Raggamuffin
Aktiv medlem
[OT] Skaffa ny bil vad ska jag tjöpa?
Fick hem mina favorit-italienskor från renovering idag ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Elbilar är tråkiga och saknar både känsla och prestanda.... ?Bara en liten notis, men jag läste nyss att Rimac Nevera slagit hastighetsrekord för elbilar med 412 km/h. Vansinnigt men också kul:
Ny Teknik: Rimac slår nytt hastighetsrekord för elbilar.
![]()
Rimac slår nytt hastighetsrekord för elbilar
Tryggt över 400 km/h och ett nytt hastighetsrekord. Kroatiska Rimac har nu slagit till med en ny toppnotering för elbilar då deras Nevera accelererande upp i 412 km/h.www.nyteknik.se
Finns det någon som, i alla fall på senare tid, på allvar sagt att det inte går att bygga elbilar med hög maxfart och accelerationsförmåga?Elbilar är tråkiga och saknar både känsla och prestanda.... ?
Jag har ingen erfarenhet av att köra elbil (förutom radiobil på Tivoli), men kollar man effekt/vikt på Nevera så verkar den ju inte helt tråkig att köra med. Att man sedan har extremt vrid ända från början, brukar ju inte heller vara särskilt negativt för körglädjen.Elbilar är tråkiga och saknar både känsla och prestanda.... ?
JaMåste jag säga att det var ironi?
Det var ironi.
Nu fick jag ont i huvudet.Min tolkning var att du menade att det är vanligt att människor säger att elbilar saknar känsla och prestanda och att den där bilen visar att så inte är fallet. Vidare gjorde du det via en ironisk kommentar där du vänder på det hela och indikerar att den aktuella bilen bekräftar avsaknaden av känsla och prestanda.
I princip finns det dock två aspekter. För det första, möjligheten att bygga en elbil med dessa egenskaper. För det andra, om elbilar i stort har dessa egenskaper. Då denna bil egentligen bara visar att det går, d.v.s. handlar om det första fallet tycker jag att ironin kräver att folk faktiskt säger att det inte går att bygga en sådan elbil. Jag misstänker dock att det inte är fallet. Och då blir för mig ironin lite ”avslagen”. Om det över huvud taget är så att folk säger det misstänker jag att det är ett uttalande om mer normala elbilar och då skulle jag säga att det inte hjälper ironin.
Ber om ursäkt. Det var inte min avsikt att orsaka obehag. ?Nu fick jag ont i huvudet.
Att sätet guppar lite skönt.Vad är definitionen av körglädje? E d samma definition för alla?
Vad är definitionen av körglädje? E d samma definition för alla?
Det vet man när man kört en bil med mycket körglädje. Generellt så kan man säga ju mer körglädje desto mindre komfort.Vad är definitionen av körglädje? E d samma definition för alla?
Vad är definitionen av körglädje? E d samma definition för alla?
Fortfarande ingen som säger vad körglädje är.
Jag gissar att det är någon slags glädje eller njutning som uppstår då man kör. I någon mån kanske kopplat till accelerationer, lite på likartat sätt som en bergochdalbana.Fortfarande ingen som säger vad körglädje är.
Fortfarande ingen som säger vad körglädje är.
Nu saknas det ju en del info om Rimac här. Är det en tråkig bil om man inte åker fort rakt fram?
Körglädje förutsätter 2 hjul. :)Fortfarande ingen som säger vad körglädje är.
Nu saknas det ju en del info om Rimac här. Är det en tråkig bil om man inte åker fort rakt fram?
Där kan vi nog snacka körglädje! Ett med föraren liksom.Körglädje förutsätter 2 hjul. :)
Visa bilaga 594313
För gamla stofiler sätter man ju in högtalare nuförtiden. ?Tror nog den är rätt rolig, den är minst sagt rätt avancerad och purpose built som man säger. Otroligt låg vikt för sin klass.
Fast insugningsljudet är garanterat kass.
Där kan vi nog snacka körglädje! Ett med föraren liksom.
Om vi ändå skall ge oss ned på den nostalgiska stigen så varför inte denna, kom samma år som jag tog tungt kort. Minns The Battle of the Twins tävlingar man var och kollade, nej, lyssnade på.Nu känner jag mig gammal och hävdar att Ducati att ska se ut enligt bild nedan. Kanske en åldersfråga samt att skriften ”Alla bilar/mc 1998/1999/2000” ger inspiration.
Man skulle lätt kunna raljera en massa här, men jag tror inte det behövs det talar för sig själv på något vis ?Bra framförhållning?
![]()
Köer vid däckbyte efter snöfall över Stockholm
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Man skulle lätt kunna raljera en massa här, men jag tror inte det behövs det talar för sig själv på något vis ?
Det kan ju hända den bäste, men tillhör man skaran som löser det själv genom att gå ut och rulla in domkraften under bilen och sedan skiftar är ju ingen större skada skedd. Jag har faktiskt inte bytt på släpet men det är ju bara att skifta när behov uppstår att köra det.Tjena!
För första gången hade jag inte fått på vinterpuckarna innan snön kom. Men å andra sidan så behövde jag inte göra mer än att gå in i verkstaden och skicka in domkraften under bilen för att göra det.
Frugans bil får nog stå stilla några dagar dock. Den är på andra sidan stan från verkstaden. Tänker inte prova att köra idag, lite för många som sitter fast här och var.
Helt klart:)Elbilar är tråkiga och saknar både känsla och prestanda.... ?
Vill du raljera tycker jag du ska göra det, få ut det ur systemet bara!Man skulle lätt kunna raljera en massa här, men jag tror inte det behövs det talar för sig själv på något vis ?
Som sagt, man häpnar varje år. Körde nyss förbi ett sånt där ställe här i Uppsala, verkade vara minst 100 meter kö, kön tog ju upp halva parkeringen vid det köpcentrum de håller till. Måste ju ta längre tid att sitta i den där kön än att skifta själv, plus stuva in och ut de skitiga hjulen ur bilen, etc. Men det blir ju ändå lite underhållande med dessa stadsbor med tummen mitt i näven ?Bra framförhållning?
![]()
Köer vid däckbyte efter snöfall över Stockholm
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Som sagt, man häpnar varje år. Körde nyss förbi ett sånt där ställe här i Uppsala, verkade vara minst 100 meter kö, kön tog ju upp halva parkeringen vid det köpcentrum de håller till. Måste ju ta längre tid att sitta i den där kön än att skifta själv, plus stuva in och ut de skitiga hjulen ur bilen, etc. Men det blir ju ändå lite underhållande med dessa stadsbor med tummen mitt i näven ?