[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Nä det får vi hoppas att hon är i gott mod. vi alla är olika men hade jag varit i hennes sits hade jag känt det som ett misslyckande helt klart.

Men hon kanske var nöjd med alla framgångar inom längdskidåkningen och såg skidskyttet som en bonus bara.

[OT] Skidskyttetråden
Nu har hon ju hittat kärleken där också så det kan nog också hjälpa till att göra det roligt att fortsätta ett tag till även om framgångarna är begränsade.

[OT] Skidskyttetråden
Nä det får vi hoppas att hon är i gott mod. vi alla är olika men hade jag varit i hennes sits hade jag känt det som ett misslyckande helt klart.

Men hon kanske var nöjd med alla framgångar inom längdskidåkningen och såg skidskyttet som en bonus bara.
Som jag minns det var hon rät tydlig med att hon gjorde bytet för hon tyckte skidskytte verkade mkt roligare.

Blev förvisso förvånad då bytet annonserades, men jag tror jag skulle bli minst lika förvånad om hon annonserade att hon skulle dumpa skidskyttet och gå tillbaka och satsa på längdskidor (och det inte vore 1/4).

[OT] Skidskyttetråden
Bättre fart på Nilsson i dagens sprint i Arber. Tredje åktid, 22 sekunder efter Bondoux som var klart snabbast. Tre bom gjorde dock att hon bara blev näst bästa svenska efter Halvarsson som blev fyra med fullt skytte. DNS på Skottheim.

1706980396968.png

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Ivarsson bästa svensk på herrsidan med en åttondeplats. Dock nästan två minuter efter segraren, den raskt åkande Botn som för en gångs skull sköt fullt och därmed inte gick att rå på. DNS på både Nykvist och O. Brandt.

1706980565812.png

1706980671764.png

Noterar f.ö. att de sex norrmännen hade de sex bästa åktiderna.
1706980791677.png

[OT] Skidskyttetråden
[OT] Skidskyttetråden
Jag har inte riktigt koll på geografin, ligger det långt fr Jizerska-sträckningen? Jag läste hur de resonerat när de ställde in, och då lät iaf inte prognosen för denna vecka rolig (plusgrader hela veckan, upp mot 10 grader vissa dagar, och 30-40mm regn bara i måndags…)

[OT] Skidskyttetråden
Jizerska verkar gå i bergen nordost om Prag, väldigt nära polska gränsen medan Nove Mesto na Morave, som jag tror är skidskytte-Nove Mesto, ligger sydost om Prag. Så, ca 15 mil däremellan, fågelvägen.
1707212107637.png

[OT] Skidskyttetråden
Uppställningen för de nio första lagen i startlistan till den inledande mixedstafetten.
1707285891572.png

Norge är väl favoriter med Frankrike, Italien, Tyskland, Sverige och kanske även Schweiz som huvudaspiranterna till övriga pallplatser. Totalt är 25 länder med i startlistan.

Loppet startar 17.20 vilket om man ska tro yr innebär regn och frisk/lätt bris.
1707285983146.png

[OT] Skidskyttetråden
Man ska ju inte hoppas på olycka för andra, men Tandrevold har ju ibland kunnat darra i stående.

Simon känns som det ska till nervdaller på för att Frankrike inte ska vinna.

Tillbaka
Topp