Försökte beställa tejpen från Hobbex hemsida. Surfade lätt fram till produkten, la den i varukorgen, fick registrera mig som ny användare..... vänta på e mail med lösenord. Loggade in med mitt nya lösen, är halvvägs igenom köpprocessen när jag får ett meddelande på skärmen om att minsta köpsumma är 200:-!!!!
Vilket skämt. Ringer till kundtjänst o frågar vad som står på. En dam förklarar för mig att jag inte kan köpa för mindre än 200:-. Men jag vill ju bara ha lite tejp för 59, försöker jag med. Ja men då får du ju betala 94 kr(eller vad det nu var) i frakt säger hon. Ehh.. ja, det förstår jag, men vad säger du? att jag i alla fall kan beställa för under 200? - Jo, ja men VILL du VERKLIGEN betala över 90 kr i frakt för en tejprulle frågor hon syrligt. - Ehh.. nej det är klart jag inte vill, men har jag något val? - Nej.
Jaha, säger jag, så jag kan alltså beställa tejpen av dig i alla fall, om jag betalar frakt alltså. -Ja det kan du, men VILL du VERKLIGEN betala över 90 kr i frakt för tejpen, säger hon igen. SUCK, tappar lusten o avslutar samtalet utan att köpa. Maken till underlig kundservice har jag sällan varit med om!