OT: Semaglutid (ozempic mfl)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skönt. Upplever lite detsamma med Metformin som jag gått på sen januari då doktorn sa att jag åkt på diabetes2.Har bara gått tre dagar med Rybelsus, så det kan lika gärna vara placebo men det känns nästan sjukt att inte vakna hungrig och kasta i sig frukost, för att sedan vara vrålhungrig 1-1.5h senare och sedan bara vänta på lunchen för att det kurrar i magen!
Nu förstår jag dom som bara äter lite gröt på morgonen för att sedan glömma att det är lunch för att de inte är hungriga! Ska bli intressant om det håller i sig, ändå är det bara den låga startdosen just nu!
Det är ju lätt att gå ner i vikt om man inte är hungrig och småsugen hela tiden! =)
Önskade att det gjorde samma med mig, prisskillnaden är ju astronomisk jämfört med Rybelisus, +1200kr för 30 tabletter!Skönt. Upplever lite detsamma med Metformin som jag gått på sen januari då doktorn sa att jag åkt på diabetes2.
Ja, metformin är ju en annan prisbild.Önskade att det gjorde samma med mig, prisskillnaden är ju astronomisk jämfört med Rybelisus, +1200kr för 30 tabletter!
Tyvärr gör metformin kaos i magen på mig, fick trappa ner dosen, tack o lov inget illamående!
Men med högkostnadsskyddet blir det väl ingen skillnad i praktiken?Ja, metformin är ju en annan prisbild.
Som du säger kan högkostnadsskyddet mildra. Dock betalade jag typ 60:- för tre månader metformin, så baserat på det kommer jag inte upp i någon högre summa.Men med högkostnadsskyddet blir det väl ingen skillnad i praktiken?
Bara att instegskurvan innan rabatterna kommer blir brantare.
På ett år har man väl betalat lika mycket ändå?
Ja, människor är olika, nu har jag inget som helst sug att moffla i mig kakor eller annat mellan målen, att inte ha en glupsk aptit är en game changer!Jag tappade aptiten men kroppen behövde näring så kompenserades med att äta godis, kakor, glass osv.
Helt värdelöst för mig.
Nu har den höjts men som du säger det blir ju samma till slut om man når taket.Men med högkostnadsskyddet blir det väl ingen skillnad i praktiken?
Bara att instegskurvan innan rabatterna kommer blir brantare.
På ett år har man väl betalat lika mycket ändå?
Kan också sägas att jag lider av hetsätningsstörning.Ja, människor är olika, nu har jag inget som helst sug att moffla i mig kakor eller annat mellan målen, att inte ha en glupsk aptit är en game changer!
Förutom nån miljard eller två skattekronor då.Men med högkostnadsskyddet blir det väl ingen skillnad i praktiken?
Mycket kommer nog samhället tillgodo i form av minskade kostnader för allvarligare sjukdomar som annars skulle uppstå.Förutom nån miljard eller två skattekronor då.