sedan finanskrisen.

Senast idag kom siffror om att Sveriges BNP växer med 3% andra kvartalet jämfört med samma kvartal förra året. En mycket fin siffra i ett europeiskt perspektiv. När det i själva verket borde ha gått åt helvete med tanke på att vi har högst asylmottagning i Europa. Mycket märkligt detta.

Kan det vara så att det är helt andra faktorer än invandringen som till största delen avgör hur "framgångsrikt" ett land utvecklas? Eller hade vi haft 6% tillväxt om vi bara hade "sluppit" invandringen?

grump skrev:
> Ja ut med låginkomstagarna och bidragssnyltarna!

Är de inte svenska medborgare, så skulle man kunna tillämpa den urgallringsprincipen när det gäller den sistnämnda gruppen. Det vore ett enkelt och moraliskt riktigt sätt att lösa ett problem.

DT skrev:
> Finns det verkligen en sådan tydlig koppling
> mellan hur framgångsrikt ett land utvecklas och
> hur många (eller rättare sagt få) invandrare
> man tar emot?

Jag tror det är ganska riskfritt att konstatera att de enorma samhällsproblem som invandringen av idag och sedan ett par, kanske tre decennier, orsakat, åtminstone inte inneburit något gott för samhället som helhet. Men det är min åsikt.

Fast viktigast av allt är nog att specificera vad man menar med "invandringen". Det är klart att ett land som stänger sig och inte tar emot positiva influenser från annat håll, inte kan vinna på det i längden. Men alternativet till det är inte att mer eller mindre okritiskt släppa in vem och vad som helst.

Sen beror det nog också på vem du frågar vilket svar du får angående vad som är "en framgångsrik utveckling" för ett land. En del har ekonomiska och ideologiska intressen av att upplösa och försvaga den nationella gemenskapen och sammanhållningen och öka arbetslösheten. Andra ser inte detta som en "framgångsrik utveckling" eller en önskvärd väg att gå vidare på.

Atlas skrev:
> V8-Robban skrev:
>
> > Ungefär 10% av bilarna i Malmö är skrivna
> på
> > målvakter, och bilarna körs glatt runt utan
> > gällande försäkringsskydd.
>
> Kan du ge en trovärdig källa på det? Samt ett
> relevant jämförelsetal? Och även någon typ av
> underlag som stryker att dessa påstådda bilar
> faktiskt är i bruk.
>

Jag är fullt sysselsatt med annat, än servera dig fakta. Men exemplen, är inte hämtade ur tomma luften.

När det gäller "målvaktsbilarna" kommer här en av källorna:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt/

Citat från texten:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Enligt bilregistret finns det totalt 140 463 registrerade personbilar i Malmö kommun.
Tio procent av dessa, 14 137, ägs av Malmös tio mest aktiva bilmålvakter.

Affärsidén är enkel:
Via vänner, kontakter och Blocket på internet skaffar de sig en massa gamla bilar, många skrotfärdiga. De ställer av bilarna direkt, och får på så sätt ut tusentals kronor i återbetald skatt.

I stället för att skrota bilarna säljs de igen, eller så hyrs rishögarna ut för mellan 600 och 800 kronor i månaden. Det är bilar som ofta är oskattade, oförsäkrade och ibland livsfarliga på grund av felaktiga besiktningsprotokoll.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Slut citat

I artikeln är även tio mest aktiva bilmålvakterna namngivna. Inga lintottar i det gänget.

Sedan artikel skrevs har dock parkeringsmoralen bland målvaktsbilarna ökat, eftersom myndigheterna genom en lagändring nu har möjlighet att beslagta de bilar som står felparkerade och sedan tidigare har skulder på över 5000kr.

Citat från en annan artikel i Sydsvenskan:
Malmö har i många år varit svenskt centrum för så kallade bilmålvakter, alltså på pappret utblottade personer som äger hundratals eller tusentals bilar.

"Målvaktsbilarna" har hyrts ut i stor skala. Hyrestagaren har, mot en månadsavgift på runt 500 kronor, kunnat strunta i skatt, försäkringspremier och parkeringsböter. Alla obetalda räkningar har gått vidare till "målvakten", som saknar utmätningsbara tillgångar.
Slut citat

Vem som helst kan förstå, att om man hyr en bil så brukar man den också. Hur kan de annars dra på sig p-böter och orsaka olyckor?

Snuten skrev:
> DT skrev:
> -----
> > Finns det verkligen en sådan tydlig koppling
> > mellan hur framgångsrikt ett land utvecklas
> och
> > hur många (eller rättare sagt få) invandrare
> > man tar emot?
>
> Jag tror det är ganska riskfritt att konstatera
> att de enorma samhällsproblem som invandringen av
> idag och sedan ett par, kanske tre decennier,
> orsakat, åtminstone inte inneburit något gott
> för samhället som helhet. Men det är min
> åsikt.

