Uppföljning... jo, det växte fint. Men mina vänner på IT-avdelningen skötte inte om det tangentbord som jag preppade åt dom, så det vissnade.
Och vad vad varken IT-grabbarna eller jag tänkte på var att fråga för vem som skulle utsättas för skämtet.
För anledningen till att båda personerna var på semester samtidigt är nämligen att dom är gifta med varandra...
Så IT-Annika kom tillbaka från sin semester en vecka tidigare och upptäckte ett ett tangentbord med vissna blad, suckade och letade upp sitt riktiga tangentbord som låg i bokhyllan. Sen berättade hon naturligtvis för sin man Inköps-Fredrik vad dom skojfriska killarna hade gjort under semestern.
Följande måndag kommer Fredrik till jobbet på morgonen, ser grönskan i tangentbordet och tänker
"jaså, dom har lekt här också".
Så vad vi lär oss är alltså ännu en gång att få saker är så viktiga inom en organisation som kommunikation och uppföljning.
Jag har listat ner några viktiga punkter där vi behöver förbättra oss:
-Instruktion (hur ska groddarna tas om hand på bästa sätt. Här borde jag ha varit tydligare)
-Uppföljning (vem kommer ihåg att vattna?)
-Målgrupp ( hade vi nämnt vem som skulle utsättas för detta PJ hade det gått bättre. Här var båda parter otydliga och ingen efterfrågade information)
-Tidpunkt (två PJ med en veckas mellanrum var ju inte bra. Naturligtvis ska det ske samtidigt)
Inför nästa PJ kommer jag inte att involvera någon annan om vi inte först har rett ut dom viktiga frågorna VAD, VEM, HUR och NÄR.