[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
örgelgörgel skrev:
-------------------------------------------------------
> "Hej, min utvecklingsströda downhill-polare
> Daniel Johnsson är grymt sugen på att smacka på
> dig i sketan, är du på eller? Han undrar också
> om du sväljer utan att kräkas för isåfall är
> han inte intresserad eftersom han gillar
> förnedring och kräk"

Hoppas inte Mikaela läser här då för i så fall blir Danne rosenrasande på mig.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag tycker det saknas en tråd här på happy.

Idag har jag bakat Frukt och nötbullar.
Receptet är är ett modifierat recept av Saltå kvarns fruktbröd http://www.saltakvarn.se/recept/receptblad/Fruktbrod.htm

Vad har ni bakat idag?

Dåliga bilder men iPhonen tar inte bättre bilder än såhär.

IMG_0137.JPG ht=544

IMG_0138.JPG ht=544

[OT] Samlingstråd för OT
Tredje stället jag kommenterar det på men det är värt att sägas igen...
Jösses i havet var avis jag blir som gammal serrasäsongare! Grumt och grattis till dumpet! Serra kan vara ganska tråkigt utan bra snö...

[OT] Samlingstråd för OT
Har det alltid varit lika tomt på folk i Serre mytis? Kanske januari som är lugnt?

Inte ens efter 50cm snöfall var det nån liftkö någonstans. Sjukt mycket liftar och väldigt lite folk.

[OT] Samlingstråd för OT
nolltid skrev:
> Har det alltid varit lika tomt på folk i Serre
> mytis? Kanske januari som är lugnt?
>

Det var det hela säsongen (dec-april) 98-99 iaf.

> Inte ens efter 50cm snöfall var det nån liftkö
> någonstans. Sjukt mycket liftar och väldigt lite
> folk.

Precis så var det (fast vi hade rätt dålig snö nästan hela säsongen. 300 soldagar...). Längsta liftkön var under någon fransk skollovsvecka, men det var ändå aldrig mer än typ 10-15 minuter som längst. Offpisten har man dessutom för sig självt nästan helt och hållet. De fragglar som är duktiga på att åka åker till Cham....

Skrik till nästa gång ni åker. Som småbarnsförälder är det väl ett long-shot men jag är väldigt sugen på att åka dit igen och jag borde väl komma ihåg ett och annat åk även om det var rätt länge sen nu.

[OT] Samlingstråd för OT
mattel skrev:
> ser riktigt bra ut det där.. :)
>
> plush: dåligt med kaffe på morgonen?

Kanske men han har ju dock rätt. =)

[OT] Samlingstråd för OT
Inte snällt mot hästarna säger jag. :(

Jag skall göra en film med heliga kossor som står på öronen och lansera denna film i Bombay. :)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Skogling, ja det var inte snällt mot djuren.

Men betänk att det säkert strök med 20 pers också när de spelade in detta, då blir du genast gladare. :)

[OT] Samlingstråd för OT
Skogling skrev:
> Inte snällt mot hästarna säger jag. :(

+1

Det där var vanligt i gamla svartvita vilda västern-filmer förr, men det förbjöds när någon kom på att hästarna kunde bli skadade av sådana grejer. Jäkligt onödigt.

[OT] Samlingstråd för OT
Vad var det som inte var snällt mot hästarna? Jag gillade sekvensen där han med hästen gled under långtradaren men kan inte tänka mig att han verkligen använde hästen som pulka vid inspelningen. Eller?

Edit: Tillägas bör att jag verkligen gillade klippet och förutsatte att varken människor eller djur kom till skada.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Skogling skrev:
>

Hmm, det ser rätt verkligt ut. Håller med i så fall, det är onödigt.

[OT] Samlingstråd för OT
Detta var då 1995, och man får väl hoppas och tro att de har ändrat inställning till "reptekniken" i Bollywood sedan dess.

Meningen var att visa ett helt hysteriskt klipp, inte inleda ett PETA-världskrig på happy.

Och nej, jag tror nog inte det var en riktigt häst som åkte pulka under lastbilen.

[OT] Samlingstråd för OT
fur.png

(Men i övrigt tycker jag synd om hästarna. Hästar är också människor, fast bättre - både trevligare och intelligentare än de flesta människor.)

Tillbaka
Topp