[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon idé att vänta på
> Honeycomb-plattor?

en del har ju klagat på att android 2.3 inte riktigt är anpassad för pekplatta (vad det nu innebär i dagens läge när de flesta smartphones ä som en pekplatta :D). har väll även snackats lite om att även google tycker detta, o helst vill att tillverkarna nu satsar på att få fram enheter med just 3.0, aka honeycomb, som ska vara helst anpassad till pekplattor, om man nu ska kalla dem det :D

[OT] Samlingstråd för OT
Tänk också över om du behöver en justerbar sit/stå skrivbord eller om du kan nöja dig med en enklare icke-justerbar ståbord. Använd prisskillnaden som bevis på att du är samarbetsvillig (Ergonomen rekommenderar det här justerbar bord som kostar 4000:-, men jag tror att det kommer att fungera lika bra med det här modellen som kostar knappt hälften så mycket.) Se till att chefen får en chans att se dig som en del av lösningen, inte problemet.

[OT] Samlingstråd för OT
Tille skrev:
> Duger vilken mineral som helst alltså?

Ja, som placebo.

Men om trådskaparen nu skulle drabbats av mineralbrist så är det väl bäst att tillsätta den som saknas. Samt att ge tarmen bästa förutsättningar att ta upp d:o.

Om man nu händelsevis inte tror på att mineralbrist skulle orsaka kramp, så är det väl bara att ge upp och sluta slösa tid på den funderingen.

[OT] Samlingstråd för OT
ignatius skrev:
> Är det italienska brallor? Italienare har alltid
> supernervösa tvättråd av nån anledning, man
> kan i princip inte göra någonting utan att
> förstöra italienska plagg, enligt skötselråden
> då. I verkligheten brukar man kunna tvätta
> prylarna som vilka kläder som helst.

Nä, det är danskjävlarna som envisas med att trilskas.

[OT] Samlingstråd för OT
...och om inte din närmsta chef förstår dig har väl även denna en chef.

Denna kanske är mer intresserad över hur personalen mår och att det kostar mer för företaget att du är sjukskriven titt som tätt pga ryggproblem som din närmsta chef inte vill lösa med att lägga ut 5.000:- på ett skrivbord.

[OT] Samlingstråd för OT
Ska det vara så här? 14 OT och 2 st 50% OT på första sidan.

happy.jpg ht=725

[OT] Samlingstråd för OT
Tille skrev:
> Duger vilken mineral som helst alltså?

Du får nog höra med en geolog om det.

[OT] Samlingstråd för OT
Daner skrev:
> Tänk också över om du behöver en justerbar
> sit/stå skrivbord eller om du kan nöja dig med
> en enklare icke-justerbar ståbord. Använd
> prisskillnaden som bevis på att du är
> samarbetsvillig (Ergonomen rekommenderar det här
> justerbar bord som kostar 4000:-, men jag tror att
> det kommer att fungera lika bra med det här
> modellen som kostar knappt hälften så mycket.)
> Se till att chefen får en chans att se dig som en
> del av lösningen, inte problemet.

Det tycker jag var ett dåligt förslag. 4000:- är ingenting i sammanhanget. Varför ska han stå med mössan i hand när det gäller hans hälsa? En halvmesyr kommer i längden att kosta mer än vad den smakar.

Det är chefen som är problemet. Inte JockeS.

[OT] Samlingstråd för OT
Lite OT, men alla med kontors/stillasittande jobb bör se till att få höj/sänkbart bord, då sittande på rumpan 8h per dag är ett bra sätt att utveckla div. rygg/nack-problem.

[OT] Samlingstråd för OT
scuda skrev:
> Ska det vara så här? 14 OT och 2 st 50% OT på
> första sidan.
>
Fråga tille?

[OT] Samlingstråd för OT
Globalistic skrev:
> Hur i hela fidens namn uppdaterr jag mitt android
> 2.1 till 2.2?

beror ju på vilken enhet du har och om det finns android 2.2 till den.

[OT] Samlingstråd för OT
"Enligt Telia på Facebook så är en uppdatering till Android 2.2 att vänta, man anger inte något specifikt datum mer än ”förhoppningsvis inom två veckor”."

skrivet för 3 dagar sen. kort o gott, det finns inte 2.2 för den ännu. du vet, det lite krånligare än iOS, då det finns massa olika hårdvarukonfigurationer, alltså kan android måste specialanpassas till just din hårdvara.

du får helt enkelt ha lite tålamod :D

EDIT: läste lite på swec, snackades lite om att zte lite vagt uttryckt att 2.2 inte kommer, får hoppas det inte stämmer. verkar ju finnas de som moddat in det.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill bara göra dig uppmärksam på att ingen av dessa kameror är särskilt snabba. Maxhastigheten ligger på strax över 1 bild/s. Autofokusen hänger inte heller med på samma sätt som på en SLR. Så du kommer inte att kunna fånga de där fräcka actionbildserierna som du är van vid från systemkameran.

Jag har för övrigt en S90 som jag är sjukt nöjd med. Så nöjd att jag sålde mitt systemkamerahus efter några månader. På S95 har de dessutom fixat de detaljer som jag tycker var mindre bra på S90. För mig är storleken av betydelse och S95 är såvitt jag vet den minsta av de modeller du listar. Dessutom kör jag den alltid helmanuell och då är bländarringen riktigt smutt.

Oavsett så är alla kameror på din lista mycket kompetenta. Det är småsaker som skiljer mellan modellerna och jag tror inte att du skulle bli besviken på någon av dem.

[OT] Samlingstråd för OT
Globalistic skrev:
> På zte's hemsida står det att den kommer med
> 2.2. I alla fall igår :)
> Dock vet jag inte hur jag får igång flash i
> den...

Då får du nog root:a den, den är som iPaden, ingen flash, för klen CPU, youtube funkar via youtubespelaren.

Tillbaka
Topp