Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dags för herrarna. Jag säger att Samuelsson är största svenska medaljhoppet idag. För guld lär något annat än fyra nollor inte vara aktullt för honom. Möjligen kan en bom räcka till medalj om han åker riktigt bra.
Svenskarnas startnummer
3 - Nelin
9 - Ponsiluoma
25 - Samuelsson
34 - Femling
Inte omöjligt. Jag skattar dock sannolikheten till under 50%. Motivering: Tittar man de senaste tio åren är det Martin Fourcade som haft en hög andel mästerskap med medalj på distans. Hittar ingen annan som verkar ligga på >=50%.Jag tror Sebbe kammar hem en medalj idag.
Till 1:a 1-2 2-3 3-4 4-5 12,7 2,3 2,3 2,3 2,3 11,9 2,2 2,1 2,1 2,2 14,4 2,2 2,3 2,2 2,2 13,2 1,9 2,0 1,8 1,9Så, första tre serierna varierade tiden mellan skotten mellan 2,1 och 2,3 sekunder. Sen kom han i gasen på sista och pressade ner tiden några tiondelar till. Kanske var att han tog det lite lugnare till första skott.
Nä, hade knappast räckt till medalj med fullt skytte. Drar man av de tre straffminuterna från Samuelssons sluttid hade han hamnat fyra med 22 sekunder upp till bronset. Det tror jag inte han hade grejat även om han säkert hade åkt lite fortare på slutvarvet om han haft vittring på medalj.Dags för herrarna. Jag säger att Samuelsson är största svenska medaljhoppet idag. För guld lär något annat än fyra nollor inte vara aktullt för honom. Möjligen kan en bom räcka till medalj om han åker riktigt bra.
Kanske inte är värt att köra på om man ändå skjuter bort sig? Jag vet visserligen inte hur stor skillnaden är på världscupspoäng tio platser högre upp.Nä, hade knappast räckt till medalj med fullt skytte. Drar man av de tre straffminuterna från Samuelssons sluttid hade han hamnat fyra med 22 sekunder upp till bronset. Det tror jag inte han hade grejat även om han säkert hade åkt lite fortare på slutvarvet om han haft vittring på medalj.
Han gick ju ut rätt tidigt ändå och det var ju skapligt med bominledningsvis och jag tror att de ändå har någon sorts grundinställning att åka på ungefär vad de kan såvida de inte helt bommar bort sig (typ Nelin med 7 bom). Samuelsson hade på varven idag:Kanske inte är värt att köra på om man ändå skjuter bort sig? Jag vet visserligen inte hur stor skillnaden är på världscupspoäng tio platser högre upp.
Å andra sidan är det ju karantänsregler i Tyskland som gör att längd-VC skippar Nove Mesto, det är inte några tjeckiska regler som sätter stopp. Dvs hade nån tävlat i nove mesto skulle de ha fått inleda VM i karantän...Vilodag i morgon både på VM och i IBU-cupen. I VM är det stafetter på lördag och masstart på söndag. IBU-cupen har sprint på lördag och jaktstart på söndag.
Efter det återstår en tävlingsvecka i IBU-cupen i Italien, 10:e till 14:e mars. VC verkar ha tävlingar de tre första veckorna i mars, de två första i Nove Mesto och avslutningsveckan i Östersund, 16:e till 21:a mars. Sen får man se hur det går med Nove Mesto. Längdtävlingarna som skulle gått där nu i helgen är ju inställda.