[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd

Intressant, det bältet tror jag kan passa mig, verkar ju rätt slimmat. Du kör med ett Salomon ADV Skin bälte och en Salomon Soft Flask 500ml eller någon liknande typ av mjuk flaska?

Exakt. Men det är helt klart värt att testa i butik så att storleken är rätt. Det är nog mycket viktigare än modellen. Vissa modeller har mindre steg mellan storlekarna med, Salomon är inte ett av dem.

Shorts med inbyggda fickor är en variant som säkert är ännu mera slimmad. Men med bältet kan man flytta med sig funktionen mellan olika byxor, jag tycker det är smidigt.

Har tights med telefonficka på benet, det är också smutt. Men mitt bälte jag har när jag springer med hunden har "draget" mitt över rumpan så det funkar inte då. (det funkar dock perfekt att ha vätskebältet utanpå midjedelen). Men det är kanske lite av ett edgecase om man inte springer med vovve :)

"Intressant design" på dessa, typ basketshorts, de verkar inte aero. ?
1723555598472.png

OT/raljering: Det är ändå lite intressant i Sverige att folk springer mer än någonsin jättevarma sommardagar jämfört med när det är svalare/sämre väder. (Jag upplever det personligen så varje fall...)

Ansträngningen går ju upp (och prestationen inte så sällan ner) ganska kraftigt varma dagar med i vissa fall avsevärt högre snittpuls, mycket tuffare helt enkelt. Man skulle kunna tolka det som att gemene man/kvinna har bra pannben men å andra sidan låser många in sig eller går på gym så snabbt det blir typ en droppe regn eller svalare temperaturer. ?

Senast ändrad:
OT/raljering: Det är ändå lite intressant i Sverige att folk springer mer än någonsin jättevarma sommardagar jämfört med när det är svalare/sämre väder. (Jag upplever det personligen så varje fall...)

Ansträngningen går ju upp (och prestationen inte så sällan ner) ganska kraftigt varma dagar med i vissa fall avsevärt högre snittpuls, mycket tuffare helt enkelt. Man skulle kunna tolka det som att gemene man/kvinna har bra pannben men å andra sidan låser många in sig eller går på gym så snabbt det blir typ en droppe regn eller svalare temperaturer. ?

Eller så kanske det är så enkelt att de allra flesta inte jagar marginal gains utan tycker det är gött att vara utomhus när solen skiner och då passar på de få sommardagarna vi får i landet :)

Eller så kanske det är så enkelt att de allra flesta inte jagar marginal gains utan tycker det är gött att vara utomhus när solen skiner och då passar på de få sommardagarna vi får i landet :)
Eller så är det så att värmeträning är den senaste flugan och att många satsar på det för att få en bra tid på Stockholmsmaran eller något annat lopp med höga temperaturer. ?

Det finns ju många motionslopp i slutet av augusti och sen i september, så det är nog många som har den mest intensiva träningsperioden nu och behöver springa även om vädret är lite mer utmanande (på den varma sidan). Men som glitch skriver, det finns nog också många (mig inkluderat) som tycker om att vara ute i det för Sverige lite ovanliga vädret. ☀️

för egen del handlar det om att komma ut när det finns tid. går det att undvika varmaste timmarna gör jag det. funkar inte det springer jag ändå...

träningen måste ju in när det går liksom

för egen del handlar det om att komma ut när det finns tid. går det att undvika varmaste timmarna gör jag det. funkar inte det springer jag ändå...

träningen måste ju in när det går liksom

Är man inte äckligt provocerande morgonpigg blir det knepigt på sommaren. Jag tycker att jag ibland behöver klart längre tid för att somna om jag tränat hårt mycket sent också för den delen. Skogen är dock oftast lite svalare. Men slutsats: varma dagar kan vara lite kluriga

Visst sjutton är det kul med sol och värme men tuffare för konditionsträning som tex löpning blir det, utan tvekan, dessutom en ganska stor skillnad.

Inget jätteproblem dock, antingen sänker man tempot eller så får man acceptera högre snittpuls samt högre ansträngningsgrad och självklart försöka få i sig vätska. ? Kan så klart vara personligt också hur värmen påverkar, vissa klarar av det bättre än andra. Tycker väl att jag oftast "klarar av det någorlunda ok" själv även om min snittpuls påverkas ganska mycket uppåt. Ett cyklingsexempel är förra årets värme Vätternrunda vs årets betydligt svalare/blåsigare, jag hade cirka 10 slag / minut lägre i år med ungefär samma tempo.