Jag ser inte dessa enorma, gigantiska samhällsproblem som ni talar om. Tvärtom ser jag att Sverige har utvecklats ganska bra de senaste 20 åren, särskilt när jag jämför med många andra europeiska länder där det i varierande utsträckning råder ekonomisk stagnation, fallande levnadsstandard och statsfinansiellt kaos.

Men det är min åsikt.

Makten skrev:
>
> grump skrev:
> -----
> > Ja du påstår det ja. Men för hur länge hade
> > den pengen fungerat? En dag, en månad, ett
> år?
> > Längre? Ställt mot att personen får en chans
> > att själv generera pengar och medel till sin
> > familj i hemlandet - på lång sikt. Vi kan ju
> ta
> > in parameter som långsiktighet och hållbarhet
> i
> > ekvationen och inte bara titta på kortsiktiga
> > utgifter. Kan jag tycka.
>
> Jag förstår inte ditt inlägg. Hur menar du att
> invandrare själva genererar pengar till sin
> familj när de i stor omfattning går på bidrag?
> Det är ju vi som betalar. Inte de.
> Vad är det som är "hållbart" med att ta hit
> stora mängder människor som aldrig blir en del
> av samhället, utan lever segregerat och kostar
> oss pengar?
>

Jag påstår inte att alla gör det, men ganska många skaffar ett jobb eller startar företag och hjälper släkt och vänner i hemlandet att få det bättre. Att leda in i bidragskarusellen utan några större krav på självförsörjning är bl.a det jag anser att man bör göra om och göra rätt från början.

> > Nu tror faktiskt inte jag att vare sig du eller
> > jag är rätt personer att veta dessa
> individers
> > förhållanden. Jag å min sida är rätt
> säker
> > på att de allra flesta hellre stannat kvar om
> de
> > kunnat.
>
> Det var synnerligen naivt av dig. Om du levde i
> ett skitland och du visste att du kunde bli
> livstidsförsörjd i Sverige, skulle du inte dra
> dit om du kunde?
>

Det där uttalandet säger mer om dig än flyktingarnas ambitioner. Man brukar säga att man känner andra efter sig själv, det kanske är tillämpbart här? Förvänta dig ingen respekt om du själv inte respekterar. Sanningen är naturligtvis att varken du eller jag kan sätta oss in i hur det är att fly när ens hem, by och släkt blir utraderat. Sen finns det såklart alltid den som slinker igenom som inte borde. Med bättre regler och kontroll kan nog den lilla gruppen få en annan väg.

> > Du verkar tycka att vissa makthavare slår sig
> > för bröstet? Tja det kanske de gör men å
> andra
> > sidan visa mig den makthavare som inte gör
> det.
> > Narcismen ingår i jobbet.
>
> Att slå sig för bröstet är inget fel om man
> gör ett bra jobb. Idag har Erik Ullenhag ljugit
> sig blå om vad han tidigare påstått om
> invandringen. Den förra regeringen hade en egen
> hemsida där man spred propaganda om att
> invandringen var lönsam. När detta nu avslöjas
> som lögn (vilket man måtte varit en komplett
> idiot för att inte inse redan tidigare), så
> förnekar han det hela.
>

Lögn och lögn. Sanningen brukar ha många ansikten beroende på vem man frågar.

> > Ja men frågan är vad hade vi haft istället?
> Jag
> > kan hålla med om att läget är ohållbart men
> > på lite andra grunder än dina.
>
> Vi hade förmodligen varit det mest
> framgångsrika, mest fredliga landet i världen.
> Men nejdå, vi var tvungna att besudla vårt
> fantastiska land med lögner, våld och hat. Det
> blev ju bättre av det, eller? De hundratals
> miljarder vi nu slänger bort på att försörja
> människor som tydligen i många fall inte har
> något intresse av att bli svenskar, hade vi
> kunnat använda för att odla vår nation till
> något bättre.
>
>
> > Solidaritet, hjälpa din nästa? Samt att
> > samtidigt utveckla och expandera vårt
> samhälle.
> > Rätt eller fel låter jag vara osagt.
>
> Varför ska man vara solidarisk om man inte får
> något tillbaka?

Ja du. Varför låna socker av grannen? Vem tar första steget och vem sitter och surar bakom gardinen? Du undrade varför och jag gav ett tänkbart svar som inte handlar om en illasinnad komplott som en del andra pratar om.

DT skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > DT skrev:
> >
>
> > -----
> > > Finns det verkligen en sådan tydlig koppling
> > > mellan hur framgångsrikt ett land utvecklas
> > och
> > > hur många (eller rättare sagt få)
> invandrare
> > > man tar emot?
> >
> > Jag tror det är ganska riskfritt att
> konstatera
> > att de enorma samhällsproblem som invandringen
> av
> > idag och sedan ett par, kanske tre decennier,
> > orsakat, åtminstone inte inneburit något gott
> > för samhället som helhet. Men det är min
> > åsikt.
>
> Jag ser inte dessa enorma, gigantiska
> samhällsproblem som ni talar om. Tvärtom ser jag
> att Sverige har utvecklats ganska bra de senaste
> 20 åren, särskilt när jag jämför med många
> andra europeiska länder där det i varierande
> utsträckning råder ekonomisk stagnation,
> fallande levnadsstandard och statsfinansiellt
> kaos.
>
> Men det är min åsikt.

Jisses människa, lever du isolerad i en grotta?

DT skrev:
> samhällsproblem som ni talar om. Tvärtom ser jag
> att Sverige har utvecklats ganska bra de senaste
> 20 åren, särskilt när jag jämför med många
> andra europeiska länder där det i varierande
> utsträckning råder ekonomisk stagnation,
> fallande levnadsstandard och statsfinansiellt
> kaos.
>
> Men det är min åsikt.

Det kanske beror på att du läser de extremt filtrerade "nyheterna" som vår journalistkår förmedlar. Samt att du kanske bor på en ort där problemen inte drabbar just dig.

grump skrev:
> många skaffar ett jobb eller startar företag och
> hjälper släkt och vänner i hemlandet att få
> det bättre. Att leda in i bidragskarusellen utan
> några större krav på självförsörjning är
> bl.a det jag anser att man bör göra om och göra
> rätt från början.

Uppenbarligen inte tillräckligt många för att det ska vara lönsamt. Invandringen ger en nettoförlust i storleksordningen 50-100 miljarder per år. Det är gång på gång bevisat av diverse olika statsvetare. Ska jag behöva gräva fram länkarna IGEN?

> Det där uttalandet säger mer om dig än
> flyktingarnas ambitioner. Man brukar säga att
> man känner andra efter sig själv, det kanske är
> tillämpbart här? Förvänta dig ingen respekt om
> du själv inte respekterar. Sanningen är
> naturligtvis att varken du eller jag kan sätta
> oss in i hur det är att fly när ens hem, by och
> släkt blir utraderat. Sen finns det såklart
> alltid den som slinker igenom som inte borde. Med
> bättre regler och kontroll kan nog den lilla
> gruppen få en annan väg.

Du borde förstå att om ditt tidigare liv är "raderat" så finns det ganska stora anledningar att bara utnyttja situationen till att få det bättre, även om det sker på andras bekostnad. Därför är den svenska migrationspolitik ett gigantiskt fiasko. Folk tar de möjligheter de få, och i Sverige behöver invandrare inte göra rätt för sig. Så varför skulle de det? Att de skulle kunna bidra och bli goda svenskar hjälper ju inte om de inte faktiskt gör det.

DT skrev:
> Finns det verkligen en sådan tydlig koppling
> mellan hur framgångsrikt ett land utvecklas och
> hur många (eller rättare sagt få) invandrare
> man tar emot?
>
> I så fall borde det ju ha gått åt helvete med
> Sverige de senaste årtiondena med tanke på att
> vi har haft en högre invandring än de allra
> flesta jämförbara länder. Det är då lite
> märkligt att det de facto har gått väldigt bra
> för Sverige. Och det borde ha gått jättebra
> för ett land som Finland som tar emot väldigt
> få invandrare, men i själva verket har man där
> haft en jättetuff ekonomisk utveckling sedan
> finanskrisen.
>
> Senast idag kom siffror om att Sveriges BNP växer
> med 3% andra kvartalet jämfört med samma kvartal
> förra året. En mycket fin siffra i ett
> europeiskt perspektiv. När det i själva verket
> borde ha gått åt helvete med tanke på att vi
> har högst asylmottagning i Europa. Mycket
> märkligt detta.
>
> Kan det vara så att det är helt andra faktorer
> än invandringen som till största delen avgör
> hur "framgångsrikt" ett land utvecklas? Eller
> hade vi haft 6% tillväxt om vi bara hade
> "sluppit" invandringen?

