[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd
För oss andra är 21km väldigt långt! Bra jobbat och grattis!En gång ingen gång. Två gånger är en gong-gong. Skjutsade ut frun för att plocka svamp i skogen och rev av 21km igen. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För oss andra är 21km väldigt långt! Bra jobbat och grattis!En gång ingen gång. Två gånger är en gong-gong. Skjutsade ut frun för att plocka svamp i skogen och rev av 21km igen. ?
Som du säger så räknas det som ett terränglopp, tror ingen ser Lidingöloppet som ett trail lopp mer än asfaltslöpare.Vad var ni när Lidingö loppen gick ute och tränade väl.Den räknas som terräng lopp men det är typisk trail springare att dom är alldrig med på såna tillställningar för det går lite fortare än 7 tempo.
Vad var ni när Lidingö loppen gick ute och tränade väl.Den räknas som terräng lopp men det är typisk trail springare att dom är alldrig med på såna tillställningar för det går lite fortare än 7 tempo.
Jag tycker LL är ett grymt bra lopp men tufft om man inte är riktigt lätt i kroppen beroende på tidsambition. Sista 15 km är inte att leka med om man siktar på att hålla ett bra tempo. Har varit under 2:30 ett par gånger (länge sedan) men drömmen innan jag pensionerar mig är väl att gå under 2:15 men kommer bli mycket svårt samt kräva en seriös jäkla bra satsning samt att jag är slimmad, underlättar ej att man hunnit bli 53.Som du säger så räknas det som ett terränglopp, tror ingen ser Lidingöloppet som ett trail lopp mer än asfaltslöpare.
I min värld blir det för mycket folk och en jädrigt tråkig bana. Jag föredrar det som i folkmun kallas stiglöpnng. Men ett så stort arrangemang som Lidingöloppet kan man inte dra på småstig, de blir förstörda då.
Det är väl det som är tjusningen med traillöpning, att just springa på stigar? Upplever det inte som ett problem att titta var jag sätter fötterna, utan snarare som en del av det roliga. Samma sak på cykel. Högre risk att köra mtb i skogen jmf med att sitta på trainern, men livslusten försvinner inte på en mtb i skogen.Ska väl prova något traillopp också så småningom, tror absolut jag kommer tycka det är roligt men samtidigt med väldigt hög vricka foten risk (för tekniska traillopp åtminstone), måste bli ett himla fokus på att stirra på fötterna och var man sätter stegen.
Stirrar man på fötterna, så kommer man garanterat ramla. Titta på marken mellan två och tio meter framåt och välj en linje genom svårigheterna.Ska väl prova något traillopp också så småningom, tror absolut jag kommer tycka det är roligt men samtidigt med väldigt hög vricka foten risk (för tekniska traillopp åtminstone), måste bli ett himla fokus på att stirra på fötterna och var man sätter stegen.
The same procedure as last year, Miss Sophie?En gång ingen gång. Två gånger är en gong-gong. Skjutsade ut frun för att plocka svamp i skogen och rev av 21km igen. ?
The same procedure as last year, Miss Sophie?
Frun ut i skogen för att plocka svamp och jag ut och springa, pallade inte riktigt 21km men väl 19km.
Funderar lite på mina ljumskar, de börjar stelna till efter ca 10km, inte kritiskt men en liten molande smärta men desto mer stelhet.
Någon som har varit med om liknande och har kommit fram till en bra lösning?
Förutom det @glitch nämner så ger det sig troligen med fler längre pass. Det låter iaf för mig som ovana muskler.The same procedure as last year, Miss Sophie?
Frun ut i skogen för att plocka svamp och jag ut och springa, pallade inte riktigt 21km men väl 19km.
Funderar lite på mina ljumskar, de börjar stelna till efter ca 10km, inte kritiskt men en liten molande smärta men desto mer stelhet.
Någon som har varit med om liknande och har kommit fram till en bra lösning?
Förutom det @glitch nämner så ger det sig troligen med fler längre pass. Det låter iaf för mig som ovana muskler.
Jaha.Kan vara du är svag i adduktorerna
![]()
Hip adductors
The hip adductors are a group of muscles in the medial compartment of the thigh in charge of thigh adduction and gait stabilization.www.kenhub.com
Styrketräning med övningar som sidoutfall, cosack squat, copenhagen plank, djupa benböj mm. är en bra början.
Jag hittar ingen bansträckning, är den officiell ännu?Då det finns några Kullamannen-lovers här, hoppas jag det är OK med lite smygreklam. Dacia Sverige tävlar ut två st VIP-paket för den som vill uppleva spektaklet på plats utan att behöva springa. Perfekt för anhöriga med andra ord.
Ingår boende på hotell Skansen fredag till lördag, middag i Mölle mm.
Tävligen finns som sagt på nämnda bilmärkes Instagram. ?
Jag hittar dom alla på hemsidan.Jag hittar ingen bansträckning, är den officiell ännu?
Ah. ”Map”.Jag hittar dom alla på hemsidan.