Senast ändrad:
Är man inte äckligt provocerande morgonpigg blir det knepigt på sommaren. Jag tycker att jag ibland behöver klart längre tid för att somna om jag tränat hårt mycket sent också för den delen. Skogen är dock oftast lite svalare. Men slutsats: varma dagar kan vara lite kluriga

Visst sjutton är det kul med sol och värme men tuffare för konditionsträning som tex löpning blir det, utan tvekan, dessutom en ganska stor skillnad.

Inget jätteproblem dock, antingen sänker man tempot eller så får man acceptera högre snittpuls samt högre ansträngningsgrad och självklart försöka få i sig vätska. ? Kan så klart vara personligt också hur värmen påverkar, vissa klarar av det bättre än andra. Tycker väl att jag oftast "klarar av det någorlunda ok" själv även om min snittpuls påverkas ganska mycket uppåt. Ett cyklingsexempel är förra årets värme Vätternrunda vs årets betydligt svalare/blåsigare, jag hade cirka 10 slag / minut lägre i år med ungefär samma tempo.

Men vad spelar det för roll om din snittpuls är högre för att det är varmt?
Jag fattar att om man ska köra ett strukturerat pass som är ett nyckelpass i en träningsplan att man försöka lägga det när det är så svalt som möjligt för att orka ta ut sig, men ärlighetens namn, även om man tränar specifikt för ett visst mål, det är ju sällan du kan styra över vädret - det kan ju bli skitvarmt på tävlingsdagen också så det kan ju vara bra att ha tränat i värme också :)

I resten av situationerna kan jag tycka att pulsvärdet i sig är totalt irrelevant. Det är ju inte att passet var förgäves för att pulsen var högre än när det är 10 C kallare, precis som din kondition inte är resultatet av ett enstaka träningspass..

Men vad spelar det för roll om din snittpuls är högre för att det är varmt?
Jag fattar att om man ska köra ett strukturerat pass som är ett nyckelpass i en träningsplan att man försöka lägga det när det är så svalt som möjligt för att orka ta ut sig, men ärlighetens namn, även om man tränar specifikt för ett visst mål, det är ju sällan du kan styra över vädret - det kan ju bli skitvarmt på tävlingsdagen också så det kan ju vara bra att ha tränat i värme också :)

I resten av situationerna kan jag tycka att pulsvärdet i sig är totalt irrelevant. Det är ju inte att passet var förgäves för att pulsen var högre än när det är 10 C kallare, precis som din kondition inte är resultatet av ett enstaka träningspass..

Du har helt rätt, det var bara en anspelning till mitt första inlägg i detta ämne men nu vänder varje fall jag blad. ? Att det verkar vara avsevärt populärare att löpträna i jättevarmt soligt väder (och att låsa in sig eller gå på gym när det är svalare eller gud förbjude regnar) är fine för min del. ? (ursäkta grov generalisering) Själv siktar jag på att träna året om, oavsett väder.

Senast ändrad:
Du har helt rätt, det var bara en anspelning till mitt första inlägg i detta ämne men nu vänder varje fall jag blad. ? Att det verkar vara avsevärt populärare att löpträna i jättevarmt soligt väder (och att låsa in sig eller gå på gym när det är svalare eller gud förbjude regnar) är fine för min del. ? (ursäkta grov generalisering) Själv siktar jag på att träna året om, oavsett väder.
Träna löpning året om som det verkar, är det tacken för att man hjälpt dig med cykel?
Jag ska tipsa dig om dojjor snart så slutar du nog springa efter att du köpt dom och börjar cykla igen?

Träna löpning året om som det verkar, är det tacken för att man hjälpt dig med cykel?
Jag ska tipsa dig om dojjor snart så slutar du nog springa efter att du köpt dom och börjar cykla igen?
Jag kombinerar tills jag går sönder av löpningen (vilket jag gjort förr...), du ska inte vara orolig, cykling fortsatt prio. ? Men jag kombinerar inte för att det skulle göra mig bättre på den ena eller andra disciplinen utan på grund av variation i träningen och för att jag gillar båda disciplinerna.

