Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror också att bästa vägen är att försöka gå via markägaren (kommunen?). De har makt att tvinga bolaget att avskriva en bot. Jag fick en bot på jobbet en gång (pga extremt otydlig skyltning). Överklagade, men det kom ju bara ett goddag-yxskaft-svar som upprepade kravet. Undertecknat av typ "ED", inga kontaktvägar. Bolagets telefontid nåt i stil med tisdagar kl 9.30-10.00. Lyckades dock få tag i den på jobbet som höll i parkeringsfrågor mot fastighetsägaren och förklarade läget. Hon lovade ta tag i det, det tog iofs ett par månader men till slut kom det ett mail att ärendet var avskrivet.kais01 sa:förslag att be om ett personligt möte med den som -egentligen- är ansvarig på kommunen, förklara situationen.
stånga sig blodig mot bolaget blir just blodigt.
ipv6 sa:Så se till att de fattar att du bestrider, ,t ex genom att skriva "BESTRIDES" med rödpenna på fakturan och skicka till dem.
Du blir faktiskt otydlig när du överdriver det så.Supertramp sa:ipv6 sa:Så se till att de fattar att du bestrider, ,t ex genom att skriva "BESTRIDES" med rödpenna på fakturan och skicka till dem.
Jag hoppas jag var tydlig nog:
"Jag bestrider denna kontrollavgift för tid och evighet, och jag kommer aldrig att betala den förrän ett domstolsbeslut tvingar mig till det (vilket aldrig kommer att ske)."
Du svarar inkasso respektive kronofogden att du redan bestridit fordran. Då kommer de inte hantera ärendet vidare förrän parkeringsbolaget fått fordran fastställd i domstol.Supertramp sa:Uppdatering. P-bolaget vidhåller sitt krav. Jag bestred igen men ringde och frågade om vad som händer nu när jag fortsätter bestrida. Tjejen på inkassobolaget sa att ärendet då går till inkasso och om jag inte betalar går ärendet vidare till Kronofogdemyndigheten.
Jag ifrågasatte om det verkligen är så att Kronofogden kan kräva in pengarna när jag bestridlit boten. Då svarade hon först att et jag kan göra är att begära att ärendet går till Tingsrätten. När jag ifrågasatte att jag skulle behöva göra det gick hon iväg och pratade med en chef. När gon gjort det berättade hon att det är dom som tar ärendet till domstol, men bara om jag kräver det. Så hon undrade om hon skulle göra en notering att jag ville ta ärendet till tingsrätten. Det ville jag heller inte gå med på för jag vill inte att det ska se ut som att jag begärt detta. Jag vill bara inte betala eftersom jag anser att boten är uppenbart felaktig.
Jag vet inte vad kontentan blev av vårt samtal, men jobbigt nu om jag får ett krav från inkasso som sen går till Kronofogdemyndigheten om jag inte betalar. Vad gör jag då?
Rattnalle sa:Parallellt med detta för du givetvis en dialog mot kommunen om hur deras upphandlade aktör hanterar frågan.
Miss Lycka 2.0 sa:Jobbar inte Big Mollo på Svea?
Miss Lycka 2.0 sa:Det var mest en tanke på hans stalltips om möjligheterna till en vinst.
jansson99 sa:Men nu är du hans värsta fiende.
jonte987 sa:Gissar att att Svea inte blev inblandad pga av konflikt utan helt enkelt sköter fakturor o debt cellection oavsett.
Jag vill inte ha den här diskussionen på happy och det var dumt av mig att starta den. Det finns andra bättre kimmunikationsvägar.Skogling sa:Addar du Johan på FB igen då?
Supertramp sa:Ärligt talat så här jag lite svårt att acceptera att han jobba för dem. Tar bort honom som Facebook-vän. Har läst lite om Svea Inkasso och alla deras dotterbolag (det är samma koncern som parkeringsbolaget som gav mig boten) och de har fått mycket kritik i media för sina oetiska (och ibland även olagliga) affärsmetoder.Verkar var ett riktigt rått hänsynslöst bolag som gör allt inom lagens ramar (och ibland lite tilll) för att vilseleda och lura folk på pengar. Och ägarna tjänar hundratals miljoner. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba på ett sådant företag. Oavsett vad min egen roll var.
Supertramp sa: