Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
– Just nu är jag som bäst någonsin, säger 33-åringen till Sportbladet.Den här såg jag inte komma!
Jag menade inte att jag anser att han ska få plats i truppen utan att jag tycker det är knasigt att kvotsystemet gör att en så pass kompetent skidskytt inte får starta på VM p.g.a. nationalitet.Hur många får de skicka till VM? För de har väl redan iaf 6 st som jag gissar står före i kön trots dessa resultat; 2xBö, Laegreid, Vetle, Dale och Strömsheim… Ingen av dessa är väl på EM?
Ja, det är tufft. Av Sveriges EM-deltagare (som verkar vara avsevärt sämre) är det väl sagt att två kommer att få VM-biljetter…Jag menade inte att jag anser att han ska få plats i truppen utan att jag tycker det är knasigt att kvotsystemet gör att en så pass kompetent skidskytt inte får starta på VM p.g.a. nationalitet.
Inte ute att man kan undra om en återkomst till längd och sprint. Vet inte om den ekonomiska uppsidan av att harva IBU jmft VC sprintar iofs.Det hade varit skoj om hon varit med i toppen och slagits, alltså VC-toppen. Tveksamt om hon når dit någon gång.
Hon har kanske helt enkelt inte motivationen att satsa 100%. Kanske mest är en kul grej, inte för att jag tror att hon slappar, men den där riktiga gnistan kanske inte finns?
Tror det blåste friskt i dag. Men det bör väl vara lite mindre bom ändå....Det går trögt för Stina Nilsson
För min del är åktiden ett större frågetecken än skyttet. Skyttet fladdrar ju en del, men åkfarten var verkligen inte bra. Hon var långsammast av svenskorna, vilket inte brukar vara fallet. Minskar också sannolikheten för att det var problem med skidorna.Tror det blåste friskt i dag. Men det bör väl vara lite mindre bom ändå....
Men jag undrar hur måendet är. Alltså att gå ifrån absoluta toppen ”en stjärna” i sin tidigare sport och tjäna bra med pengar växla om till en annan och får inte till det alls, hon har endå kört ett antal år nu. Ligga harva i B-cupen långt ifrån någon framskjuten placering kan väl inte vara så kul.. Hon är knappast någon ungdom heller som har tiden framför sig.För min del är åktiden ett större frågetecken än skyttet. Skyttet fladdrar ju en del, men åkfarten var verkligen inte bra. Hon var långsammast av svenskorna, vilket inte brukar vara fallet. Minskar också sannolikheten för att det var problem med skidorna.