Långdistanslöpare: Cyklist: (ok, jag kan inte skämta, jag vet)
1723829698336.png
1723829741695.png

Senast ändrad:
Jag kombinerar tills jag går sönder av löpningen (vilket jag gjort förr...), du ska inte vara orolig, cykling fortsatt prio. ? Men jag kombinerar inte för att det skulle göra mig bättre på den ena eller andra disciplinen utan på grund av variation i träningen och för att jag gillar båda disciplinerna.

Långdistanslöpare: Cyklist: (ok, jag kan inte skämta, jag vet)
Visa bilaga 719678 Visa bilaga 719679
Inte konstigt att du har ont i knäna, det är ju hål mitt i?

Det här kommer ju upp då och då, men ändras ju lite också beroende på säsong... Men vart köper man bäst löparskor numera?

Förut gick det alltid att hitta skor billigt på rea om man inte måste ha senaste modellen men det verkar svårt nu...

Jag vet ungefär vad jag ska ha men behöver inte en specifik modell utan köper gärna nåt prisvärt för att testa något nytt.

Har hittat bra priser på:
Dock verkar det inte vara någon kul rea just nu.

Har hittat bra priser på:
Dock verkar det inte vara någon kul rea just nu.
Tack, ja just nu kanske det är säsongen då man köper nya skor för att komma igång inför hösten... Jag har iof några med en del mil kvar i garderoben men inga nya i kartong att plocka fram och då blir man ju lite stressad :-)

Känner igen känslan.
En idé jag fick var att kolla nyare märken, kom på att craft gör löparskor och t ex denna har fått bra recensioner och finns till ok pris:

Någon som testat och framförallt kan säga hur storleken är? Helst jämfört med Saucony :-)

En idé jag fick var att kolla nyare märken, kom på att craft gör löparskor och t ex denna har fått bra recensioner och finns till ok pris:

Någon som testat och framförallt kan säga hur storleken är? Helst jämfört med Saucony :-)
Här är en hemsida som jag tycker har bra reviews för löparskor. Jag hittar många modeller från Saucony och andra större märken, tyvärr inget från Craft. Jag har heller ingen erfarenhet av Crafts skor.

https://runrepeat.com/catalog/saucony-running-shoes

Addendum: Det finns några Craft-modeller bland förslagen till skor som bör testas, men de tillhör inte de förslagen som fått flest röster av sajtens läsarkrets.

https://runrepeat.com/shoe-pipeline

Senast ändrad:
Har 42 i de flesta löparskor men 41,5 i Craft. Scott gör bra skor som går lite under radarn, iaf i Sverige. Brukar gå att hitta till bra priser på t ex sportshoes.com

Det här kommer ju upp då och då, men ändras ju lite också beroende på säsong... Men vart köper man bäst löparskor numera?

Förut gick det alltid att hitta skor billigt på rea om man inte måste ha senaste modellen men det verkar svårt nu...

Jag vet ungefär vad jag ska ha men behöver inte en specifik modell utan köper gärna nåt prisvärt för att testa något nytt.
Här är mina favoriter som alltid har lite billigare priser än sina konkurrenter och bra utbud . Har returnerar skor till båda och det har gått supersmidigt.

21run
Loparshop.se

Säkert diskuterats tidigare (jag är glömsk) men hur är skadestatistiken i tråden för er som tränar löpning regelbundet minimum 2-3 ggr i veckan året om och vad i så fall drabbas ni av?

För mig historiskt har det mest handlat om benhinneproblematik, ömma hälsenor/hälsena, och även ömhet i en sena som löper under foten. Det som varit lite lynnigt är väl att oftast har det gått utmärkt ungefär första 5-7 månaderna. Allt har egentligen gått bra, min utveckling (tider etc) och konditionen har utvecklats positivt, problemen har varit småskador som sakta men säkert stört mer vilket lett till att jag tröttnat och slutat totalt (vilket hänt flera ggr). (Tidsmässigt milen på ca 41, halvmaran på ca 01:30 och LL på knappt 2:30, typ så, ungefär, dvs glad motionär, medel/mellanmjölk.)

