[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Schweppes Lemon, jag är en riktig sucker för den läsken. Funkar utmärkt att dricka som den är men god som groggvirke också. Tyvärr innehåller den sötningsmedel upptäckte jag, trots att den inte är light-märkt.

[OT] Samlingstråd för OT
ja jag har funderat om man verkligen skall ha klättermusen, var å provade en idag å modellen + passform gillade jag skarpt men nu när jag har läst på om klättermusen känner jag mig verkligen skeptisk, de verkar vara många som klagar på dem å inte bara på priset utan snarare kvaliten...

[OT] Samlingstråd för OT
Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Ibland kan det vara riktigt gott med ett glas kall
> cola. Fast oftast är det godast med vatten.
> Imorgon kan det bli en grogg eller två, den
> blandas bäst av Martini Rosso och Schweppes
> Russian.

vau? svinkall Cola är ju godast direkt ur alu-burk :)

[OT] Samlingstråd för OT
Om det är en Arc'teryx du är ute efter kan du försöka få Paragon Sports i New York att skicka en jacka till dig. Jag har handlat ett par gånger av en kille som heter Ben på Paragon. Ring honom och ställ frågan. En Theta AR kostar 420 dollar - cirka 2.500 Sek (Januari 2008). Rätt bra, va? Lägg till lite frakt, tull och sist moms på hela klabbet och ändå är det duktigt mycket billigare än i Sverige.

/Marcus

[OT] Samlingstråd för OT
Tackar för tipset Starcus, det där låter ju himla bra!
Har han skickat till dig, å vad gick det på då? fast jag antar att du säkert bodde där eller var på besök ;)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag var på besök och jag vet inte om dom skickar grejer i normala fall. Ben är dock mycket hjälpsam, vilket i och för sig dom flesta som jobbar i butiker i USA är, så jag tror du har en god chans att övertala honom om att skicka grejerna till dig. Paragon Sports är en helt grym butik för övrigt. Den eller dom som är i NY och behöver sportprylar måste sticka dit.

/Marcus

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har en klättermusenryggsäck (ratatosk) o känner flera som har deras jackor o även andra produkter. Grejerna är apdyra (men idag finns det faktiskt flera märken som ligger i samma prisklass, för några år sedan var de klart dyrast på de flesta produkterna). Hur som helst så sedan de flyttade tillverkningen från portugal till vietnam har de haft massor med kvalitetsproblem (tydligen en del även när de hade tillv. i portugal men det har jag inte så stor koll på, problemen lär iaf ha ökat rejält efter flytten till vietnam för några år sedan). Jag har haft en del småstrul med min ryggsäck och flera jag känner har haft småstrul med produkter men alltid fått bra service och inga problem med reklamationsärenden, MEN för en jacka för 5-6000 så tycker jag inte att man ska behöva kontakta återförsäljaren pga småsaker som är felaktiga/ickefungerande, oavsett hur bra kundservicen är. Tex har (frilufts)butiken Fjällskog i uppsala haft ett ett uppehål o inte sålt klätermusengrejer för att de tycker att kvaliteten sjunkit. Jag vet inte om klättemusen repat sig de senaste 2 åren kvalitetmässigt men jag hoppas det och att de återigen kan bli "den svenska pansarjackan". Om detta är en + eller ett - för köp låter jag vara osagt, jag hoppas bara att företaget bättrat sig!

[OT] Samlingstråd för OT
Limebitar i ett grogglas, som man pressar saften ur med en stöt, krossad is, Southern Comfort och Seven-Up. Suck. Those were the days. Nähä, om man skulle masa sig ut till köket och hälla upp ett glas avslagen Ramlösa.

[OT] Samlingstråd för OT
Ja det hoppas jag med, känns ju rent uselt att det skall behöva vara så med så pass dyra produkter...därför får det nog bli en Arc'teryx istället(om nu det är bättre?)

[OT] Samlingstråd för OT
Utan att överdriva kan jag säga att min Arc'teryx Theta AR är det tveklöst bästa plagget jag någonsin köpt. Jag har haft den i sex år och den har fantastisk kvalitet. Dessutom har jag en fodrad variant som heter Fission SV. Även den är helt grym.

/Marcus

[OT] Samlingstråd för OT
Hmmm.. en blå Theta kanske man skulle ha så den matchar min blåa cykel.
En polare åker till USA i Augusti så man kanske skulle be honom plocka med en hem.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag köpte en Arcteryx Theta AR 08 för 2600kr helt ny obruten förp inklusive frakt på Ebay. Kostar 5600kr på Naturkomponiet. 3000kr biligare för samma jacka.. Jag älskar Ebay samt en jävligt svag dollarkurs... Jackan skickades från San Diego fre eftermiddag.. måndag morgan knackar Posten Sverige på dörren..skickades som gift och slapp därmed bajstullavgift. Kan rekommendera säljaren frieco på Ebay. Han har flera arcteryx på auktion just nu..... EBAY IS THE SHIT!!!

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Klart cactuz ska ha en Arc'teryx. Fan Jan, du jobbar hårt på att vinna SM i konsumtion 2008. Min Theta är blå - eller askblå (cinder). Om polaren ska till NY måste han till Paragon Sports. Med lite tur kan man även hitta fjolårets modeller i en butik som heter Tents and Trails till ännu lite bättre pris.

/Marcus

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har alltid varit avundsjuk på katoliker som kan göra dumheter gå och bikta sig och sen så är det över. Vi som ateister, protestanter och "what the fuck" borde skapa en ett eget fora där vi biktar oss och sen så är det över och vi ka lugnt gå vidare till nästa dumhet.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag gjorde fingret till en bilist idag. Det kändes bra, sen slog det mig att hon (bilisten) kanske blev så förbannad och körde aggresivt mot en annan cyklist bara för att hämnas min konversationsteknik, jag borde glatt ha vinkat istället så att inte en medcyklist blivit drabbad.

[OT] Samlingstråd för OT
edit 3: om man bor i litet hus hur ska man svara då? nån borde verkligen göra en lilla hus tråden!

[OT] Samlingstråd för OT
Starcus skrev:
> Woohooo!!
>
> Har blivit pappa till Olle, fyra kilo och 52 cm.
>
> Slå det woohooo:et om ni kan!!
>
> /Marcus
>
>
Nä, du vinner med 700 gram och 3 cm... Men det känns av någon anledning bra ändå :-)

/Thomas

[OT] Samlingstråd för OT
cactuz skrev:
> flog: söndag morgon 09.00 botaniska. easy med
> fika efteråt

Jag har redan skrivit att jag är jättepå!!

[OT] Samlingstråd för OT
andematt skrev:
> Jag älskar hattråden.
>
> Kom just att tänka på Clas Ericssons sketch om
> hattaffären och alla de råd expiditen ger till
> hattköparen och dennes tyste vän.
>

Meh?? Den "humor"sketchen fick ju t.o.m hat-tråden att framstå som ok underhållning...

[OT] Samlingstråd för OT
Jag älskar att jag känner bartendern på en finkrog i sthlm som i kväll skulle stänga för helgen och därför skickade med några halvfulla flaskor finvin när jag gick hem.
Mmmmmm...

[OT] Samlingstråd för OT
Marcus: Jag är beroende, någon borde ta alla pengar ifrån mig och lägga in mig på avgiftning.
Gissa vad!? Jag har hittat en CX-hoj som jag är spekulant på så eventuellt blir det en hoj till nästa vecka!

Tillbaka
Topp