Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hellre det än att för tusende gången "gå ner till vallen" och titta på träffbilder. Vem bryr sig? Inte ens åkarna när de efteråt får hör att de "bommade kl 3" och förväntas ha någon förklaring till det. En miss är en miss. Klart så och gå vidare.Och alltid lika kul att lyssna till skidskyttar som ska förklara varför dom missade så mkt .... ?
Nja, jag tycker ändå det är intressant att se om de ligger systematiskt fel och det därmed är nåt de kan korrigera inför nästa skytte, eller om det är spridd träffbild och därmed dåligt skytte.Hellre det än att för tusende gången "gå ner till vallen" och titta på träffbilder. Vem bryr sig? Inte ens åkarna när de efteråt får hör att de "bommade kl 3" och förväntas ha någon förklaring till det. En miss är en miss. Klart så och gå vidare.
I fall med två liggande skytten kan det vara intressant att se träffbilden efter första liggande då det just ger viss info om man kan vänta sig många bom i nästa liggande (spridd träffbild) eller ett bra andra liggskytte (systematiskt fel som korrigeras för). För andra liggande och de stående skyttena tycker jag det är mindre intressant.Nja, jag tycker ändå det är intressant att se om de ligger systematiskt fel och det därmed är nåt de kan korrigera inför nästa skytte, eller om det är spridd träffbild och därmed dåligt skytte.
I fall med två liggande skytten kan det vara intressant att se träffbilden efter första liggande då det just ger viss info om man kan vänta sig många bom i nästa liggande (spridd träffbild) eller ett bra andra liggskytte (systematiskt fel som korrigeras för). För andra liggande och de stående skyttena tycker jag det är mindre intressant.
Jag blev släpad (inte ovilligt!) till närmaste skidskytteklubb när mina döttrar ville prova, så nu är det skidskytte som gäller i familjen. Äldsta dottern vill gå skidskyttegymnasium till hösten så hela vinterns helger är bokade för tävlingar runt om i Sverige. Jag kan ju inte bara titta på, även om jag gärna gör mina timmar vid kikaren på vallen, så jag kittade upp mig själv och tränar och tävlar när det bjuds på tillfällen.Hellre det än att för tusende gången "gå ner till vallen" och titta på träffbilder. Vem bryr sig? Inte ens åkarna när de efteråt får hör att de "bommade kl 3" och förväntas ha någon förklaring till det. En miss är en miss. Klart så och gå vidare.
Jag har tävlat i skidskytte i 10 år så som åkare förstår jag absolut hur viktigt det är med att se träffbilden mellan första och andra ligg, men som tv-tittare tycker jag inte det tillför något alls förutom ett trist (upplevt...) avbrott från själva tävlingen.Jag blev släpad (inte ovilligt!) till närmaste skidskytteklubb när mina döttrar ville prova, så nu är det skidskytte som gäller i familjen. Äldsta dottern vill gå skidskyttegymnasium till hösten så hela vinterns helger är bokade för tävlingar runt om i Sverige. Jag kan ju inte bara titta på, även om jag gärna gör mina timmar vid kikaren på vallen, så jag kittade upp mig själv och tränar och tävlar när det bjuds på tillfällen.
Med det sagt så har jag ju inte bara tv-tittarens intresse av skidskytte utan kollar också på hur alla agerar, både de aktiva och ledarna. För mig är det alltså väldigt intressant med träffbilderna när jag tittar på tv.
Som tävlande på distanslopp (där man har två liggande skytten) är det ovärderligt att få veta hur träffbilden ligger. Skjuter jag bra men fel, eller är det bara dåligt skytte som är anledningen till alla mina missar? I en tävling i vintras hade jag den bästa känslan på vallen men bommade allt i första skyttet. När jag fick veta att allt låg till höger så sköt jag lite mer vänster i nästa och då trillade träffarna in.
Men den största undringen är väl hur norrmännens kantträffar i större utsträckning än svenskarnas kantträffar blir kant-in, i stället för kant-ut.
OK, där tycker vi nog lite olika. För allt annat än första liggskyttet i tävlingar med två liggskytten fick de dock gärna plocka bort det för min del.Jag har tävlat i skidskytte i 10 år så som åkare förstår jag absolut hur viktigt det är med att se träffbilden mellan första och andra ligg, men som tv-tittare tycker jag inte det tillför något alls förutom ett trist (upplevt...) avbrott från själva tävlingen.
Och nu gick Heikkinen in 0,7 sekunder bakom!Med 20 åkare i mål i herrarnas lopp i IBU-cupen leder Oskar Brandt knappt!
Visa bilaga 601422
Nä, inte har väl JHK börjat med skidskytte också? ?Hur många bom behöver JHK skjuta för att det ska bli ngn spänning idag? Fyra?
Lapsus. Har svårt att hålla isär alla dominanta norrmän. Så överlägsen som JHK är kanske han hade kunnat prestera i skidskytte också!?Nä, inte har väl JHK börjat med skidskytte också? ?