Hur det går denna period återstår att se, min historik är absolut inte i min favör men försökt starta försiktigare/vettigare denna gång, springer så mycket i kuperad terräng som jag kan (lite mjukare underlag samt för att få mer variation i löpsteg och bygga upp leder etc) samtidigt som jag hoppas att de senaste årens cykling gjort något magiskt med benen. ? Startade om lite med löpning för drygt ett år sedan som variation till cyklingen, legat på ca 1-2 pass i snitt till ungefär juli och sedan dess cirka 3 pass i snitt under ca 7 veckor. Det går väl bra hittills men börjar kännas lite "spännande", att jag kanske är på en gräns nu, en allt tunnare tråd typ... syftar enbart på att försöka hålla mig skadefri nu, inget annat (hjärta, lungor, kondis hänger med fint).

Senast ändrad:
Säkert diskuterats tidigare (jag är glömsk) men hur är skadestatistiken i tråden för er som tränar löpning regelbundet minimum 2-3 ggr i veckan året om och vad i så fall drabbas ni av?

För mig historiskt har det mest handlat om benhinneproblematik, ömma hälsenor/hälsena, och även ömhet i en sena som löper under foten. Det som varit lite lynnigt är väl att oftast har det gått utmärkt ungefär första 5-7 månaderna. Allt har egentligen gått bra, min utveckling (tider etc) och konditionen har utvecklats positivt, problemen har varit småskador som sakta men säkert stört mer vilket lett till att jag tröttnat och slutat totalt (vilket hänt flera ggr). (Tidsmässigt milen på ca 41, halvmaran på ca 01:30 och LL på knappt 2:30, typ så, ungefär, dvs glad motionär.)

Hur det går denna period återstår att se, min historik är absolut inte i min favör men försökt starta försiktigare/vettigare denna gång, springer så mycket i kuperad terräng som jag kan (för att få mer variation i löpsteg och bygga upp leder etc) samtidigt som jag hoppas att de senaste årens cykling gjort något magiskt med benen. ? Startade om lite med löpning för drygt ett år sedan som variation till cyklingen, legat på ca 1-2 pass i snitt till ungefär juli och sedan dess cirka 3 pass i snitt under ca 7 veckor. Det går väl bra hittills men börjar kännas lite "spännande", att jag kanske är på en gräns nu, en allt tunnare tråd typ... syftar enbart på att försöka hålla mig skadefri nu, inget annat (hjärta, lungor, kondis hänger med fint).
Har inte haft några skador pga. löpning sen jag tog upp det igen för drygt 1,5 år sen. Peppar, peppar. Jag trodde jag hade fått skräddarknuta i våras och var borta från löpningen drygt en månad, men det visade sig vara en avklippt kardel av en broms-/växelvajer jag hade fått in i foten och som orsakade inflammation.

För mig historiskt har det mest handlat om benhinneproblematik, ömma hälsenor/hälsena, och även ömhet i en sena som löper under foten. Det som varit lite lynnigt är väl att oftast har det gått utmärkt ungefär första 5-7 månaderna. Allt har egentligen gått bra, min utveckling (tider etc) och konditionen har utvecklats positivt, problemen har varit småskador som sakta men säkert stört mer vilket lett till att jag tröttnat och slutat totalt (vilket hänt flera ggr). (Tidsmässigt milen på ca 41, halvmaran på ca 01:30 och LL på knappt 2:30, typ så, ungefär, dvs glad motionär, medel/mellanmjölk.)

Hur det går denna period återstår att se, min historik är absolut inte i min favör men försökt starta försiktigare/vettigare denna gång, springer så mycket i kuperad terräng som jag kan (för att få mer variation i löpsteg och bygga upp leder etc) samtidigt som jag hoppas att de senaste årens cykling gjort något magiskt med benen. ? Startade om lite med löpning för drygt ett år sedan som variation till cyklingen, legat på ca 1-2 pass i snitt till ungefär juli och sedan dess cirka 3 pass i snitt under ca 7 veckor. Det går väl bra hittills men börjar kännas lite "spännande", att jag kanske är på en gräns nu, en allt tunnare tråd typ... syftar enbart på att försöka hålla mig skadefri nu, inget annat (hjärta, lungor, kondis hänger med fint).
Kompletterande styrketräning och att inte öka intensitet/distans för fort har funkat för mig.
Springer 5 mil i veckan fördelat på 4-5 pass.

