marr
Aktiv medlem
[OT] Skidskyttetråden
Samuelsson har fin statistik på att spurta ner norrmän iår :)Jäklar vilket slutvarv! Skönt att se norrmannen ge upp på målrakan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samuelsson har fin statistik på att spurta ner norrmän iår :)Jäklar vilket slutvarv! Skönt att se norrmannen ge upp på målrakan.
Repris för Hanna, hon sumpar pallplatsen i totalen i år också. I sista tävlingen ramlar hon av.Angående Hanna Öberg var det väl rätt så mkt samma sak i slutet av förra säsongen. Blev mer bom och placeringarna blev rätt dåliga. Då tappade hon ju pallplatsen i totalen som hon ett tag verkade ha chansen på. Får väl se hur det blir i år.
Wierer, Preuss och Hauser jagar ju och Wierer var ju tvåa idag, Hauser femma och Preuss 23:a, så alla de har ju bättre utgånmgslägen än Hanna imorgon. Var bara 16 s från att Hanna inte ens hade kvalificerat sig för jaktstarten.
Visa bilaga 476524
Oj, slår Samuelsson trots en bom mer. Har han fått fart under skidorna nu när säsongen är slut?![]()
Skidskytte: Nelin svensk mästare i sprint
Jesper Nelin är svensk mästare i sprint efter ett sekunddrama. Han knep guldet 0,6 sekund före Sebastian Samuelsson trots en bom mer. – Jag ville slå honom idag, säger Nelin i en intervju med Svenska Skidskytteförbundet.www.svt.se
Man måste skjuta alla skott och det finns någon form av formulering kring att man måste göra det med avsikt att träffa.Jag tänkte innan ståskjutningen om man bara fick åka in i straffrundorna direkt och skippa att ens försöka skjuta. Det, eller att brassa på alla skott på en tavla, hade nog inte bara Wierer tjänat på idag...
Vet jag inte hur det är på SM om det kan vara s.a. skidorna kan skilja sig åt. De tävlar väl för olika klubbar så vallningen kan ju vara en faktor. Sen har ju Nelin gjort en del bra insatser åkmässigt så om han har en bra dag och Samuelsson en lite sämre samt att motivationen kanske skiljer lite åt - för Nelin är det ju inte så ofta han har pallkänning individuellt medan Samuelsson ju haft en fin VC-säsong och kanske är lite mätt!?Oj, slår Samuelsson trots en bom mer. Har han fått fart under skidorna nu när säsongen är slut?
Brukar ju stå någon funktionär och tilldela banor när de kommer in på vallen.Jag har aldrig riktigt förstått hur det funkar med banor. Vid masstart och jaktstart ska det väl på första skyttet tas den bana man har på nummerlappen. Men efter det, och vid individuell start vet jag inte. Är det bara att ta vilken man vill?
Man får väl glädja sig åt att han i alla fall inte är lika usel på skidskytte som på cykel. Å andra sidan hade det ju närmast varit en bedrift om han lyckats med det.Vinterstudion och Sverigepremiären igång. Verkar tyvärr som att vi får dras med Ola även denna säsong…
Nej. Siste gubben spräcker nog det.Italiensk seger? De som ska utmana får inte missa mycket.
Tror också det. Han missar för mycket på självklara saker, vilket tyder på att han inte läser på så mycket i förväg.Skulle gissa att han nog snarare är rask med att plocka fram resultat och statistik ur datorn.