Hur konstigt det än kan låta så kan invandringen i det korta perspektivet vara lönsamt för landet rent ekonomiskt och det trots att dom själva inte skapar några större värden.
Vad dom dock gör är att dom skapar en brist på bostäder vilket leder till stigande fastighetspriser och när dessutom bankerna lånar ut som dom gör så kapitaliseras marknaden och dessa pengar är motorn i vår ekonomi.
Idag är vi i Sverige mer belånade än grekerna om man adderar statens, kommunernas och privatpersonernas totala skuld så har vi faktiskt passerat Grekland här, ett Grekland som vi mer än gärna förtalar.
Så länge som bankerna lånar ut pengar så kommer vår ekonomi att växa, problemet är att det mesta bygger på krediter och även vår ekonomi kan krascha precis som den grekiska, den portugisiska, den irländska och den isländska tidigare gjorde.
Vi har dock fortfarande en större industri än dessa länder även om landet håller på att avindustrialiseras samt att vi haft en stor ekonomisk fördel av att ha en egen valuta.
Den här ballongen som pumpas upp värre och värre för var år som går kommer förstås att brista en dag, om det sker i år, nästa år eller om ytterligare några år är inte jag mannen att svara på men att det kommer att ske en dag om vi inte drastiskt förändrar vår politik är jag helt övertygad om.

Makten skrev:
>
> grump skrev:
> -----
> > många skaffar ett jobb eller startar företag
> och
> > hjälper släkt och vänner i hemlandet att få
> > det bättre. Att leda in i bidragskarusellen
> utan
> > några större krav på självförsörjning är
> > bl.a det jag anser att man bör göra om och
> göra
> > rätt från början.
>
> Uppenbarligen inte tillräckligt många för att
> det ska vara lönsamt. Invandringen ger en
> nettoförlust i storleksordningen 50-100 miljarder
> per år. Det är gång på gång bevisat av
> diverse olika statsvetare. Ska jag behöva gräva
> fram länkarna IGEN?

Ja det vore trevligt om du gjorde det för en gångs skull istället för att hela tiden referera till något du påstår att du gjort.

>
> > Det där uttalandet säger mer om dig än
> > flyktingarnas ambitioner. Man brukar säga att
> > man känner andra efter sig själv, det kanske
> är
> > tillämpbart här? Förvänta dig ingen respekt
> om
> > du själv inte respekterar. Sanningen är
> > naturligtvis att varken du eller jag kan sätta
> > oss in i hur det är att fly när ens hem, by
> och
> > släkt blir utraderat. Sen finns det såklart
> > alltid den som slinker igenom som inte borde.
> Med
> > bättre regler och kontroll kan nog den lilla
> > gruppen få en annan väg.
>
> Du borde förstå att om ditt tidigare liv är
> "raderat" så finns det ganska stora anledningar
> att bara utnyttja situationen till att få det
> bättre, även om det sker på andras bekostnad.
> Därför är den svenska migrationspolitik ett
> gigantiskt fiasko. Folk tar de möjligheter de
> få, och i Sverige behöver invandrare inte göra
> rätt för sig. Så varför skulle de det? Att de
> skulle kunna bidra och bli goda svenskar hjälper
> ju inte om de inte faktiskt gör det.

Hoppsan. Tack för att du åtminstone själv skriver att du tycker att flyktingar utnyttjar sin situation så slipper jag eller någon annan insinuera detta.

grump skrev:
> Man känner "andra" som man känner sig själv.
>
> http://www.expressen.se/gt/sd-politiker-falld-for-
> bidragsfusk/
>
> Bra att han åkte dit. Vi behöver inte fler
> bedrägliga politiker.

Nej, riksdagshuset är fullt av dom redan.
Men han är åtminstone karl nog att erkänna sitt "misstag".

Makten skrev:
> DT skrev:
> -----
> > samhällsproblem som ni talar om. Tvärtom ser
> jag
> > att Sverige har utvecklats ganska bra de
> senaste
> > 20 åren, särskilt när jag jämför med
> många
> > andra europeiska länder där det i varierande
> > utsträckning råder ekonomisk stagnation,
> > fallande levnadsstandard och statsfinansiellt
> > kaos.
> >
> > Men det är min åsikt.
>
> Det kanske beror på att du läser de extremt
> filtrerade "nyheterna" som vår journalistkår
> förmedlar. Samt att du kanske bor på en ort där
> problemen inte drabbar just dig.

Vilka nyhetskällor borde man använda i så fall då, för att få en bättre bild av hur läget är egentligen?

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Man känner "andra" som man känner sig själv.
>
> >
> >
>
> > bidragsfusk/
> >
> > Bra att han åkte dit. Vi behöver inte fler
> > bedrägliga politiker.
>
>
> Nej, riksdagshuset är fullt av dom redan.
> Men han är åtminstone karl nog att erkänna sitt
> "misstag".

Efter att ha blivit satt inför skranket ja. Innan dess var han synnerligen aktiv i sitt bedrägeri. Detta var ingen liten "olycka" utan en utstuderad handling, såsom vissa vill tillskriva flyktingarnas motiv till att fly från sitt land. Man känner andra utifrån sig själv...