Har samlat på mig lite rehabövningar med åren och de kör jag nu på gymmet 2-3 ggr/vecka.

springer mellan 1-4 gånger i veckan. Det absolut vanligaste är nog 2. Cyklar och simmar lite utöver det.

På vintern åker jag längd om det går, men bor i Stockholm så är inte så många veckor det är aktuellt.

Hade ont i knäna när jag sprang för ~15 år sedan men de senaste 5-7 åren har gått bra. Springer väl milen på ca 40-43 beroende på vilket fokus träningen har. Jobbar nu snarare mot ultradistanser.

Försöker springa lite orientering osv för att leder och små muskler ska få öva annars bara att hålla i det

Har inte haft några större skadeproblem sen jag började springa dagligen. Springer också klart mer - och klart långsammare i kombination med tuffare pass än tidigare. Verkar vara bra. Men man måste öka försiktigt, både sträcka och intensitet.

Har genom åren haft en del problem men det mesta har i slutänden varit relaterat till ryggen och en disk som klämmer på ischiasnerven. Kändes i vaderna, jag trodde det var muskelbristningar i många år tills en bra sjukgymnast hjälpte mig att gå till botten med det.

Hade grymma problem med benhinnorna när jag började springa men det är ett minne blott. Fick hålla nere sträckan för att få ordning på det. Tror det är lättare att skada sig när man redan har kondition från t.ex. cykling, då är det väldigt lätt hänt att man drar i väg för långt och fort direkt.

Jag sprang min första ultra förra helgen (ultravasan 90). Ett problem som dök upp och var helt nytt för mig var skav i ljumsken, troligtvis från en söm på kallingarna. Funktionskallingar från Nike. Så jag är sugen på fler ultror så vore nog ett par kallingar utan någon skavande söm att föredra. Några tips?

Hur det går denna period återstår att se, min historik är absolut inte i min favör men försökt starta försiktigare/vettigare denna gång, springer så mycket i kuperad terräng som jag kan (lite mjukare underlag samt för att få mer variation i löpsteg och bygga upp leder etc) samtidigt som jag hoppas att de senaste årens cykling gjort något magiskt med benen. ? Startade om lite med löpning för drygt ett år sedan som variation till cyklingen, legat på ca 1-2 pass i snitt till ungefär juli och sedan dess cirka 3 pass i snitt under ca 7 veckor. Det går väl bra hittills men börjar kännas lite "spännande", att jag kanske är på en gräns nu, en allt tunnare tråd typ... syftar enbart på att försöka hålla mig skadefri nu, inget annat (hjärta, lungor, kondis hänger med fint).
Har varit lite av varje genom åren. Senast en ledsen hälsena.

Löpar- och hopparknä, gubbvad och stukningar är väl annars det mesta av det jag råkat utför utom diverse trauma av att springa i terräng. Hade något jag misstänker var en stressfraktur också för ett antal år sedan.

Halloj, har tänkt börja köra intervaller ett bra tag nu. Cyklar mest mtb men blir även endel löpning när inte tid eller möjlighet för mtb finns. Är det viktigt att köra intervaller på cykel för att bli starkare på cykeln och intervaller på löpning för att bli starkare i löparskorna eller är det skit samma vilket man gör? Anledning till att jag frågar är för att jag tycker det hade varit smidigare att köra intervaller vid löpning

Halloj, har tänkt börja köra intervaller ett bra tag nu. Cyklar mest mtb men blir även endel löpning när inte tid eller möjlighet för mtb finns. Är det viktigt att köra intervaller på cykel för att bli starkare på cykeln och intervaller på löpning för att bli starkare i löparskorna eller är det skit samma vilket man gör? Anledning till att jag frågar är för att jag tycker det hade varit smidigare att köra intervaller vid löpning
Ja man bör köra intervaller i båda diciplinerna för att bli bra på att köra hårt i båda. Men alla intervaller är bra för hjärta och lungor så några intervaller är bättre än inga. Jag upplever att jag klarar fler hårda pass om jag sprider ut hård träning och intervaller mellan olika aktiviteter.

Nackdelen med intervaller på löpning är att det är lättare att få skadekänningar än när man cyklar. Och så mycket "smidigare" än intervaller på trainer blir det väl inte? Men jag föredrar också löp-intervaller om kroppen håller för det. Trevligare att vara ute och lättare att hålla jämn belastning på löpning än på cykel (utomhus).

