(OT) RC-bil SC, nån som har koll,

Vi köpte E-revon ovan (det är en vxl) för 3500 och tyckte det var ett kap, den var i nyskick då. Som en indikation. Traxxas är känt och delar finns så jag tycker du ska sikta på hyffade andrahandsvärden.

Vi har ett gäng rc bilar. Sonen gillar fart och höga hopp så där är en moddad Traxxas slash perfekt med anpassat chassi och stor motor med mycket vridmoment för att justera bilen i luften. Jag gillar crawlers så jag har några st. De övriga barnen har varsin mer standard betonade bilar so. Luftas 1 gg i veckan typ.

Hej bullen,

tråddriftar lite. Har en RC bil HSP Destrier som denna:

Fick ärva den (eller dem, en reservdelsbil också) och fick igång den efter köp av ny farthållare, Men efter kort tids körning (kanske 10 tillfällen) så slutade den funka, köpte en ny igen, samma problem.
Motorn snurrar inte igång alls längre, när man gasar så lyser dioden på farthållaren men inget händer mer.
Kanske skulle en ny farthållare lösa det hela igen, men det känns lite drygt att kasta ytterligare hundralappar potentiellt i sjön. (Speciellt då grabben inte är särskilt road verkar det som).

Någon som har någon idé på hur jag skulle kunna felsöka?
Annars kanske det finns någon RC fantast här på happy som vill ta över? Känns lite för fin för att lägga på tippen men orkar inte hålla på med bilarna längre.

Fantastisk youtubekanal

Har man en motorlyft så använder man den, så det så.
1772314569672.webp

Tack @42Hz för detta guldkorn!

Tillbaka
Topp