Senast ändrad:
grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > Man känner "andra" som man känner sig
> själv.
> >
> > >
> > >
> >
>
> >
> > > bidragsfusk/
> > >
> > > Bra att han åkte dit. Vi behöver inte fler
> > > bedrägliga politiker.
> >
> >
> > Nej, riksdagshuset är fullt av dom redan.
> > Men han är åtminstone karl nog att erkänna
> sitt
> > "misstag".
>
> Efter att ha blivit satt inför skranket ja. Innan
> dess var han synnerligen aktiv i sitt bedrägeri.
> Detta var ingen liten "olycka" utan en utstuderad
> handling, såsom vissa vill tillskriva
> flyktingarnas motiv till att fly från sitt land.
> Man känner andra utifrån sig själv...

Äh, nu yrar du ihop egna slutsatser. Säg som det är, nu handlar det om SD annars hade du inte ens skrivit något.
Apropå fusk, du kan ju skriva lite om den där miljonhärvan där några invandrarfamiljer lurat till sig bidrag för att vårda familjemedlemmar som var oförmögna att klara sig själv. Men blev ertappade när dom åkte på solsemester utan några större handikapp.

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > json88 skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Man känner "andra" som man känner sig
> > själv.
> > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > bidragsfusk/
> > > >
> > > > Bra att han åkte dit. Vi behöver inte
> fler
> > > > bedrägliga politiker.
> > >
> > >
> > > Nej, riksdagshuset är fullt av dom redan.
> > > Men han är åtminstone karl nog att erkänna
> > sitt
> > > "misstag".
> >
> > Efter att ha blivit satt inför skranket ja.
> Innan
> > dess var han synnerligen aktiv i sitt
> bedrägeri.
> > Detta var ingen liten "olycka" utan en
> utstuderad
> > handling, såsom vissa vill tillskriva
> > flyktingarnas motiv till att fly från sitt
> land.
> > Man känner andra utifrån sig själv...
>
>
> Äh, nu yrar du ihop egna slutsatser.

Har du någon annan slutsats? Det var ju inte han själv som anmälde sig själv till CSN och polisen. Dessutom försökte han få ut bidrag när han slutat plugga.. solklart bedrägeri.

> Säg som det
> är, nu handlar det om SD annars hade du inte ens
> skrivit något.

Jag skriver om det som är aktuellt. Alldeles nyligen (ovan) var det diskussioner om att flyktingar medvetet väljer att fly sitt krigshärjande land för den ekonomiska vinningens skull. Ganska "talande" när då ledande politiker av samma falang själva visar sig vara bedragare som utnyttjat systemet.

> Apropå fusk, du kan ju skriva lite om den där
> miljonhärvan där några invandrarfamiljer lurat
> till sig bidrag för att vårda familjemedlemmar
> som var oförmögna att klara sig själv. Men blev
> ertappade när dom åkte på solsemester utan
> några större handikapp.

De har väl tagit till sig av seder och bruk här i landet? De lär ju inte vara ensamma om att fuska.

Senast ändrad:
Ha ha grump, vet inte varför jag får upp en bild på en intvålad ål när du är i farten ;)

grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > json88 skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > grump skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > Man känner "andra" som man känner sig
> > > själv.
> > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > bidragsfusk/
> > > > >
> > > > > Bra att han åkte dit. Vi behöver inte
> > fler
> > > > > bedrägliga politiker.
> > > >
> > > >
> > > > Nej, riksdagshuset är fullt av dom redan.
> > > > Men han är åtminstone karl nog att
> erkänna
> > > sitt
> > > > "misstag".
> > >
> > > Efter att ha blivit satt inför skranket ja.
> > Innan
> > > dess var han synnerligen aktiv i sitt
> > bedrägeri.
> > > Detta var ingen liten "olycka" utan en
> > utstuderad
> > > handling, såsom vissa vill tillskriva
> > > flyktingarnas motiv till att fly från sitt
> > land.
> > > Man känner andra utifrån sig själv...
> >
> >
> > Äh, nu yrar du ihop egna slutsatser.
>
> Har du någon annan slutsats? Det var ju inte han
> själv som anmälde sig själv till CSN och
> polisen. Dessutom försökte han få ut bidrag
> när han slutat plugga.. solklart bedrägeri.
>
> > Säg som det
> > är, nu handlar det om SD annars hade du inte
> ens
> > skrivit något.
>
> Jag skriver om det som är aktuellt. Alldeles
> nyligen (ovan) var det diskussioner om att
> flyktingar medvetet väljer att fly sitt
> krigshärjande land för den ekonomiska vinningens
> skull. Ganska "talande" när då ledande politiker
> av samma falang själva visar sig vara bedragare
> som utnyttjat systemet.
>
> > Apropå fusk, du kan ju skriva lite om den där
> > miljonhärvan där några invandrarfamiljer
> lurat
> > till sig bidrag för att vårda
> familjemedlemmar
> > som var oförmögna att klara sig själv. Men
> blev
> > ertappade när dom åkte på solsemester utan
> > några större handikapp.
>
> De har väl tagit till sig av seder och bruk här
> i landet? De lär ju inte vara ensamma om att
> fuska.

