[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Detta är ju väldigt märkligt. Hon måste vara helknäpp. Hur kan man stjäla från lagkamrater ?? Åker nog ut ur landslaget.

[OT] Skidskyttetråden
6 månaders avstängning men 5 är villkorliga var ju inte ett hårt straff direkt. Så träna själv en månad och vi gör totala världskuppen lite svårare då du missar första helgen på säsongen men du kan satsa allt på OS fortfarande..

[OT] Skidskyttetråden
Håller med. Borde ju inte vara så svårt att hålla fingrarna i styr under de fem månaderna och därmed väsentligen få ett enmånadersstraff.

[OT] Skidskyttetråden
Om jag var Fransoserna så skulle jag låta henne vara med på tävlingar så länge som hon gör bra resultat. Men hon får fixa boende & träning själv, inte tillsammans med resten av laget.

[OT] Skidskyttetråden
Inget vidare med snö i Idre tydligen.

[OT] Skidskyttetråden
Risk för att fransyskorna börjar skjuta på varandra snart?

[OT] Skidskyttetråden
Risk för att fransyskorna börjar skjuta på varandra snart?

Det hade ju varit nått!
Skidskytte är ju rätt töntigt och ointressant för övrigt.

[OT] Skidskyttetråden
Inget vidare snöläge i Geilo heller.

1763205415211.webp

[OT] Skidskyttetråden
Lite intressant resonemang kring laguttagningar.

Öbergskorna och Magnusson lär väl i nuläget vara rätt givna att åka i VC om de vill

Gestblom bra igår men som Ferry är inne på en som förmodligen ska matchas lite försiktigt.

Skottheim och Heijdenberg borta denna helg. Beror väl delvis på skick om de ska få chansen att åka i Ösertsund.

Halvarsson och Andersson stärkte väl knappast sina aktier denna helg.

[OT] Skidskyttetråden
Vad ska man tro om Tänglander och skidskytte kontra längdskidor? Jag kanske har fel men mitt intryck är att hon mer levt på bra skidåkning än superstabilt skytte som ungdoms- och junioråkare. Talar det för att det i slutändan kommer att bli längdåkning som hon satsar på?

[OT] Skidskyttetråden
En hel del internationella inslag i toppen vid damernas masstart i Geilo idag (De Besche är enligt kommentatorerna från Norge men tävlar för Danmark).

Frågan är om Tandrevold lyckats göra sig av med ståskyttespöket från i fjol. Bara en bom på tio ståskott idag och fullt i sista.

Kan också notera att gårdagens vinnare, Kirkeeide, kom på 20:e plats, nästan tre minuter efter och med hela sju bom.

1763298716945.webp

[OT] Skidskyttetråden
Bra helg för Perrot, tredjeplats igår och stabil seger idag. Hade 40 sekunders ledning efter sista skyttet och defilerade närmast i mål. Dessutom inte ett missat skott denna helg.

1763327840826.webp

[OT] Skidskyttetråden
Norska truppen till VC-premiären:

Maren Kirkeeide
Ingrid Landmark Tandrevold
Ragnhild Femsteinevik
Marthe Kråkstad Johansen
Marit Øygard
Karoline Knotten
Karoline Erdal (reserv)

Isak Frey
Johan-Olav Botn
Vetle Sjåstad Christiansen
Sturla Holm Lægreid
Endre Strømsheim
Martin Uldal
Vebjørn Sørum
Sivert Bakken (reserv)

[OT] Skidskyttetråden
Off: När jag var ute häromdagen funderade jag på om det fanns en stjärnbild "Skidskytten".
AI-generated, snart dags.

Sagittarius can refer to the astrological sign for those born between approximately November 22 and December 21, or the constellation in the sky, which is also known as the Archer. In astrology, Sagittarius is the ninth sign, a fire sign ruled by Jupiter, associated with being adventurous, optimistic, and freedom-loving, but sometimes blunt. In astronomy, it is one of the 88 modern constellations and contains the center of the Milky Way galaxy.

In astrology
  • Dates: November 22 – December 21
  • Element: Fire
    • Ruling Planet: Jupiter
    • Symbol: The Archer (a centaur drawing a bow and arrow)
    • Traits: Adventurous, optimistic, freedom-loving, curious, philosophical, enthusiastic, and honest, but also can be impatient, blunt, or over-promising
    • Dislikes: Clingy people, feeling constrained, details
In astronomy
    • Name: Latin for "archer"
    • Description: A constellation located in the Southern celestial hemisphere, depicted as a centaur with a bow and arrow
    • Key feature: Contains the center of the Milky Way galaxy
    • Stars: Has more than 60 stars, including Epsilon, Sigma, and Zeta Sagittarii
    • Other names: The Archer

[OT] Skidskyttetråden
Hedegart har tydligen beslutat sig för att det får bli skidåkning utan bössa framöver. Inte så förvånande i mina ögon. Var ju så bra som tvåa i milloppet i Holmenkollen i år.

[OT] Skidskyttetråden
Tyskland 11:a och Norge på 13:e plats. Den hade man nog fått skapliga odds på.

Om Tandrevold inte får ordning på skyttet så att hon är hyggligt stabil på att inte skjuta straffrunda med tre extraskott undrar jag om hon kommer att få åka i något norskt stafettlag i OS. På damsidan är det väl förvisso inte samma bredd som på herrsidan så möjligen damstafetten som en chansning. Mixedstafett har jag dock svårt att se med skytte liknande det idag är frekvent förekommande fram till OS.

Tillbaka
Topp