Frun tjatar om svampplockning i morgon också, får se hur knäna mår.Vanliga helgnöjet. Frun plockar svamp och jag fick 16km stiglöpning..?
Börjar dock bli lite kallt, var lite underklädd så det blev lite kyligt.?
Kört ut frun till Tyresta men häckar i bilen och jobbar. Småont i knän och känningar i hals, blir nog bara kortrundan för att hålla igång streaken idag.För mig blev det 2 km runt ön hemma strax efter kl 22. Får se hur söndagen blir, det har ändå blivit 46 km den här veckan men en halvmil till ska man väl hinna med.
Det fick bli 2,5km i makligt tempo.Kört ut frun till Tyresta men häckar i bilen och jobbar. Småont i knän och känningar i hals, blir nog bara kortrundan för att hålla igång streaken idag.
Sprang du eller ramlade du ned från berget!?Jag körde mitt genrep inför Kullmannen 20km, sprang ner för ett 500m högt berg, 7 km på platten och sedan den långa vägen upp, 500 hm på 8 km grusväg. Start och mål på Branäsbergets topp.
Drygt 18 km och min längsta löptur någonsin. Nu tror jag loppet om två veckor blir en kul upplevelse som jag löser.
Min knepigaste höjdkurva på ett pass so far..
Det var ganska brant nerför. På några bitar även trappor.Sprang du eller ramlade du ned från berget!?
Dubbade skor är guld de dagar det är isigt ute. I södra halvan av landet är det inte så ofta de kommer till användning så de håller länge. De är katastrof på asfalt.Hur gör ni för er vinterlöpning? Har ni även skor med dubbar och i så fall använder ni enbart dessa för löpning i terräng eller även på asfalt samt cykel/gångvägar? Vintrarna är ju i och för sig ofta ganska gröna här i Stockholm så det behöver ju inte vara något större drama även om man kan behöva vara mer koncentrerad när man springer. Ni som är traillöpare här (jag håller mig till max elljusspår än så länge...), härjar ni i skog och mark även under vinterhalvåret med pannlampa och hela köret?
Har ett par gamla Icebugs, men de används väldigt sällan. Att springa i skogen med pannlampa när det är snö är däremot riktigt häftigt. Då räcker det dock med trailskorna.Hur gör ni för er vinterlöpning? Har ni även skor med dubbar och i så fall använder ni enbart dessa för löpning i terräng eller även på asfalt samt cykel/gångvägar? Vintrarna är ju i och för sig ofta ganska gröna här i Stockholm så det behöver ju inte vara något större drama även om man kan behöva vara mer koncentrerad när man springer. Ni som är traillöpare här (jag håller mig till max elljusspår än så länge...), härjar ni i skog och mark även under vinterhalvåret med pannlampa och hela köret?
Jag har aldrig använt dubbar på vintern. De allra felsta dagar funkar det utmärkt utan och är det väldigt halt skippar jag joggningen. Sen är jag lite periodare också.Hur gör ni för er vinterlöpning? Har ni även skor med dubbar och i så fall använder ni enbart dessa för löpning i terräng eller även på asfalt samt cykel/gångvägar? Vintrarna är ju i och för sig ofta ganska gröna här i Stockholm så det behöver ju inte vara något större drama även om man kan behöva vara mer koncentrerad när man springer. Ni som är traillöpare här (jag håller mig till max elljusspår än så länge...), härjar ni i skog och mark även under vinterhalvåret med pannlampa och hela köret?
Jag har ett par gamla icebugs som jag spontanköpte på rea för bra många år sedan nu. Det är fantastiskt skönt tycker jag. De är så pass allround i mönster att de funkar både på hårt underlag och i skogen. Visst kan man springa utan dubb men det är en helt annan grej att kunna springa avslappnat och inte behöva tänka på var du sätter ner fötterna.Hur gör ni för er vinterlöpning? Har ni även skor med dubbar och i så fall använder ni enbart dessa för löpning i terräng eller även på asfalt samt cykel/gångvägar? Vintrarna är ju i och för sig ofta ganska gröna här i Stockholm så det behöver ju inte vara något större drama även om man kan behöva vara mer koncentrerad när man springer. Ni som är traillöpare här (jag håller mig till max elljusspår än så länge...), härjar ni i skog och mark även under vinterhalvåret med pannlampa och hela köret?
Ja, även om man kanske använder dem sällan så kan man få en del sköna rundor, helt klart, jag får se hur jag gör.Jag har ett par gamla icebugs som jag spontanköpte på rea för bra många år sedan nu. Det är fantastiskt skönt tycker jag. De är så pass allround i mönster att de funkar både på hårt underlag och i skogen. Visst kan man springa utan dubb men det är en helt annan grej att kunna springa avslappnat och inte behöva tänka på var du sätter ner fötterna.
Killgissar vikt eller tillverkningskostnad.Butylgummi i sulan på terrängskor?
Det beskrivs som oöverträffat grepp och samtidigt slitstarkt. Varför kör inte alla tillverkare med det? Vad är nackdelarna?
Kanske någon orienterare som vet, det tycks vara vanligast bland orienteringsskor.