;) Du har inte funderat på en karriär som ledarskribent på Aftonbladet?

Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor. Skulle bli vansinnig att behöva ta hänsyn till en massa flum på jobbet ;-)

grump skrev:
> Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor. Skulle
> bli vansinnig att behöva ta hänsyn till en massa
> flum på jobbet ;-)

Då förstår jag ditt behov att sprida en massa flum här..d o´h

Peter_K skrev:
> Vilka nyhetskällor borde man använda i så fall
> då, för att få en bättre bild av hur läget
> är egentligen?

Tyvärr finns inga seriösa svenska medier, så man får komplettera bluff- och lögnblaskorna med exempelvis Avpixlat. Givetvis är det hårt vinklat åt andra hållet, men man inser ganska snabbt hur mycket som mörkas av övriga. Gillar man inte deras skriverier så går man lämpligen till källorna, som oftast skrivs ut. Det kan röra sig om bloggar eller utländsk media. Huruvida det är trovärdigt får man avgöra från fall till fall.

Om man är någorlunda vettigt funtad och kan tänka kritiskt så inser man ganska snabbt vilket luftslott journalistkåren har barrikaderat sig i, fyllt av propaganda, lögn och förvanskning.

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor.
> Skulle
> > bli vansinnig att behöva ta hänsyn till en
> massa
> > flum på jobbet ;-)
>
> Då förstår jag ditt behov att sprida en massa
> flum här..d o´h

Jag har tydligen trampat på din fot eftersom du dryftar dig till personangrepp/pajkastning. Ett kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o

Senast ändrad:
grump skrev:
> Jag har tydligen trampat på din fot eftersom du
> dryftar dig till personangrepp/pajkastning. Ett
> kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o

Och det ska komma från en som slänger ordet "rasist" omkring sig helt utan grunder. Paj i huvudet.

grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor.
> > Skulle
> > > bli vansinnig att behöva ta hänsyn till en
> > massa
> > > flum på jobbet ;-)
> >
> > Då förstår jag ditt behov att sprida en
> massa
> > flum här..d o´h
>
> Jag har tydligen trampat på din fot eftersom du
> dryftar dig till personangrepp/pajkastning. Ett
> kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o

Ah, det är din sedvanliga egentolkning som talar. Jag har inga ömma tår, så klampa du på bara. Dina argument väger mest luft ändå. Var inte personangrepp lite väl tilltaget? Känner du ett behov av att gråta ut i media då du kanske utsatts för näthat?

Senast ändrad:
Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Jag har tydligen trampat på din fot eftersom
> du
> > dryftar dig till personangrepp/pajkastning. Ett
> > kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o
>
> Och det ska komma från en som slänger ordet
> "rasist" omkring sig helt utan grunder. Paj i
> huvudet.

Vart har jag sagt att någon är rasist?

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > json88 skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor.
> > > Skulle
> > > > bli vansinnig att behöva ta hänsyn till
> en
> > > massa
> > > > flum på jobbet ;-)
> > >
> > > Då förstår jag ditt behov att sprida en
> > massa
> > > flum här..d o´h
> >
> > Jag har tydligen trampat på din fot eftersom
> du
> > dryftar dig till personangrepp/pajkastning. Ett
> > kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o
>
>
> Ah, det är din sedvanliga egentolkning som talar.
> Jag har inga ömma tår, så klampa du på bara.
> Dina argument väger mest luft ändå. Var inte
> personangrepp lite väl tilltaget? Känner du ett
> behov av att gråta ut i media då du kanske
> utsatts för näthat?

Haha.. nä du kan behålla din tröstande axel. Men uppenbarligen har jag fått dig ur balans. Vad kan det bero på?

Makten skrev:
> Peter_K skrev:
> -----
> > Vilka nyhetskällor borde man använda i så
> fall
> > då, för att få en bättre bild av hur läget
> > är egentligen?
>
> Tyvärr finns inga seriösa svenska medier, så
> man får komplettera bluff- och lögnblaskorna med
> exempelvis Avpixlat. Givetvis är det hårt
> vinklat åt andra hållet, men man inser ganska
> snabbt hur mycket som mörkas av övriga. Gillar
> man inte deras skriverier så går man lämpligen
> till källorna, som oftast skrivs ut. Det kan
> röra sig om bloggar eller utländsk media.
> Huruvida det är trovärdigt får man avgöra
> från fall till fall.
>
> Om man är någorlunda vettigt funtad och kan
> tänka kritiskt så inser man ganska snabbt vilket
> luftslott journalistkåren har barrikaderat sig i,
> fyllt av propaganda, lögn och förvanskning.

