(OT) RC-bil SC, nån som har koll,
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tobbegubben sa:Jag har hittat ett komplett kit med allt och funderar på att köpa det. Dock har jag lite dålig koll på alla saker så därför tänkte jag rådfråga er och höra vad ni tycker om detta paket?
Det är en 1/10 short course som är en s k kit bil.
Ingår 4 st karosser varav 2 st är helt nya, massa reservdelar, rc väska, extra servo savöx, futaba sändare, 2 st nästan nya zippy lipo 3s 5000 batterier, batteri laddare.
* Chassit: Hongnor SCRT 10 med options från Jammin och SCRT.
* Motor: 4 polig 4068 på 2700 kv.
* Esc: Hobbywing WP8
* Servo: Traxxas 2075 vilket gör den vattensäkrad.
Så ni rc kunniga, vad tycker ni om detta paketet?
desmo sa:Lånar tråden.
Behöver balansera upp allt rosa här hemma och funderar på en radiostyrd bil till tösen. Hon är 3½ så vi pratar leksak här. Men gärna något som pappa också vill låna.
Går det köpa något kring tusenlappen eller måste man upp högre?
glitch sa:desmo sa:Lånar tråden.
Behöver balansera upp allt rosa här hemma och funderar på en radiostyrd bil till tösen. Hon är 3½ så vi pratar leksak här. Men gärna något som pappa också vill låna.
Går det köpa något kring tusenlappen eller måste man upp högre?
Nu är alla barn olika men vår fyraåring skulle inte klara av en "riktig" bil. Han kör just nu runt med en billig skräpbil för 150 pix från biltema som pappa tejpat liggunderlag på i ett försök att skona listerna. Han har absolut inte motoriken eller konsekvenstänket för att hantera en snabbare RC bil än. Med det sagt nog kliar det i fingrarna men det är för oss ett tag kvar innan det är meningsfullt för honom att kliva på riktiga grejer.