VDs sekreterare skickade ut ett mail till hela företaget med en supertydlig och enkel instruktion, "fönsterputsning i helgen, se till att det är rent på fönsterbrädan när ni går hem på fredag".
Jag svarade direkt henne att "oj, det blev nog lite fel, du har skrivit att det INTE skall vara rent framför fönsteret". Jag hade enkelt smugit in det ordet i hennes mail jag replyade på.
Hon fick panik, efter sitt som hon trodde felaktiga mailutskick till hela företaget, och skickade ut ett nytt mail till alla, där hon bad om ursäkt över att hon var otydlig i sitt första mail, men bara så att alla förstår, så skall fönsterbrädorna alltså vara rena från saker på fredag eftermiddag.
När hon fick lite gliringar om att det första utskicket var tydligt nog kom hon på det.
Ett annat mailtrick är att skapa en knapp med texten "Tryck inte på knappen". Det kliar i den nyfiknes fingrar det. När man såklart trycker på knappen, så gick ett dolt mail till tiopoängaren och tillika personalchefen med avsändare från den som tryckte på knappen, med texten "Jag älskar Dig". När hon fått tio sådana mail,samma e.m. förstod hon dock, men det mest lyckade var att det första kom från den där blyge killen som aldrig talat med en av kvinnligt kön i hela sitt liv.