Intressant att du nämner källor när du själv nästan aldrig lämnar några källor till dina påståenden. Inte ens när du blir ombedd.

grump skrev:
> Intressant att du nämner källor när du själv
> nästan aldrig lämnar några källor till dina
> påståenden. Inte ens när du blir ombedd.

Det är rätt meningslöst eftersom du ändå inte är läskunnig. Jag har tidigare i tråden lämnat massor av källor men du bara ignorerar det. Det är ingen som helst vits att diskutera med dig eftersom du är helt oemottaglig för fakta. Du har din religiösa uppfattning och den lär du väl fortsätta ha även om du så blir rånbögmördad av ett invandrargäng.

Lycka till med livet. Det måste vara rätt skönt att leva i sin egen påhittade värld.

Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Intressant att du nämner källor när du
> själv
> > nästan aldrig lämnar några källor till dina
> > påståenden. Inte ens när du blir ombedd.
>
> Det är rätt meningslöst eftersom du ändå inte
> är läskunnig. Jag har tidigare i tråden lämnat
> massor av källor men du bara ignorerar det. Det
> är ingen som helst vits att diskutera med dig
> eftersom du är helt oemottaglig för fakta. Du
> har din religiösa uppfattning och den lär du
> väl fortsätta ha även om du så blir
> rånbögmördad av ett invandrargäng.
>
> Lycka till med livet. Det måste vara rätt skönt
> att leva i sin egen påhittade värld.

Du hänvisar hela tiden till något inlägg "tidigare i tråden", men du kan aldrig länka dit. Samtidigt som du rapar ur dig en massa "fakta" än hit än dit som du då naturligtvis inte "vill" backa upp med källor. Att du dessutom påstår att jag kallar folk för rasister visar bara ännu mer hur du hittar på saker efter hand. Har du missat ett piller nu igen?

grump skrev:
> Du hänvisar hela tiden till något inlägg
> "tidigare i tråden", men du kan aldrig länka
> dit. Samtidigt som du rapar ur dig en massa
> "fakta" än hit än dit som du då naturligtvis
> inte "vill" backa upp med källor. Att du dessutom
> påstår att jag kallar folk för rasister visar
> bara ännu mer hur du hittar på saker efter hand.
> Har du missat ett piller nu igen?

Jag har ingen större lust att gräva igenom 79 trådsidor för något du ändå kommer skita i. Gör nåt själv för en gångs skull. Läs på lite istället för att hitta på. Världen ligger utanför dörren.

grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > json88 skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > grump skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > Nej tack. Jag föredrar ettor och nollor.
> > > > Skulle
> > > > > bli vansinnig att behöva ta hänsyn till
> > en
> > > > massa
> > > > > flum på jobbet ;-)
> > > >
> > > > Då förstår jag ditt behov att sprida en
> > > massa
> > > > flum här..d o´h
> > >
> > > Jag har tydligen trampat på din fot eftersom
> > du
> > > dryftar dig till personangrepp/pajkastning.
> Ett
> > > kvitto på att jag inte var så fel ute m.a.o
> >
> >
> > Ah, det är din sedvanliga egentolkning som
> talar.
> > Jag har inga ömma tår, så klampa du på
> bara.
> > Dina argument väger mest luft ändå. Var inte
> > personangrepp lite väl tilltaget? Känner du
> ett
> > behov av att gråta ut i media då du kanske
> > utsatts för näthat?
>
> Haha.. nä du kan behålla din tröstande axel.
> Men uppenbarligen har jag fått dig ur balans. Vad
> kan det bero på?

Din världssyn kan väl få vem som helt att bli lite snurrig av allt himlande med ögonen. Så det är egentligen ditt fel. Men du är kanske så snäll att du lånar ut någon av dina terapeuter. Undrar om det blir Alexandra, Zara eller kanske tom Malena?

Läs vad en malmöpolis skriver i en av Sveriges största tidningar:

http://www.sydsvenskan.se/asikter/v...-54884257348c1&utm_content=www.sydsvenskan.se

Ur artikeln (men läs hela):

"Idag har vi i Malmö (och andra städer i Sverige) ett relativt stort antal grovt kriminella personer med ett gediget våldskapital, som också har tillgång till handeldvapen av hög kvalitet, sprängämnen och handgranater. De här personerna har valt att ställa sig utanför samhället och livnär sig genom att begå brott mot andra medborgare och staten. Det handlar om grova bedrägerier, ekonomisk brottslighet, grova rån samt narkotika- och vapenhandel."

Som sagt, vi är på väg att flytta. En svensk familj mindre i Malmö alltså.

Mer om Libanon...förlåt Malmö:

"Hur svårt är det? Krävs det att någon dör först? Destabilisering av en stad, en region, eller av ett helt folks rättsmedvetande, med våldsamma medel – kan det vara annat än ett hot mot statsskicket, mot centrala samhällsfunktioner? Anders Thornberg, chef för Säkerhetspolisen, vad behöver du mer för att sätta kryss i rutan bredvid paragraf 3 i Säpoförordningen och använda den hemliga polisen för att upptäcka och beivra brotten i Malmö?"

http://www.sydsvenskan.se/malmo/det-som-pagar-i-malmo-ar-terrorbrott/

"Andreas Carlson, KD, sitter i justitieutskottet.

– Medlemskap i kriminella gäng ska vara straffbart, även om det sannolikt skulle kräva ett tillägg i grundlagen, säger han till TT.

Kent Ekeroth, SD, vill också kriminalisera medlemskap i gäng. Men förra justitieministern Beatrice Ask håller inte med.

– En sådan lagstiftning skulle strida mot grundlagen, säger hon till TT."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/sa-halverades-skjutningarna/

Men ändra på grundlagen i så fall, förihelvete! Det är ju krisläge! Inför någon slags undantagstillstånd i krigszonerna så vi inte behöver vänta två mandatperioder på att få de juridiska verktyg som behövs för att krossa terroristerna.

Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Du hänvisar hela tiden till något inlägg
> > "tidigare i tråden", men du kan aldrig länka
> > dit. Samtidigt som du rapar ur dig en massa
> > "fakta" än hit än dit som du då naturligtvis
> > inte "vill" backa upp med källor. Att du
> dessutom
> > påstår att jag kallar folk för rasister
> visar
> > bara ännu mer hur du hittar på saker efter
> hand.
> > Har du missat ett piller nu igen?
>
> Jag har ingen större lust att gräva igenom 79
> trådsidor för något du ändå kommer skita i.
> Gör nåt själv för en gångs skull. Läs på
> lite istället för att hitta på. Världen ligger
> utanför dörren.

Nä just det. Du påstår en hel del men har ingen "lust" att visa dina källor.

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > json88 skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > json88 skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > grump skrev:
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > -----
> > > > > > Nej tack. Jag föredrar ettor och
> nollor.
> > > > > Skulle
> > > > > > bli vansinnig att behöva ta hänsyn
> till
> > > en
> > > > > massa
> > > > > > flum på jobbet ;-)
> > > > >
> > > > > Då förstår jag ditt behov att sprida
> en
> > > > massa
> > > > > flum här..d o´h
> > > >
> > > > Jag har tydligen trampat på din fot
> eftersom
> > > du
> > > > dryftar dig till personangrepp/pajkastning.
> > Ett
> > > > kvitto på att jag inte var så fel ute
> m.a.o
> > >
> > >
> > > Ah, det är din sedvanliga egentolkning som
> > talar.
> > > Jag har inga ömma tår, så klampa du på
> > bara.
> > > Dina argument väger mest luft ändå. Var
> inte
> > > personangrepp lite väl tilltaget? Känner du
> > ett
> > > behov av att gråta ut i media då du kanske
> > > utsatts för näthat?
> >
> > Haha.. nä du kan behålla din tröstande axel.
> > Men uppenbarligen har jag fått dig ur balans.
> Vad
> > kan det bero på?
>
>
> Din världssyn kan väl få vem som helt att bli
> lite snurrig av allt himlande med ögonen. Så det
> är egentligen ditt fel. Men du är kanske så
> snäll att du lånar ut någon av dina terapeuter.
> Undrar om det blir Alexandra, Zara eller kanske
> tom Malena?

Du är rolig du. Jag lägger upp en länk till en artikel som handlar om att en högt uppsatt SD-politiker trampat i klaveret genom bedrägerier och du går helt i taket. Är du kompis med vederbörande?

Snuten skrev:
> "Andreas Carlson, KD, sitter i justitieutskottet.
>
> – Medlemskap i kriminella gäng ska vara
> straffbart, även om det sannolikt skulle kräva
> ett tillägg i grundlagen, säger han till TT.
>
> Kent Ekeroth, SD, vill också kriminalisera
> medlemskap i gäng. Men förra justitieministern
> Beatrice Ask håller inte med.
>
> – En sådan lagstiftning skulle strida mot
> grundlagen, säger hon till TT."
>
> http://www.sydsvenskan.se/malmo/sa-halverades-skju
> tningarna/
>
> Men ändra på grundlagen i så fall,
> förihelvete! Det är ju krisläge! Inför någon
> slags undantagstillstånd i krigszonerna så vi
> inte behöver vänta två mandatperioder på att
> få de juridiska verktyg som behövs för att
> krossa terroristerna.

Ja. Det och fler poliser är vad som behövs.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp