[OT] RIP George Carlin

Daner

Aktiv medlem
[OT] RIP George Carlin
Jag vet inte om han var någonsin stor här i Sverige, men hans insikt och intellegens var enastående. Här har ni ett par av mina favoriter:

Edit av the_TnT: Även om han lär ha avskytt golf är det ändå OT...

Senast redigerad av en moderator:
[OT] RIP George Carlin
Carlin was a product of the counterculture era in lifestyle as well as comedy. His drug use became so heavy in the mid-'70s that it began to affect his health (he had a heart attack in 1978, the start of heart problems that would eventually kill him) and his career as well. "I really wasn't being as creative," Carlin admitted years later. "I lost years. I could have been a pole vaulter in those years, and instead I was kind of like doing hurdles."

- http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1817192,00.html

[OT] RIP George Carlin
Riktigt vass komiker måste jag säga. Hade aldrig hört talas om honom innan jag fick reda på att han dött på ett annat forum. Kollade igenom flertalet youtubeklipp och anser numera att han är en av de bästa komiker jag skådat. :)

[OT] RIP George Carlin
Läser ni inte tidningen (vilken som helst typ)? Han dog i söndags och det var uppsmäckat i alla tidningar i måndags...

Hursom, alltid tråkig när människor dör. Särskillt tomt känns det när någon som faktiskt förgyllt ens liv med ett otal skratt genom åren sminkar sin biskop. Men det var ju knappast oväntat att han skulle trilla av pinn i förtid med tanke på hans rätt hårda leverne genom åren.

[OT] RIP George Carlin
Get on the plane, get on the plane.
F*** YOU! I'M GETTING IN THE PLANE. Let Evil Kneivel get on the plane. I'll be in here with you guys in uniform, there seems to be less wind in here!

Stor förlust... :(

/R

[OT] RIP George Carlin
06-25-2008.jpg ht=468

Tillbaka
Topp