OT: Practical Joke

Helt underbar tråd som jag nu läst igenom, kommer bidra med ett rätt avancerat pj som jag själv inte testat bara fått berättat för mig, går till enligt följade.

Du tar en valfri bil som ditt tilltänkta offer kommer använda, är den bakhjulsdriven pallar du upp bakhjulen så dom max är nån cm över backen, sedan kondom som du sätter över avgasröret som fästes med slangklämma, när personen sen ska gasa iväg kommer inte mkt hända, har man tur blir det en skön smäll av ballongen.

Efter som jag inte provat så kan jag inte bedöma risken för vad som skulle kunna hända fullgas + dåligt uppallad! :D

macaai skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt underbar tråd som jag nu läst igenom,
> kommer bidra med ett rätt avancerat pj som jag
> själv inte testat bara fått berättat för mig,
> går till enligt följade.
>
> Du tar en valfri bil som ditt tilltänkta offer
> kommer använda, är den bakhjulsdriven pallar du
> upp bakhjulen så dom max är nån cm över
> backen, sedan kondom som du sätter över
> avgasröret som fästes med slangklämma, när
> personen sen ska gasa iväg kommer inte mkt
> hända, har man tur blir det en skön smäll av
> ballongen.
>
> Efter som jag inte provat så kan jag inte bedöma
> risken för vad som skulle kunna hända fullgas +
> dåligt uppallad! :D

Det kan ju bara gå bra!
Vad skulle kunna gå snett?-:)

PG

PG skrev:
> macaai skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Helt underbar tråd som jag nu läst igenom,
> > kommer bidra med ett rätt avancerat pj som jag
> > själv inte testat bara fått berättat för
> mig,
> > går till enligt följade.
> >
> > Du tar en valfri bil som ditt tilltänkta offer
> > kommer använda, är den bakhjulsdriven pallar
> du
> > upp bakhjulen så dom max är nån cm över
> > backen, sedan kondom som du sätter över
> > avgasröret som fästes med slangklämma, när
> > personen sen ska gasa iväg kommer inte mkt
> > hända, har man tur blir det en skön smäll av
> > ballongen.
> >
> > Efter som jag inte provat så kan jag inte
> bedöma
> > risken för vad som skulle kunna hända fullgas
> +
> > dåligt uppallad! :D
>
> Det kan ju bara gå bra!
> Vad skulle kunna gå snett?-:)
>
> PG

Det gjorde vi med vår fänrik i lumpen. Minus ballong. Framhjulsdriven Passat på pallbockar precis så att hjulen snuddade backen på grusplanen. Var ett jädra varvande och rotande i växellådan innan han började fatta att något var galet. Humor. Sen fick vi nog borsta rent eldrören lite extra efter det vill jag minnas.

VDs sekreterare skickade ut ett mail till hela företaget med en supertydlig och enkel instruktion, "fönsterputsning i helgen, se till att det är rent på fönsterbrädan när ni går hem på fredag".

Jag svarade direkt henne att "oj, det blev nog lite fel, du har skrivit att det INTE skall vara rent framför fönsteret". Jag hade enkelt smugit in det ordet i hennes mail jag replyade på.

Hon fick panik, efter sitt som hon trodde felaktiga mailutskick till hela företaget, och skickade ut ett nytt mail till alla, där hon bad om ursäkt över att hon var otydlig i sitt första mail, men bara så att alla förstår, så skall fönsterbrädorna alltså vara rena från saker på fredag eftermiddag.

När hon fick lite gliringar om att det första utskicket var tydligt nog kom hon på det.

Ett annat mailtrick är att skapa en knapp med texten "Tryck inte på knappen". Det kliar i den nyfiknes fingrar det. När man såklart trycker på knappen, så gick ett dolt mail till tiopoängaren och tillika personalchefen med avsändare från den som tryckte på knappen, med texten "Jag älskar Dig". När hon fått tio sådana mail,samma e.m. förstod hon dock, men det mest lyckade var att det första kom från den där blyge killen som aldrig talat med en av kvinnligt kön i hela sitt liv.

Crossmax skrev:
> En annan grej man lätt kan göra är att hälla i
> "lite" laxerande medeln i någons kaffe. Men kolla
> först så att du har tillgång till två
> toaletter :)

Haha det gjorde vi i lumpen. Fanns några grabbar som var riktigt slöa på morgonen som alltid ville att vi lite piggare skulle ta med mackor från matsalen. En dag la vi laxermedel under osten på mackorna. Å jävlar vilken fart slöisarna fick till dass vid uppstälningen.

Olivolja i pumptvålarna på toaletten eller buljongtärning i duschmunstycket i träningslokalen gick hem bra. Öppnade kaffemaskinen en dag när nyckeln satt i och ersatte mjölkpulvret med salt. Det tog bra skruv till måndagsmorgonskaffet.