En viss överförbarhet finns säkert från cykelträning till löpträning och vice versa, men jag vet inte hur stor den är. Men grundregeln är väl att man blir bra på det man tränar på, så vill man bli bra på cykling bör man träna cykling och samma gäller för löpning.

Hjärta och lungor, dvs. ditt centrala system, märker nog ingen större skillnad, så länge du kan hålla samma intensitet i cykling som i löpning (dvs. i princip samma maxpuls). Men många brukar ju ha lite olika svårt att få upp pulsen beroende på om det är löpning eller cykling, troligen för att de är mer utvecklade inom den ena eller den andra grenen.

En viss överförbarhet finns säkert från cykelträning till löpträning och vice versa, men jag vet inte hur stor den är. Men grundregeln är väl att man blir bra på det man tränar på, så vill man bli bra på cykling bör man träna cykling och samma gäller för löpning.

Hjärta och lungor, dvs. ditt centrala system, märker nog ingen större skillnad, så länge du kan hålla samma intensitet i cykling som i löpning (dvs. i princip samma maxpuls). Men många brukar ju ha lite olika svårt att få upp pulsen beroende på om det är löpning eller cykling, troligen för att de är mer utvecklade inom den ena eller den andra grenen.
Jag misstänker att man som löpare tjänar mer på att kombinera med cykling jämfört med tvärtom men har inget belägg för det och kan säkert vara högst personligt.

För att generalisera (vilket folk brukar avsky): Riktigt vassa långdistanslöpare (som tränat i ett antal år) är inte så sällan pinnsmala och visst det kan fungera helt utmärkt om man mest cyklar långdistans men jag gissar att de får det klart tuffare att hänga med de snabbaste cyklisterna under mera ryckig hysterisk snabbdistans. Med det sagt finns det självklart undantag, en del är starka/talangfulla oavsett vad de gör, vältränade fysfenomen med bra dna.

Senast ändrad:
Visst är det så att hjärtat inte bryr sig om du springer, cyklar eller gör något annat som får det att jobba - men hjärtat utför inte rörelserna som får dig att röra dig framåt.
Vill du springa snabbare, spring mer, vill du cykla snabbare, cykla mer.

Sen är cykel ett bra skonsamt komplement för ökad total träningsvolym för att öka total aerob kapacitet (hjärta, kapillärer, mitokondrier mm.) men du ska i huvudsak träna det du vill utveckla.

På ämnet cross training och specialitet är Nils van der Poels "How to skate a 10K" (bifogad i inlägget) intressant.

Målet (som uppnåddes): världsrekord och OS-guld på 10 km skridsko (väldigt specifik tekniksport, tävlingstid 12-13 minuter).

Träningsprogram delar av säsongen: massivt (enorma mängder!) med cykel följt av perioder av specialisering.

Example week during the Aerobic season
Mon 7h biking at 260W
Tue 6h biking 250W
Wed 2h x-country skiing + 4h biking at 250W
Thu 7h biking at 265W
Fr 6h biking at 240W
Sat Resting
Sun Resting

Example week during the Threshold season
Mon 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 4x30min 401W with 5min rest, 2,5h 220W)
Tue 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 5x20min 405W with 4min rest, 3h 220W)
Wed 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 6x15min 408W with 4min rest, 3h 220W)
Thu 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 4x20min 405W with 4min rest, 3h 220W)
Fr 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 9x10min 406W with 3min rest, 2,5h 220W)
Sat Resting
Sun Resting

Bilagor

Apropå stor mängd i gren man inte är van vid.
Jag är mest imponerad av pannbenet, men att träna mest kanske inte är lika med att träna smartast, om man ska se till resultaten. Är nog inte så fördelaktigt att kroppen aldrig får chans att återhämta sig, utan man istället dras med kronisk inflammation som resultat av träningen.

Å andra sidan kanske hans mål/syfte med aktiviteten inte är att bli bättre/snabbare på löpning. För många kan ju själva resan vara målet.

Gjorde ett försök att klara min första ultra idag men tyvärr var kroppen inte 100% och jag hade ont i vänster knä så jag bröt vid 40km.

Vet inte om det finns någon här som springer ultra men stor respekt till er isåfall . Känns som man måste vara gjord av sten för att klara den distansen .

1000000533.jpg

Tillbaka
Topp