Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade absolut inte varit fel. Han är 13. Vad är minåldern för att få jobba?Bra läge att skaffa dig ett extrajobb, sa du då?
Vid 13 är det fritt fram.Hade absolut inte varit fel. Han är 13. Vad är minåldern för att få jobba?
Här kommer lite info:Hade absolut inte varit fel. Han är 13. Vad är minåldern för att få jobba?
www.sommarjobb.me
Här kommer lite info:
![]()
Jobb för 13-åringar - Sommarjobb
Vad finns det för jobb till en 13-åring? Vi listar sommarjobb som passar en 13-åring. Regler, avtal, lön - allt om jobb för unga.www.sommarjobb.me
Om inte åldern satt krokben så har annars baxare varit klockrent låter det som?Tack
Bjuder på lite godbitar från sidan:
"När du är 13 år får du ha ett ofarligt och lätt arbete. I jobbet får det inte förekomma tunga lyft."
(Min grabb tar 160 kilo i marklyft)
"Du får heller inte jobba på ett ställe där det kan förekomma våld eller konflikter."
(Har den som skrivit den texten satt sin fot på en Svensk högstadieskola de senaste 10 åren?)
Ute och cyklade? ?[…]
Förra året glömde jag av oklara skäl bort att deklarera i tid, det ska jag inte göra i år.
Vilket håll flaxar sedelbunten åt?
Får du restskatt har du lånat ut pengar till staten till 0% i ränta. Bättre att låna gratis av staten och betala restskatt innan kostnadsräntan kickar in.
Jag tror han kallar det restskatt oavsett om du får tillbaka eller måste betala. Lite otydligt då de flesta associerar restskatt med att man ska betala in.Stämmer verkligen detta? I så fall är det information som slår ner som en blixt från klar himmel för min del!
Ja så är det, man får vänligt men bestämt avböja vissa, tycker ändå att fördelarna med Kivra överväger nackdelarna..
Å apropå nackdelar så vändes min väntade överskjutande skatt i ett härligt, högst oväntat underskott på 13 tkr - förvisso innan reseavdrag men ändå ?
App app app. Det skall du ju vara jättenöjd med. Du har ju inte lånat ut pengar gratis till staten! ?Jaha, strax under 30k kvarskatt. Reseavdragen tar väl tillbaks en del iaf.
Perfekt. Vi kör det ett varv till. Det är ju ändå fredag.Får du restskatt har du lånat ut pengar till staten till 0% i ränta. Bättre att låna gratis av staten och betala restskatt innan kostnadsräntan kickar in.
Ett så härligt osjälviskt synsätt. Det påminner mig om att gåvorna till Cancerfonden är avdragsgilla och vad passar då bättre än att även skänka den delen?Jag har ingen aning om vad resultatet blir
men jag kom på att Stuvarn-insamlingen
påverkar resultatet.
Så den insamlingen medför ändå lite bonus i
eländet (alltså eländet att Stuvarn gick bort).
Och nu säger frun/hon som bestämmer att jag inteEtt så härligt osjälviskt synsätt. Det påminner mig om att gåvorna till Cancerfonden är avdragsgilla och vad passar då bättre än att även skänka den delen?
Precis, utifrån min doktrin får jag alltid restskatt, ordet för att få tillbaka pengar är för mig obekant.Jag tror han kallar det restskatt oavsett om du får tillbaka eller måste betala. Lite otydligt då de flesta associerar restskatt med att man ska betala in.
Ja, gåvor på minst 200kr/st och om man totalt skänkt minst 2000 är avdragsgillt.Ett så härligt osjälviskt synsätt. Det påminner mig om att gåvorna till Cancerfonden är avdragsgilla och vad passar då bättre än att även skänka den delen?
Edit: Nisse krösus var snabbare.Ja, gåvor på minst 200kr/st och om man totalt skänkt minst 2000 är avdragsgillt.
Bra initiativ att "tvinga" mig att öppna insamlingen igen?
Provswishade 350kr för att se att det funkade som tips till alla?
Mina oxå tack för påminnelsen ?Pengarna på kontot!! Gäller att shoppa upp dem nu innan de tar slut.
Var glad du inte satsade allt på Viaplay!Ja fy f..n, lånat ut 1500/mån hela fjolåret.
Skulle ha köpt Bitcoin för pengarna istället?
Jag har lånat knappt 2500kr/mån, det har varit bra tillväxt på dem! Tänker inte betala tillbaka en dag innan 2 maj ?Ja fy f..n, lånat ut 1500/mån hela fjolåret.
Skulle ha köpt Bitcoin för pengarna istället?
Min fru fick pengar igår, på mitt konto är det fortfarande ekande tomt.. fast jag hade en blankett att fylla i, då kanske det inte går lika fort.
Inte?Härligt att få tillbaka 70k när man är fattig och arbetslös! Synd att man inte får ränta dock...
Fast det är ju först när det pytsas ut på skattekontot, dvs nu. Och utan utbetalningsspärr så betalas det ju ut mer eller mindre direkt.Inte?
"Hur mycket ränta är det på skatteåterbäringen?
Om det finns ett överskott på skattekontot får man intäktsränta. Från den 1 augusti är intäktsräntan 2,25 procent (tidigare 1,6875 procent)."
Om jag förstod det korrekt så läggs det ränta på beloppet om man vill vänta med att betala in det man lånat. Från det att man får slutbesked till 2:a maj. Efter 2:a maj blir man också sparkad i pungen.Jag har lånat knappt 2500kr/mån, det har varit bra tillväxt på dem! Tänker inte betala tillbaka en dag innan 2 maj ?
Om det är över 30k får man betala ränta fr i februari nån gång, på det som är över 30k. Annars är det fr 2 maj. Jag gled in på 29988kr ?Om jag förstod det korrekt så läggs det ränta på beloppet om man vill vänta med att betala in det man lånat. Från det att man får slutbesked till 2:a maj. Efter 2:a maj blir man också sparkad i pungen.
Ja du har rätt. Jag kollade igen nu och det står ju till och med att man kan vänta till den 4e om man vill.Om det är över 30k får man betala ränta fr i februari nån gång, på det som är över 30k. Annars är det fr 2 maj. Jag gled in på 29988kr ?
Men sedan ska jag ju göra lite avdrag m.m. så blir väl 15-20k att betala in.
Brinner det i fickan så kan man få pengarna snabbare även om man gör ändringar.
- Godkänn deklarationen utan ändring
- inkassera slantar tidigt, sen gör ändring i efterhand och invänta ändringen