En kompis åkte till kina i tre veckor och lämande nycklarna till mig för att mata fiskar och vattna växter.

Istället gjöt vi en 50 kg meterlång betongkuk i hans vardagsrum:
20120926_073800.jpg

20120928_202004.jpg

Vi sådde krasse på bollarna för lite extra autentisitet...

En kille på jobbet fick sitt verktygsskåp fyllt med Barriär ett par gånger (typ raklödderliknande hudkräm).
Min favorit är dock då farsan skulle vattna blommor åt en norsk kollega och gömde små lappar med norgehistorier i hela lägenheten, hon hittade lappar i flera månader efter hon kom hem från semestern.

Krävs lite speciell miljö för detta ...

Hur som helst, när jag höll på och doktorerade hade jag en doktorandkollega som skulle skriva en tenta i en kurs för teknologer. Då han skulle resa bort dagen då tentan egentligen gick fick han dispens att skriva den dagen innan. Min handledare som var examinator på kursen skulle komma in lite senare den dagen, så jag hade fått i uppgift att ge kollegan tentan och svara på ev. frågor till att börja med.

Dagen innan såg jag till att tillverka en "specialtenta" till min kära kollega. Vid en snabb genomläsning kunde man absolut ta den för den riktiga tentan, för innehållet anknöt till kursen och utformningen och upplägget var i stil med det som tentorna brukade ha. Om man gav sig på att faktiskt försöka lösa uppgifterna var de dock i huvudsak av karaktären att de antingen ledde till oerhört omfattande räkningar (läs mer eller mindre omöjliga att hinna göra för hand), var totalt omöjliga att lösa eller krävde kunskaper som klart låg utanför kursens ramar.

Min kollega inledde dock tappert och när jag efter 15-20 minuter gick ut och frågade honom hur det gick och om det var några oklarheter så verkade han sammanbiten men inte knäckt. Hade visserligen varit intressant att låta det hela fortgå en stund till och se om han hade börjat ha invändningar mot tentan, men jag tyckte det hade varit att gå över gränsen, så jag berättade att det fanns en annan tenta, nämligen den riktiga. Låt oss säga att han såg en aning snopen/förvånad ut!

Tilläggas bör väl att jag visste att han var riktigt duktig och att han skulle klara tentan utan några problem. Annars hade jag aldrig tänkt tanken att göra något sådant.

Gårdagens hyss mot en kollega som köpt en ny bärbar Mac-datan: Öppna paketet försiktigt i botten och byt ut innehållet mot en gammal HP-laptop. Extra kul att han hinner skälla ut Apple-supporten OCH göra en polisanmälan mot budfirman som han antog hade gjort bytet... =)

ostkaka skrev:
> Gårdagens hyss mot en kollega som köpt en ny
> bärbar Mac-datan: Öppna paketet försiktigt i
> botten och byt ut innehållet mot en gammal
> HP-laptop. Extra kul att han hinner skälla ut
> Apple-supporten OCH göra en polisanmälan mot
> budfirman som han antog hade gjort bytet... =)

Hoppas du inte skadade lådan, det verkar ju viktigt att den finns kvar i nyskick ;)

ostkaka skrev:
> göra en polisanmälan mot budfirman

Tjena!

Skitkul att bränna skattepengar i onödan.. Skämtet i sig är genialiskt, men en bra skämtare stoppar skämtet i rätt tid..

tmalm skrev:
> ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH vad ja längtar tills
> på Måndag!!!!!!
>
>
>
> /T

Haha mästerligt!

Detta funkar bäst om nån är bakis och skakis och har fyllediarré på morgonen:
Tejpa ett gäng stinkbomber under sittringen på porslinstronen......
En samtidigt inplacerad hink minskar (eventuellt) saneringsbehov

Lägger till en gammal elaking:
1 ta en avsågad cykelpump & tryck in talkpuder i avgasröret tejpa en kådis över änden
2 kryp in under bilen och jorda kabel från oljetrycksgivaren
3 knyt fast ett antal knallsnören mellan fläktrem och lämplig punkt
Resultat: PANG under huven vitt moln bakom åket och en varningslampa som lyser när bilen startas

En klassiker från jobbet i skogen är att hälla ricinolja i någons bensindunk

Helge77 skrev:
> Olivolja i pumptvålarna på toaletten eller
> buljongtärning i duschmunstycket i
> träningslokalen gick hem bra. Öppnade
> kaffemaskinen en dag när nyckeln satt i och
> ersatte mjölkpulvret med salt. Det tog bra skruv
> till måndagsmorgonskaffet.

