glitch
Aktiv medlem
[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd
Det är intressant. Jag tror aldrig jag känt av försämrad prestanda i mellansulan och jag sliter varken ut yttersulan eller överdelen. Det som någon gång har blivit dåligt är insidan av hälkappan. Ändå byter jag ur skor efter 100-200 mil, mest för att jag antar att de tappat i prestanda. Annars skulle jag nog kunna springa några hundra mil till i samma skor.
Jag brukar slita ut hältyget onormalt snabbt och jar börjat med såna här klisterlappar
INF Hälskydd / skoinlägg 3 par
Kompromissa inte med komfort eller skydd. Förhöj din skoupplevelse med de självhäftande dual-layer hälskydden. Säg adjö till obehag som orsakas av friktion och
Det har funkat riktigt bra och på vissa skor till och med gett bättre passning för hälen.
Sen tror jag man sliter väldigt olika på skummet - en lätt löpare med hög turnover och kort markkontakt skulle jag tro får mer ut av en mellansula än en löpare med mer tyngd / dunsig stil där skummet trycks ihop hårdare och längre varje gång. Sen påverkar ju temperaturer, solexponering osv. också precis som på de flesta material.