Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JTF sa:Citroën DS Cabriolet är ju rätt så frän också.
Supertramp sa:JTF sa:Citroën DS Cabriolet är ju rätt så frän också.
Frän? Den är ju helt gudomligt vacker!
jomper sa:Ingen som minns Talbot Rancho, har för mig att det var en Simca egentligen? Svagt barndomsminne, nån granne hade en sån som jag tyckte var tvärtuff. Har nog aldrig sett en igen.
Edit: Det står ju Simca på den här till och med.
dh_nisse sa:Åh en till galning som kör liten fransk bil! Jag bidrar med en bild på en av mina
Kneecap sa:dh_nisse sa:Åh en till galning som kör liten fransk bil! Jag bidrar med en bild på en av mina
Tjena!
Ett år äldre än min, men samma motor.
Jag har dock tänkt att håva ner spisen från en 206 RC.. 180hk blir rätt lagom till den vikten.
dh_nisse sa:Kneecap sa:dh_nisse sa:Åh en till galning som kör liten fransk bil! Jag bidrar med en bild på en av mina
Tjena!
Jag har dock tänkt att håva ner spisen från en 206 RC.. 180hk blir rätt lagom till den vikten.
Ganska mycket som måste byggas om med den motorn, rekommenderar mi16 spisen eller xu10j4rs mycket mer plug and play :) de har du säkert redan tänkt på men se till att byta framvangsbalken, krängningshämmarstag och länkarmar från en gti eller 309 med xu motorn. Originalframvagnen fixar aldrig den belastningen som 180hk ger :) säg till om du behöver delar eller annat. Håller på med två sånna byggen just nu. Har sju 205or för stunden
Jodå, den är godkänd :-)Orwar sa:Här är min franska raket. Kanske inte att betrakta som "klassisk fransk automobil" men i alla fall veteranbil nästa år.
dh_nisse sa:Ganska mycket som måste byggas om med den motorn, rekommenderar mi16 spisen eller xu10j4rs mycket mer plug and play :) de har du säkert redan tänkt på men se till att byta framvangsbalken, krängningshämmarstag och länkarmar från en gti eller 309 med xu motorn. Originalframvagnen fixar aldrig den belastningen som 180hk ger :) säg till om du behöver delar eller annat. Håller på med två sånna byggen just nu. Har sju 205or för stunden
Kneecap sa:dh_nisse sa:Åh en till galning som kör liten fransk bil! Jag bidrar med en bild på en av mina
Tjena!
JLarsson sa:Lätt att få igenom bes... ?
42Hz sa:Hur många fungerar?!? ;)
JTF sa:Simca hade även en liten charmig (?) coupé under 60-talet och början av 70-talet, modellnummer 1000 och 1200, ritad av självaste Bertone! Eller rättare sagt Giorgetto Giugiaro som var anställd av Bertone i Turin.
Med motorn bak... :-) Nästan lite som Renault Floride.
iMats sa:En tråd om franska bilar utan en R4:a?
Pfaff sa:Jag hade en 2CV AZU som firmabil nångång på 1990- talet. Gick inte så fort men väckte åtminstone uppmärksamhet.
( Inte min, men likadan och i samma vackra originalfärg)
Supertramp sa:De här bussarna, byggda på Citroen U55 chassie, gick i trafik i Paris i slutet på 50-talet!
JLarsson sa:Supertramp sa:De här bussarna, byggda på Citroen U55 chassie, gick i trafik i Paris i slutet på 50-talet!
Fast där fick du ju med en Panhard framför bussen
Supertramp sa:Specialbygge från fransk karossfirma, 1960 Citroen DS Tissier van: