[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Oxå kul att hon blivit så bra så snabbt. Det är ju inte givet när man byter sport...

Nu är jag möjligen lite elak men är det så snabbt hon blivit bra egentligen (?) när var det hon fick för sig att byta?

Däremot är väl Stinas enorma ansträngningar för att bli en skidskytt ett bra bevis för att det är en tuff krävande sport som dramatiskt skiljer sig mot exempelvis längd.

[OT] Skidskyttetråden
Nu är jag möjligen lite elak men är det så snabbt hon blivit bra egentligen (?) när var det hon fick för sig att byta?

Däremot är väl Stinas enorma ansträngningar för att bli en skidskytt ett bra bevis för att det är en tuff krävande sport som dramatiskt skiljer sig mot exempelvis längd.
Det här är hennes andra säsong, hon debuterade i världscupen redan sin första säsong. Har för mig de sade för några veckor sedan att hon har snabbare utveckling än vad Magdalena Forsberg hade när hon bytte fr längd till skidskytte.

[OT] Skidskyttetråden
Att jämföra tider på jaktstarten som sådan kan bli lite missvisande. På sista varvet kan det vara rätt stor skillnad i hur nära max de går. Röiseland hade garanterat en del till att ge på slutvarvet om det behövts. Tiderna på sista varvet idag:
1642335880586.png

1642335918485.png

1642335899050.png

[OT] Skidskyttetråden
Spontant känns det som att sprinten skulle vara Stinas bästa chans att göra ett resultat individuellt om hon skulle få köra. Det faktum att det följer en jaktstart på den känns dock som att det minskar hennes chanser att få åka. Antar att öbergskorna och Persson i grundtipset åker alla individuella lopp. Återstår då för Brorsson, Magnusson och Nilsson att slåss om sista platsen. Om man ponerar att Brorsson får köra distansen och floppar kanske Magnusson eller Nilsson får chansen?

[OT] Skidskyttetråden
Inlåst på OS-Hotellet i > 2 veckor, ingen öl, och bara 17 Tv-kanaler från Kinesiska kommunistpartiet att titta på .... Tur att man inte blev uttagen.

[OT] Skidskyttetråden
Är det nån som har full koll på hur masstarten i OS funkar? Mona är ju i Antholz nu för att om möjligt behålla sin topp15-plats i världscupen. Lyckas hon är hon garanterad start i masstarten i OS. Hanna och Elvira är redan klara för det (de ligger stabilt topp15). Övriga 15 platser i masstarten fördelas baserat på OS-resultat. Antag då att Linn och Stina får köra sprint, lyckas bra och får därmed även köra jaktstart, och gör bra OS-resultat. Kan det då bli så att Sverige får in 5 åkare i masstarten (Hanna, Elivira och Mona som topp15 i VC, och Linn och Stina pga bra OS-resultat), eller ligger det en gräns på max 4 åkare per nation även i masstarten i OS?

[OT] Skidskyttetråden
Minskad trupp till VC-tävlingarna:

Vad menas med "Skidskytteförbundets medicinska team bedömer att dessa tre aktiva kan tänkas vara kontaktpersoner och åtgärden vidtas för att undvika risk för smittspridning."?

Att de har varit i kontakt med någon som sen testat positivt och riskerar nu själva vara smittbärare?

Kanske bara jag som tycker den formuleringen lät lite luddig. Det kunde sagts med bättre ord kan jag tycka. Misstänks de vara smittade kanske man inte ska sätta dem på ett plan på några dagar...

[OT] Skidskyttetråden
Vad menas med "Skidskytteförbundets medicinska team bedömer att dessa tre aktiva kan tänkas vara kontaktpersoner och åtgärden vidtas för att undvika risk för smittspridning."?

Att de har varit i kontakt med någon som sen testat positivt och riskerar nu själva vara smittbärare?

Kanske bara jag som tycker den formuleringen lät lite luddig. Det kunde sagts med bättre ord kan jag tycka. Misstänks de vara smittade kanske man inte ska sätta dem på ett plan på några dagar...
Nej, du är inte ensam. Jag tycker också det var allt annat än glasklart.

[OT] Skidskyttetråden
Sämsta VC-resultatet för svenska herrarna på länge med följande placeringar (antal bom inom parentes): 67 (3), 83 (7), 89 (8) och 97 (9); 101 åkare fullföljde. Stefansson kan knappast ha fått något stärkt självförtroende till OS av att komma 89:a.

[OT] Skidskyttetråden
Succé för Vittozzi - fyra bom och sen förmodligen diskning. Måste vara en av de sämre insatserna i ett distanslopp någonsin.

Edit: Nåväl, inte diskning men två minuters tillägg.
Edit 2: Ut från skytte 1 är hon 8.20 efter Braisaz-Bouchet!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp