[OT] "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen"

Det ser ut som om jag räknat fel på alla lgh-färsäljningar och ANNAT samt gjort för stor egen inbetalning. Så för första gången på 15 får jag tillbaka lite.

Frågan än om det blir ett quarqparti eller om man är smart och lägger pengarna på sparkontot, som sig bör.
Förra året blev det en cykel och nya hjul tror jag.

Det regnar manna från himmeln.

Vadå? Jaså, jo jag har lagt 17000kr på diesel... jamen.. vad har det med saken att göra????

;)

GoranS sa:
Är det ditt inlägg handlar om (rese)kostnader för diesel på 31kkr som ger 7kkr i reseavdrag?

Typ, fast det var mest på skoj, eftersom alla verkar väldigt nällade på att skriva av sig hur mycket de "får" tillbaka eller skall betala.

Får man tillbaka så beror det ju på att man haft avdragsgilla utgifter, eller betalt in för mycket skatt. Således (som andra varit inne på) man får sina egna pengar tillbaka. Ungefär då som att jag får tillbaka 7000kr, fast får och får.. jag har ju köpt drivmedel för 17 (inte 31). Så det är mer att jag får bidrag av staten för att köra till jobbet. fast det var mer en parantes...

Jeppe_E sa:
Får man tillbaka så beror det ju på att man haft avdragsgilla utgifter, eller betalt in för mycket skatt. Således (som andra varit inne på) man får sina egna pengar tillbaka.

Så får man tydligen inte säga i den här tråden. Folk blir sura då och tycker man är en glädjedödare. Hoppas du inte blir alltför näthatad. ;-)

Ännu en till återbäring, jobbigt värre. +25000 måste jag skapa plats för nu och det värsta är att det blir bara mer med åren

Alltid lika kul:

"Beräknat belopp som du ska betala (exklusive ränta)" - 22 380kr

(statligt anställd, utan övriga inkomster från vare sig värdepapper eller egendom)

NickPick sa:
Scut sa:
Alltid lika kul:

"Beräknat belopp som du ska betala (exklusive ränta)" - 22 380kr

(statligt anställd, utan övriga inkomster från vare sig värdepapper eller egendom)

Har du jobbat extra med annat eller hur kan detta komma sig?

Det är min arbetsgivare som inte har hittat något bra system att rapportera in kostnader för tjänsteresor som annat än inkomst. Det gäller mig och ungerfär 10k andra som jobbar på samma ställe.
Men det är väl ett bra sätt att öka BNP.

Stämmer bra det.

Kvitton kan va bra.

Häromåret blev jag granskad, det slutade med ett par tusen extra till mig :)
Nu tror jag att jag har koll....

Knappt 5000 på banken, men inte så länge, knappt hälften ska tillbaka till statskassan för 64 km/h på 50 sträcka. Damn.

Tillbaka
Topp