TBone skrev:
-------------------------------------------------------
> Pebben skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Om någon beordrar mig att göra det onda, skall jag straffa denne, likt den Guds hämnare jag
> > då är utsedd att vara.
>
> Det där räcker ganska bra för att sammanfatta varför religioner är farliga.
Tbone. Det är fortfarande inte bilens fel om någon kör för fort. Det är mäniskan som tillverkar och/eller kör den som bär ansvaret och har bristerna.
> > Men vad är problemet med A Vs B.
>
> Problemet är att de är kontradiktoriska uppmaningar. A och B var referenserna jag gav till
> dina bibelcitat, inte olika individer eller grupper av individer. Nu vet jag inte riktigt hur
> jag ska skriva utan att verka raljant, men att du totalt missuppfattade det var nog det minsta
> problemet med din post.
Men hur tänker du nu. Kan det vara så att du "övertolkade det jag skrev eller kan det kanske var så att det är du som missuppfattar det du själv skriver. För jag har väl inte skrivit att A eller B är en specifik person, eller. Jag har kategoriserat A och B precis som du och inget annat. Om A och B är två olika grupper, samlingar av människor eller enskilda individer. Ja det är fritt att tolka. Men det är ju det som är det fina med varseblivning. Att vi tolkar våra intryck så olika.
Men det är inte det jag menar. Ja menar som du fast jag uttrycker mig på ett annat sätt bara, kallas för KREOL.
Ja vad är det du ser. Två ansikten mot varandra eller en vas. Vad det är vet jag. Det är en vas och inget annat, för det sa rubin. Men man kan tolka det som två ansikten mot varandra. Eller som jag. Här är min omarbetade tolkning. Dock är det inte jag som gjort denna bild.
Svaret, under förutsättning att du tittar på min bild, är ett ansikte.