Laan84
Aktiv medlem
[OT] Roliga skyltar
Det där skulle jag vilja ha på min kaffemugg på jobbet ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där skulle jag vilja ha på min kaffemugg på jobbet ?
Den hör nog snarare hemma i Pappaskämt-tråden.
Jag ska försöka bättra mig.
Visa bilaga 696234
Blandas med renat?Bara att hitta lämpligt groggvirke...
Visa bilaga 701482
Visa bilaga 702088
Tur att det är förtydligat att det är 5m bort, och inte precis vid skylten, som det är varning för cyklar
Helt säkert den bilden som inspirerat trafikplaneringen i den här stan!Är inte hela stället rätt märkligt utformat? Kommer man från vänster är cykeldelen av övergångsstället till höger men direkt efter 100-graders(!) kurvan byter sakerna sida som nån form av Escherteckning.
Grejen är väl att det varken är övergångsställe, cykelpassage eller cykelöverfart. Bara en gång- och en cykelbana som råkar passera över vägen där. Då är det ändå behjärtansvärt att varna för att det åtminstone kan drälla ut cyklister i vägbanan där.Är inte hela stället rätt märkligt utformat? Kommer man från vänster är cykeldelen av övergångsstället till höger men direkt efter 100-graders(!) kurvan byter sakerna sida som nån form av Escherteckning.
Vad gäller då högerregeln, oskyddad trafikant annat=cyklister alltid vållande….Grejen är väl att det varken är övergångsställe, cykelpassage eller cykelöverfart. Bara en gång- och en cykelbana som råkar passera över vägen där. Då är det ändå behjärtansvärt att varna för att det åtminstone kan drälla ut cyklister i vägbanan där.
Högerregeln gäller bara riktiga vägar. En cykelbana är något som uppfunnits för att trafikverk och liknande ska slippa tänka på cyklister som trafik. Utfartsregeln från cykelbanan borde väl gälla.Vad gäller då högerregeln, oskyddad trafikant annat=cyklister alltid vållande….
Märkligt att sätta självklarheter på pränt.
Om kaxig attityd anses som en kvalifikation kanske han har en chans. I övrigt vet jag inte riktigt.
ump ump ump ump..
Du glömde hihaten innan.ump ump ump ump..
Den svenska synden, med tanke på färgvalet?
Någon IKEA koppling?Den svenska synden, med tanke på färgvalet?