Salt i kaffemaskinen är en höjdare. På jobbet har man samma princip som på krogen, lämna aldrig drickat utan uppsyn. Bäst är att hälla i när de druckit lite och låtit det svalna så det tas en stor klunk.

Hämnden... (för hålslagsfläkten ovan) En råttfälla som passande nog utlöstes av musen levererade en väl avvägd dos hål rätt i Fejjan på mig. Haha, det blir uppföljning på det här!
/T

Bilagor

• DSC_0085.jpg
    DSC_0085.jpg
    53.7 KB · Besök: 38
Äsch vilken amatör jag är. Jag tyckte jag lyckats när jag fyllde ett låst skåp i omklädningsrummet med ballonger. När ägaren öppnade sitt skåp vällde de ut över henne o singlade ner i samma tempo som hennes haka.

Vet inte om dessa finns med i tråden redan:

-Styra kollegans skärm med fjärrströmbrytare (OBS! Bara skärmen. INTE datorn)
-Ny wc-borste i diskmaskinen (minen på den som öpnnar diskmaskinen är oslagbar)
-Om man sitter nära i kontorslandskap, testa korskoppla mössen

lundatok skrev:
> Chokladbollar av fiskbullar i kylen är
> fortfarande en av de roligaste i denna tråden.

Ha ha ja testade en variant av detta på ungarna... ?
Rullade in mozarellaostkulor i kakao o pärlsocker. 3-åringens minspel var helt magiskt när han glupskt satte i sig en av dessa. Sen åkte man på dåligt samvete en hel vecka... :o)

lundatok skrev:
> Chokladbollar av fiskbullar i kylen är
> fortfarande en av de roligaste i denna tråden.

Fortfarande mordförsök!

Är inte PJ rätt fånigt som företeelse egentligen?
Att tycka att det är kul när andra blir kladdiga/smutsiga/förlöjligade/förnedrade/+ANNAT begriper jag mig inte på.

gsb skrev:
> Är inte PJ rätt fånigt som företeelse
> egentligen?
> Att tycka att det är kul när andra blir
> kladdiga/smutsiga/förlöjligade/förnedrade/+ANNA
> T begriper jag mig inte på.

Vad är PJ?

Labanos skrev:
> gsb skrev:
> -----
> > Är inte PJ rätt fånigt som företeelse
> > egentligen?
> > Att tycka att det är kul när andra blir
> >
>
> > T begriper jag mig inte på.
>
>
> Vad är PJ?

Hmmm. Vad kan det betyda? Är det som typ FCOJ?

JLarsson skrev:
> Labanos skrev:
> -----
> > gsb skrev:
> >
>
> > -----
> > > Är inte PJ rätt fånigt som företeelse
> > > egentligen?
> > > Att tycka att det är kul när andra blir
> > >
> >
>
> >
> > > T begriper jag mig inte på.
> >
> >
> > Vad är PJ?
>
> Hmmm. Vad kan det betyda? Är det som typ FCOJ?

Jaa, andetagligen. :-) FCOJ = http://tradesofts.net/ojcontracthistory.html

När en polare skulle ha inflyttningsfest för ca 10 år sen så köpte vi en bögporrkortlek som gömdes på diverse kreativa ställen. Han hittade de sista när han flyttstädade med sin morsa och nya sambo några år senare =).

gsb skrev:
> Är inte PJ rätt fånigt som företeelse
> egentligen?

Det beror på.

Håller med helt.

Men ett bra practical joke är oväntat fantasifullt o snällt. Inget kladd, ingen förnedring. Jag väntar på att godispåsen ska ramla ner en halvmeter från min kollegas huvud o bli hängande i ansiktshöjd, en stdsig gummisnodd bättrar på effekten lite tänker jag mig.

Förnedrande o elakt?

Mathias B skrev:
> Ett PJ som är OnT.
>
>

Fantastiskt rolig
Tror att KBCK uppskattar den än mer.

Senast ändrad:
Möblerade om tangenterna på kollegans tangentbord när han var på semester.

Flyttade de bokstäver och siffror som var möjligt ett hack åt vänster och gjorde några mindre justeringar i kanterna för att det skulle se trovärdigt ut(flyttade t.ex. § till när 0 normalt sitter). Möblerade även om numpaden så att 789 byttes ut mot 123 och vice versa.

Resultat:
Första inloggningsförsöket misslyckades givetvis. Han trodde då att han bara slagit fel och provar igen. Ser då att det blir helt andra bokstäver när han slår in användarnamnet och börjar ana oråd :)

Han sätter sig och börjar bända loss alla tangenterna för att sätta dom rätt. När han är i princip klar avslöjar vi att det är ett kasserat tangenbord(en tangent som inte fungerade) han sitter och bygger om. Hans riktiga ligger orört i skåpet bakom honom :)

Tillbaka
Topp