[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT

Bilagor

• 20170303_142702.jpg
    20170303_142702.jpg
    169.9 KB · Besök: 91
[OT] Samlingstråd för OT
Någon som vet om Svedbergs använde "standard" spotligts i deras badrumsskåp?
Dom är infällda.
Om man kan hitta reservspotlight på Ikea eller Jula eller liknande?

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    36 KB · Besök: 101
  • 2.jpg
    2.jpg
    51.1 KB · Besök: 90
[OT] Samlingstråd för OT
Sjukt okomplett samlingstråd för OT det här med tanke på alla lösspringande trådar där ute... Nästan som hundarna i Barcelona tamigfan. Vi borde ha några flashback-moderatorer som kan det där med data och internet här...

[OT] Samlingstråd för OT
Är det nån som vet nått lim eller liknande som blir "mjuk"/följsamt när man applicerat det? Behöver lägga ett tunt skyddande lager på en lina.

[OT] Samlingstråd för OT
Scott_Blackstone sa:
Har nu bytt alla glödlampor i hemmet till led, bättre sent än aldrig.
Någon av er som gjort samma sak, och faktiskt märkt någon skillnad på elräkningen?

Rätt lätt matematik. Vad är det för styrka på de nya samt de gamla? Hur länge lyser de per dag?
Ex
50 lampor som drar 20w mindre per lampa som lyser 5 timmar per dygn i snitt.
50*20w= 1kw * 5h =5kwh * 30dygn = 150kwh
CA 150kr per månad i det scenariot. Sen tror jag inte snittet på alla lampor i hemmet blir så mycket som 5 timmar om man tänker att man sover och jobbar och släcker i de rum man inte är i osv. Skulle jag byta allt hemma kanske jag skulle spara 30-40 kr per månad på sin höjd.
?

[OT] Samlingstråd för OT
Bengt-re sa:
ceel sa:
GustavK sa:
Är det nån som vet nått lim eller liknande som blir "mjuk"/följsamt när man applicerat det? Behöver lägga ett tunt skyddande lager på en lina.

Silikonfog?

Det är väl ganska klent? Dra över klar krympslag har jag gjort någon gång som nötskydd på linor.

Sant. Men Gustav angav inte vad han ville skydda emot. :) mot skav borde krympslang funka fint. Silikonfog kan ju kanske på sin höjd skydda mot regn.

Din idé var bättre än min.

[OT] Samlingstråd för OT
ceel sa:
Bengt-re sa:
ceel sa:
GustavK sa:

Silikonfog?

Det är väl ganska klent? Dra över klar krympslag har jag gjort någon gång som nötskydd på linor.

Sant. Men Gustav angav inte vad han ville skydda emot. :) mot skav borde krympslang funka fint. Silikonfog kan ju kanske på sin höjd skydda mot regn.

Din idé var bättre än min.

Dock vet inte tråden vad hotet var. Min åsikt kan var helt fel. ?

[OT] Samlingstråd för OT
Egentligen borde man ju köpa en neonfärgad för att synas bättre i trafiken, men den här gör sej bättre i svart:

Bilagor

• darth-vader-standard-helmet-2_grande.jpg
    darth-vader-standard-helmet-2_grande.jpg
    30 KB · Besök: 119
Tillbaka
Topp